НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

12.11.2020
Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

Механізм правового регулювання електронної системи контролю за обігом тютюнових виробів, яку має бути запроваджено в Україні, є недосконалим і може призвести до створення монополії певних компаній на ринку тютюнових виробів. 

Про це йдеться в результатах антикорупційної експертизи законопроєкту № 2719, яку провело Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).

За інформацією, що зазначена у пояснювальній записці, законопроєкт забезпечить високий рівень захисту здоров’я людини та виконання зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами.

Антикорупційна експертиза проєкту закону виявила, що документ не визначає порядку створення та фінансування електронної системи контролю за обігом тютюнових виробів, а також суб’єктів, на яких покладатиметься забезпечення її функціонування. Натомість визначення такого порядку делеговано Кабінету Міністрів України.

Водночас постанова Кабміну «Про реалізацію експериментального проєкту «Національний оператор на ринку тютюнових виробів» затверджує порядок реалізації експериментального проєкту, що, серед іншого, визначає критерії, яким має відповідати національний оператор на ринку тютюнових виробів.

Зараз на ринку тютюнових виробів в Україні існує лише одна компанія, яка потенційно може відповідати визначеним критеріям.

Висновки антикорупційної експертизи (посилання) та рекомендації для усунення корупціогенних факторів НАЗК надало Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики для врахування в остаточній редакції проєкту закону.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Законопроєкт, яким запроваджується електронна система контролю за обігом тютюнових виробів, може створити монополію на ринку — НАЗК

Останні новини

22.11.2024
11:48
НАЗК вперше презентувало досвід України на засіданні експертної групи Комісії з питань імплементації Директиви ЄС
20.11.2024
13:31
Соціальні мережі є драйвером дискурсу про нездоланність корупції та марність боротьби з нею - дані медіамоніторингу
10:30
150 політичних партій не подали звіти до НАЗК за IІІ квартал 2024 року
19.11.2024
18:26
20 листопада доступ до Реєстру декларацій буде частково обмежено з 15:00 до 18:00
17:33
П’ять коштовних автівок, нерухоме майно і земельні ділянки: НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення на понад 27,7 млн грн у експосадовця СБУ
11:45
НАЗК запрошує взяти участь в обговоренні змін до Порядку проведення повної перевірки декларацій
10:15
За матеріалами НАЗК розпочато кримінальне провадження стосовно голови Харківської облради: виявлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,4 млн грн
18.11.2024
15:00
Необґрунтовані активи на майже 8,7 млн грн можуть стягнути за матеріалами НАЗК з посадовця ГУ Нацполіції у місті Києві
15.11.2024
11:00
НАЗК презентувало дослідження та рекомендації з усунення корупційних ризиків у централізованих тилових закупівлях для ЗСУ
14.11.2024
15:42
Звіт Єврокомісії 2024: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
12.11.2024
12:01
НАЗК долучилось до засідання Антикорупційної робочої групи країн Великої сімки “ACT for Ukraine” в Токіо
11.11.2024
16:57
НАЗК та ЄБА працюватимуть над розбудовою етичного лобіювання та прозорості в бізнесі
10:11
Антикорупційна експертиза: НАЗК виявило 17 корупціогенних факторів в НПА та надало 18 рекомендації для їх усунення
08.11.2024
17:18
Корупція – не наш спадок, тому маємо впровадити системні зміни, аби не передати його наступним поколінням, – Голова НАЗК
10:57
Порушень на 685 млн грн виявлено за результатами 88 завершених повних перевірок декларацій у жовтні
07.11.2024
17:58
Митниця, перетин кордону та лісове господарство: Голова НАЗК розповів про найпоширеніші корупційні ризики на Закарпатті
06.11.2024
14:51
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для політичних партій за III квартал 2024 року
11:18
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду жовтня
04.11.2024
15:17
НАЗК запрошує взяти участь у громадському обговоренні законопроєкту щодо удосконалення доступу компетентних органів державної влади до таємниці страхування
31.10.2024
18:39
Цивільна конфіскація: 2,2 млн грн депутата міськради Дніпропетровщини стягнуто в дохід держави за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua