Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) системно працює над вдосконаленням та полегшенням процесу заповнення декларації, тому розробило в Реєстрі декларацій спеціальну функцію «Дані для декларації», яка дозволить спростити процес заповнення декларації та уникнути помилок.
Наразі за допомогою цієї функції за ініціативою декларанта на стадії створення чернетки декларації НАЗК збирає та передає декларанту в його особистий кабінет Реєстру декларацій інформацію (у вигляді, адаптованому до форми декларації) про наявні у нього:
- об’єкти нерухомості, у тому числі земельні ділянки (для розділу 3 декларації);
- об’єкти незавершеного будівництва (відомості про які є в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) (для розділу 4);
- транспортні засоби, у тому числі водні та повітряні засоби, крім інформації щодо тракторів, самохідних шасі, сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин і механізмів (для розділу 6);
- акції (пакет 5% і більше) акціонерних товариств (для розділу 7);
- корпоративні права в товариствах (для розділу 8);
- кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (для розділу 9);
- доходи (для розділу 11);
- пенсійні та соціальні виплати (для розділу 11);
- спадщину (розділ декларації залежить від виду активу);
- наявні обтяження рухомого майна (для розділу 13).
Інформація надається з наступних реєстрів та банків даних: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (стосовно відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно, що виникли після 1 січня 2013 року), Державний земельний кадастр, Єдиний державний реєстр транспортних засобів, Державний судновий реєстр України і Суднова книга України, Державний реєстр цивільних повітряних суден України, Державний реєстр обтяжень рухомого майна, загальнодоступна інформаційна база даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Спадковий реєстр.
Звертаємо увагу, що надана інформація є довідковою, потребує перевірки та уточнення станом на кінець звітного періоду від самого декларанта. Адже у реєстрах, з яких НАЗК отримує дані, теж можуть бути помилки або неточності. Тому ви маєте можливість ще й верифікувати власні дані та, у разі необхідності, виправити їх. Це зробить інформацію в реєстрах коректною та актуальною. Якщо ви помітили такі неточності, рекомендуємо звернутися до держателя реєстру чи бази даних.
Наразі за допомогою цієї функції декларант отримує інформацію лише про власні активи, доходи, спадщину та обтяження, відомості про які наявні в реєстрах і базах даних, до яких НАЗК має автоматизований доступ. Тому важливо не забути задекларувати всі відомості про майно, доходи, зобов’язання, у тому числі членів сім’ї.
Звертаємо увагу, що отримання інформації може зайняти декілька днів після формування запиту, оскільки декларант отримує узагальнену інформацію зі всіх реєстрів. Тож, не залишайте процес подачі декларації на останні дні до завершення строку її подачі.
Подавайте декларації вчасно та без помилок. В цьому вам допоможе інформація на сайті та у соціальних мережах на офіційних сторінках НАЗК у Телеграм та Фейсбук.
Нагадаємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеної) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.