НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

12.11.2020
Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

Механізм правового регулювання електронної системи контролю за обігом тютюнових виробів, яку має бути запроваджено в Україні, є недосконалим і може призвести до створення монополії певних компаній на ринку тютюнових виробів. 

Про це йдеться в результатах антикорупційної експертизи законопроєкту № 2719, яку провело Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).

За інформацією, що зазначена у пояснювальній записці, законопроєкт забезпечить високий рівень захисту здоров’я людини та виконання зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами.

Антикорупційна експертиза проєкту закону виявила, що документ не визначає порядку створення та фінансування електронної системи контролю за обігом тютюнових виробів, а також суб’єктів, на яких покладатиметься забезпечення її функціонування. Натомість визначення такого порядку делеговано Кабінету Міністрів України.

Водночас постанова Кабміну «Про реалізацію експериментального проєкту «Національний оператор на ринку тютюнових виробів» затверджує порядок реалізації експериментального проєкту, що, серед іншого, визначає критерії, яким має відповідати національний оператор на ринку тютюнових виробів.

Зараз на ринку тютюнових виробів в Україні існує лише одна компанія, яка потенційно може відповідати визначеним критеріям.

Висновки антикорупційної експертизи (посилання) та рекомендації для усунення корупціогенних факторів НАЗК надало Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики для врахування в остаточній редакції проєкту закону.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

Останні новини

22.01.2025
16:00
Цивільна конфіскація: 2 млн грн начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК
13:45
НАЗК представить результати соціологічного дослідження «Корупція в Україні 2024: розуміння, сприйняття, поширеність»
12:30
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: просвітницькі проєкти для публічних службовців, освітян і молоді
10:48
Надровидобування та публічні закупівлі, зокрема, в сфері освіти - заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Кіровоградщині
21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
16:12
Контакт-центр НАЗК тимчасово не приймає дзвінки. Оновлення: з 16:45 телефонну лінію відновлено
14:58
Технічні аспекти декларування — перевірка терміну дії КЕП, зміна особистих даних, поштової скриньки та номеру телефону
20.01.2025
17:30
Цивільна конфіскація: стягнуто в дохід держави квартиру, якою користувалася родина заступника начальника Полтавського обласного ТЦК та СП
12:16
Результати діяльності НАЗК за 2024 рік: моніторинг і контроль за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів
17.01.2025
16:22
Представники НАЗК взяли участь у дискусії “Обираючи майбутнє: залучення ветеранів та ветеранок до антикорупційної діяльності”
09:58
Результати 2024: моніторинг способу життя і контроль щодо повноти заповнення декларацій
16.01.2025
17:00
Майже 2,8 млн грн посадовиці ГУ ДПС в Івано-Франківській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК зібраними спільно з ДБР
15.01.2025
16:27
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: стратегічний аналіз корупційних ризиків та антикорупційна експертиза
14.01.2025
17:45
Народний обранець потрапив до Реєстру порушників за використання депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів
16:02
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розвиток інституту викривання
13.01.2025
11:07
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання
11:00
Розв'язання конфлікту інтересів: покрокова інструкція для публічних службовців
10.01.2025
17:19
Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик
10:57
«єВідновлення» та «єОселя»: як декларувати?
09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua