НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

12.11.2020
Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

Механізм правового регулювання електронної системи контролю за обігом тютюнових виробів, яку має бути запроваджено в Україні, є недосконалим і може призвести до створення монополії певних компаній на ринку тютюнових виробів. 

Про це йдеться в результатах антикорупційної експертизи законопроєкту № 2719, яку провело Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).

За інформацією, що зазначена у пояснювальній записці, законопроєкт забезпечить високий рівень захисту здоров’я людини та виконання зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами.

Антикорупційна експертиза проєкту закону виявила, що документ не визначає порядку створення та фінансування електронної системи контролю за обігом тютюнових виробів, а також суб’єктів, на яких покладатиметься забезпечення її функціонування. Натомість визначення такого порядку делеговано Кабінету Міністрів України.

Водночас постанова Кабміну «Про реалізацію експериментального проєкту «Національний оператор на ринку тютюнових виробів» затверджує порядок реалізації експериментального проєкту, що, серед іншого, визначає критерії, яким має відповідати національний оператор на ринку тютюнових виробів.

Зараз на ринку тютюнових виробів в Україні існує лише одна компанія, яка потенційно може відповідати визначеним критеріям.

Висновки антикорупційної експертизи (посилання) та рекомендації для усунення корупціогенних факторів НАЗК надало Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики для врахування в остаточній редакції проєкту закону.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

Останні новини

02.06.2025
17:37
НАЗК оголошує добір на чотири нові вакансії
11:22
НАЗК завершило повні перевірки двох посадовців комунальних підприємств Києва: виявлено ознаки недостовірних відомостей на 24,2 та 9,6 млн грн
29.05.2025
17:57
Житло для ВПО: заступник Голови НАЗК розповів про антикорупційні запобіжники у цій сфері
16:00
Експодатківцю Тернопільщини повідомили про підозру за недостовірні відомості в деклараціях на понад 23 млн грн за матеріалами НАЗК
14:20
Повні перевірки декларацій НАЗК: судитимуть екскерівницю МСЕК Дніпра та ексголову Тернопільської облради за недостовірне декларування
11:00
ДБР повідомило про підозру колишньому міграційнику з Одещини за недостовірне декларування за матеріалами НАЗК
27.05.2025
17:54
Анонс: публічна дискусія «Будувати без корупції: як електронні сервіси змінюють правила гри в будівельній сфері»
16:24
Повні перевірки декларацій посадовців ТЦК: завершено 18 перевірок, виявлено порушень на 36,8 млн грн
26.05.2025
16:16
МВФ підтримує збереження та посилення напрямків НАЗК з фінансового контролю посадовців
12:17
НАЗК представило уніфікований план дій для виконання рекомендацій НАТО щодо доброчесності в секторі безпеки та оборони
23.05.2025
14:20
Повні перевірки декларацій ексзаступника мера Дніпра: ознаки незаконного збагачення на понад 8 млн грн та недостовірних відомостей на понад 47 млн грн
22.05.2025
13:54
Повна перевірка декларації екскерівника управління ПФУ Хмельниччини: ознаки незаконного збагачення на 19 млн грн та недостовірних відомостей на 44 млн грн
12:45
НАЗК презентувало Методичні рекомендації з розбудови доброчесності в закладах вищої освіти
21.05.2025
10:45
Антикорупційна експертиза у сфері оборони: рекомендації НАЗК забезпечили врахування міжнародних стандартів НАТО
20.05.2025
17:15
Цивільна конфіскація: 19,7 млн можуть стягнути з депутата Київської міськради за матеріалами НАЗК
16:32
Майже 150 політичних партій не подали звіти за І квартал 2025 року
14:30
Цивільна конфіскація: суд стягнув на користь держави 3,3 млн грн з посадовця Нацполіції Києва за матеріалами НАЗК
12:00
У 2023 році на 40% зросла кількість судових рішень за корупційні правопорушення - звіт НАЗК
16.05.2025
16:00
Цивільна конфіскація: у дохід держави можуть стягнути понад 5,3 млн грн з родини екскерівника Одеської податкової
11:39
Субвенція на створення освітнього простору в школах: завдяки врахуванню рекомендацій НАЗК усунуто можливу корупційну схему
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua