НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі

16.11.2020
Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі

Законопроєкт № 2195, що пропонує впровадження електронних аукціонів для продажу земельних ділянок державної та комунальної, суттєво знизить рівень корупційних ризиків на ринку землі. Про це йдеться в аналітичному огляді проєкту закону, проведеному Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК).

Проєкт Антикорупційної стратегії на 2020–2024 роки визначає, що безоплатна приватизація земель державної та комунальної власності є найбільшим джерелом корупції у земельних відносинах, на відміну від купівлі ділянок на електронних аукціонах. 

Тому для забезпечення прозорості ринку землі важливо на рівні закону  забезпечити чіткі правила продажу земельних ділянок або прав на них. 

Проєкт закону № 2195, згідно з позицією авторів, передбачає оновлений порядок продажу земель державної та комунальної власності в електронній торговій системі, що є важливим кроком для мінімізації поширених корупційних практик, прозорого та ефективного користування та розпорядження землями. 

Детально з аналітичним оглядом закону НАЗК можна ознайомитись за посиланням: https://bit.ly/3npx2sD.

Водночас НАЗК пропонує розробникам законопроєкту усунути такі фактори, що можуть сприяти корупційним практикам:

  • врегулювання порядку проведення аукціонів за допомогою підзаконного нормативного акту;
  • неузгодженість між окремими положеннями проєкту Закону в частині переважного права орендаря на купівлю земельної ділянки;
  • не встановлені строки подання документів для участі у земельних торгах.
У разі ухвалення законопроєкту № 2195 з урахуванням рекомендацій НАЗК, документ стане важливим кроком для мінімізації поширених корупційних практик на ринку землі.

Через рішення КСУ від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається заблокованою. НАЗК позбавлене можливості проводити повні перевірки декларацій, отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, здійснювати перевірки організації роботи із запобігання корупції в державних установах тощо.

Попри це ми віримо, що законодавці знайдуть правові шляхи врегулювання цієї ситуації. Саме тому продовжуємо працювати над ініціативами, які допоможуть підвищити ефективність запобігання та протидії корупції в Україні після повноцінного відновлення повноважень НАЗК.

Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі
Законопроєкт про електронні земельні аукціони знизить рівень корупції на ринку землі

Останні новини

29.03.2024
09:07
Україна та ОЕСР розпочинають роботу над Оглядом з питань доброчесності та боротьби з корупцією
28.03.2024
17:28
Впровадження рекомендацій НАЗК сприяє розбудові культури доброчесності в оборонно-промисловому комплексі 
16:52
Анонс НАЗК запрошує до громадського обговорення законопроекту про удосконалення антикорупційних обмежень щодо сумісництва та суміщення 
14:40
Необґрунтовані активи на понад 8,6 млн грн. За матеріалами НАЗК справу посадовця Київської митниці передано до суду
27.03.2024
18:59
Посилення співпраці з ЄС на різних треках: Голова НАЗК провів зустрічі з представниками Єврокомісії
15:51
Розвиток інституту викривання: як законодавчо врегулювати статус викривача у кримінальному процесі? 
26.03.2024
18:51
Україна стане першою країною не членом ОЕСР, яка долучиться до ініціативи «Індикатори публічної доброчесності»
25.03.2024
17:33
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для парламентських партій за 2020–2023 роки та інших партій за IV квартал 2023 року 
13:03
Розбудова інституту викривання, оцінка корупційних ризиків та просвітницька робота - пріоритети співпраці НАЗК з Управлінням ООН з наркотиків та злочинності 
10:00
НАЗК братиме участь у розробці рекомендацій щодо покращення системи оборонних закупівель в межах робочої групи України та НАТО
22.03.2024
19:50
НАЗК передає МРГ з санкційної політики інформацію з реєстру “Міжнародні спонсори війни”, інші реєстри потребують унормування - позиція НАЗК
18:01
Голова НАЗК обговорив з членами Громадської ради подальші кроки у розбудові незалежної антикорупційної інституції 
12:47
НАЗК та IFES в Україні продовжать співпрацю у сфері протидії політичній корупції
11:26
НАЗК запрошує до обговорення звіту про судову практику притягнення до кримінальної відповідальності за корупцію 
21.03.2024
19:20
До уваги користувачів навчальної платформи НАЗК! 
18:19
Показники сприйняття і досвіду корупції дещо покращилися у порівнянні з довоєнним рівнем: НАЗК презентувало дослідження за 2023 рік 
16:38
НАЗК та Антикорупційна ініціатива ЄС планують розширити співпрацю
13:36
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення у колишнього співробітника Нацполіції на понад 12 млн грн
12:33
НАЗК починає співпрацю з новим американсько-британським антикорупційним проектом Pro-Integrity
12:11
НАЗК і ДБР виявили ознаки незаконного збагачення у посадовця ЗСУ на майже 58 млн грн
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua