НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик

10.01.2025

Протягом 2024 року Україна проходила оцінку за трьома Індикаторами публічної доброчесності України” від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР): якість стратегічної основи — показник, який оцінює комплексність і ефективність антикорупційних стратегій України; підзвітність державної політики — показник, який оцінює рівень прозорості та підзвітності процесів формування політики; ефективність внутрішнього контролю та управління ризиками — показник, який оцінює потужність системи внутрішнього контролю, аудиту та практик управління ризиками. Про це зазначив Голова Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Віктор Павлущик під час презентації результатів збору даних до Індикаторів публічної доброчесності України від ОЕСР, яка відбулася 9 січня 2025 року.

Також він сказав, що ці критерії допомогли побачити сильні і слабкі сторони нашої країни та наблизити нас до сучасних стандартів стійкості урядів до корупційних ризиків і зміцнення принципів публічної доброчесності.

Під час заходу експерти Директорату ОЕСР з державного управління, НАЗК, Департаменту гармонізації державного внутрішнього фінансового контролю Міністерства фінансів та інших міністерств розказали про значення Ініціативи “Індикатори публічної доброчесності”, а також презентували результати збору даних щодо якості державних стратегій у сфері доброчесності і боротьби з корупцією, підзвітності формування державної політики та ефективності внутрішнього контролю та управління ризиками. 

Також в заході взяли участь представники Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції та  міжнародні партнери.

Оксана Гус, політичний аналітик та координатор ОЕСР для України Директорату ОЕСР, розповіла про якість стратегічної рамки результатів Індикаторів публічної доброчесності України. За її словами, оцінка стратегії України демонструє середні результати за стандартами ОЕСР загалом, проте в шести аспектах результати оцінюються вище за середні. Україна покриває більшість напрямів в оцінці корупційних ризиків, а також покриває 100% індикаторів, що відповідає практиці ОЕСР, і охоплює індикатори, які дозволяють оцінювати ефективність заходів.

Система моніторингу антикорупційних програм, диджиталізація та консультації з громадськістю є сильними сторонами Стратегії. Однак ми виявили прогалини в таких аспектах, як публічний менеджмент, фінансовий контроль та управління ризиками. Ці області потребують додаткової уваги для досягнення кращих результатів”, - зазначила спікерка.

Вона підкреслила, що все ще існують деякі проблеми з практичною імплементацією рішень, що потребує тіснішої співпраці з іншими державними установами та стейкхолдерами.

Політичні аналітики Директорату ОЕСР та представники НАЗК презентували результати індикаторів публічної доброчесності України у формуванні державної політики, ефективності внутрішнього контролю та управління ризиками, а також розповіли про подальші дії та виклики. 

Зокрема, оцінку третього індикатора підсумувала завідувачка сектору внутрішнього аудиту НАЗК Марина Бариніна: "Я б хотіла виділити чотири сфери з одинадцяти, в яких Україна досягла найбільшого успіху — це діяльність Центрального підрозділу гармонізації Міністерства фінансів, нормативна база щодо управління ризиками, максимальне охоплення внутрішнім аудитом органів державного сектору. Разом із тим Україна забезпечила дуже високий рівень сприйняття керівниками органів державного сектору аудиторських рекомендацій, що говорить про високий рівень зрілості як внутрішнього аудиту, так і самих керівників органів державного сектору".

Керівниця групи з обробки індикаторів громадської доброчесності Директорату ОЕСР Каріса Мундо привітала Україну з успіхами у вдосконаленні антикорупційної системи та подякувала учасникам заходу: “Україна не лише демонструє позитивні результати, а є першопрохідцем у деяких напрямах. Особлива подяка НАЗК за зусилля у зборі, валідації та наданні даних, а також за підтримку під час огляду доброчесності. Дякуємо всім зацікавленим сторонам за співпрацю та спільний внесок у цей важливий проєкт!”

Довідково

Індикатори публічної доброчесності - це перший набір узгоджених на міжнародному рівні даних, покликаний сприяти поширенню найкращих практик розбудови систем доброчесності шляхом порівняння показників країн та обміну найкращими практиками. 

Ініціатива “Індикатори публічної доброчесності” (ІПД) була створена Робочою групою від ОЕСР  з питань доброчесності та боротьби з корупцією для того, щоб країни-члени могли перейти від індикаторів, заснованих на суб’єктивних оцінках, до об’єктивних даних. Ці нові інструменти дозволяють державам порівнювати свої результати із середніми показниками від ОЕСР та іншими країнами, а також краще розуміти, які аспекти їхніх систем доброчесності працюють ефективно, а які потребують вдосконалення.

ІПД ОЕСР визначають сучасні стандарти для оцінки стійкості урядів до корупційних ризиків і зміцнення принципів публічної доброчесності. Базуючись на первинних джерелах даних, ІПД сприяють глобальній боротьбі з корупцією, пропонуючи практичну та достовірну інформацію.

Це є критично важливим для України на її шляху до членства в Європейському Союзі, а також приведення національного законодавства у відповідність до стандартів ЄС.

Ознайомитися з результатами збору даних до Індикаторів публічної доброчесності України від ОЕСР можна за покликанням. 

Нагадаємо,  Україна -  одна з перших країн, яка не є членом ОЕСР і не є асоційованою країною, яка долучилась до ініціативи «Індикатори публічної доброчесності» та надала дані за трьома блоками даних.

Захід проводився за підтримки проєкту Pro-Integrity: Сприяння доброчесності у публічному секторі, що фінансується спільно USAID - US Agency for International Development і UK International Development.


 

Останні новини

08.12.2025
13:35
В НАЗК відкрито чотири нові вакансії
05.12.2025
17:54
Перенесено обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:45
НАЗК запрошує долучитися до обговорення проєкту нової Комунікаційної стратегії у сфері запобігання та протидії корупції на 2026–2030 роки
17:01
Корупція на дронах. Що виявило НАЗК, коли детально розібралось в тому, як і хто закуповує БпЛА для армії, - інтерв’ю NV
14:57
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: недостовірні відомості на понад 148,9 млн грн та ознаки незаконного збагачення на 16,4 млн грн
04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
18:02
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам публічних закупівель
17:26
Ділянка на 1,6 тис. кв.м, будинок в 330 кв.м і коштовна автівка 2024 року випуску: НАЗК виявило незаконні активи на 23 млн грн у закарпатського митника
12:00
Моніторинг способу життя: НАЗК виявило понад 3,3 млн грн необґрунтованих активів у судді Київщини
03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua