НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

70% службовців витрачають на заповнення декларації не більше кількох годин – опитування НАЗК

28.05.2024

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) системно працює над удосконаленням і спрощенням процесу заповнення декларацій для зручності публічних службовців та поліпшення цього процесу.

НАЗК провело опитування щодо досвіду взаємодії користувачів з Реєстром декларацій (далі Реєстр) та іншими сервісами під час кампанії декларування за 2023 рік.

Кількість позитивних оцінок декларантів у порівнянні з груднем 2023 року збільшилась на 11%, а кількість негативних відгуків зменшилась на 5%.

Варто зазначити, що з початку 2023 року НАЗК системно вимірює деякі показники рівня задоволеності користувачів при їх взаємодії з Реєстром. Це такі показники як NPS (Net Promoter Score - Індекс підтримки споживача або Індекс споживчої лояльності), який у порівнянні з груднем 2023 року демонструє зростання майже на 27% - до 50%, та CSI (Customer Satisfaction Index - Індекс задоволеності клієнтів продуктом), який зріс на 10% до 80%. 

“Зазвичай організації, які вимірюють та контролюють подібні показники в приватному секторі, не роблять це “у вакуумі”, а порівнюють значення з конкурентами або компаніями, які ведуть споріднену діяльність, для пошуку нових точок зростання. На превеликий жаль, НАЗК не може цього зробити, оскільки більшість державних установ чи утримувачів інших реєстрів не вимірюють значення цих показників для своїх продуктів та сервісів. Або не комунікують їх”, - прокоментував результати опитування керівник відділу допомоги клієнтам Управління формування правових позицій з питань декларування та конфлікту інтересів Євген Семенюта.

Кількість осіб, у яких не виникало технічних чи логічних помилок при заповненні декларації, зросла на 19%. Так, більше ніж половина користувачів (майже 60%) подали декларацію без жодних проблем. 

На 7% порівняно з груднем минулого року збільшилась кількість тих, кому вдалося заповнити декларацію без труднощів – в березні 2024 таких було 47%. Менше клопоту декларанти мали із заповненням розділів «Банківські рахунки» (-5%), «Об’єкти нерухомості та незавершеного будівництва» (-4%), «Доходи» (-6%), «Суб’єкт декларування та члени сім’ї» (-4%). Водночас, розділ «Видатки та правочини» став викликати більше питань у декларантів (+6%).

Системна робота НАЗК щодо спрощення процесу заповнення декларацій допомагає службовцям економити все більше часу – відсоток тих, хто витрачає на заповнення декларації не більше кількох годин, збільшився з 64 до 70%. При чому кількість тих, хто витрачає на це менш ніж годину, збільшилась на 9% (39% порівняно з 30% в грудні 2023). Кількість тих, хто витрачає понад тиждень, зменшилась з 5% до 3%.

Абсолютна більшість опитаних (91%) зазначили, що підказки та описи в Реєстрі – це той інструмент, який найбільше допомагає під час заповнення декларацій. Це – результат того, що протягом 2023 року НАЗК додало в форму декларації нові описи розділів з корисними посиланнями, зокрема – на Базу знань та навчальний курс. Крім підказок в Реєстрі, службовці часто звертаються до Бази знань (71%) та новин на сайті НАЗК (40%). 69% опитаних відзначили корисність та допомогу функції “Дані для декларації”, яка, починаючи з березня 2024 року допомагає отримати дані про члена сім’ї, якщо він надає таку згоду через додаток “Дія” за запитом суб’єкта декларування.  

Затребуванішою і кориснішою під час заповнення декларації стає допомога уповноваженої особи з питань запобігання корупції – порівняно з березнем 2023 до них зверталось на 4% більше службовців (41%). Водночас 46% до уповноваженої особи не звертались, а 6% не знають про існування такої особи в установі, де працюють.

“Позитивні зміни не відбуваються самі по собі. Їм передує дослідження користувацького досвіду та важка робота, спрямована на усунення незручностей користувачів і підвищення рівня їх задоволеності сервісом. Підвищення позитивного сприйняття Реєстру під час кампанії декларування за 2023 рік є логічним та обґрунтованим. Було законодавчо скасовано обов’язок декларування банківських рахунків, оновлено роз’яснення НАЗК, форму декларації доповнено підказками та описами можливих помилок. Окрім візуально помітних користувачу покращень, вжито заходів для збільшення відмовостійкості комп’ютерних систем та пропускної здатності обміну інформацією між іншими реєстрами, що, наприклад, суттєво збільшило кількість та швидкість опрацювання запитів даних для декларації”, - зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.

Останні новини

21.08.2025
17:31
НАЗК та Рахункова палата підписали меморандум про співпрацю
10:53
Спецперевірка: роль НАЗК, розбіжності в деклараціях та право на пояснення
20.08.2025
16:45
Цивільна конфіскація: понад 3 млн грн стягнуто в бюджет з посадовця Мін’юсту
15:07
НАЗК презентувало унікальний гайд для викривачів корупції у форматі коміксу
14:29
Експосадовиця Мін’юсту з Хмельниччини не задекларувала 534 тис. дол. США: НАБУ розпочало розслідування за матеріалами НАЗК
14:02
В НАЗК презентували навчально-методичні матеріали про доброчесність для освітян
19.08.2025
13:17
Запрошуємо до публічного громадського обговорення проєкту змін до Порядку проведення повної перевірки декларації
11:15
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІ квартал 2025 року
18.08.2025
14:29
Моніторинг способу життя: із заступниці міністра захисту довкілля можуть стягнути у дохід держави понад 3 млн грн
12:57
До уваги медіа! Запрошуємо на презентацію гайду для викривачів корупції
15.08.2025
13:50
НАЗК виявило «прихований» подарунок у експосадовця державного оборонного підприємства від громадянина рф: НПУ повідомило про підозру у недостовірному декларуванні
10:15
Цивільна конфіскація: понад 5,6 млн грн стягнуто в бюджет з ексголови райради Рівненщини
14.08.2025
16:35
Повні перевірки декларацій: податкова зобов’язала дружину посадовця митниці Хмельниччини сплатити 309 тис. грн до бюджету
13.08.2025
17:00
Наше завдання — сформувати культуру доброчесності серед персоналу в секторі оборони: Віктор Павлущик про співпрацю НАЗК та НУОУ
11:10
Задекларовані гроші в подарунок: які порушення виявило НАЗК
12.08.2025
15:06
Розтрата бюджетних коштів на 80 млн грн: в липні правоохоронці розпочали низку проваджень за обґрунтованими висновками НАЗК
11:18
Повні перевірки декларацій: повідомлено про підозру депутатці селищної ради Харківщини за недостовірне декларування
11.08.2025
12:14
Обґрунтовані висновки і приписи: результати НАЗК в сфері конфлікту інтересів за липень
10:48
У НАЗК презентують навчальні матеріали про доброчесність для освітян
08.08.2025
16:52
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо Порядку здійснення моніторингу дотримання вимог законодавства з питань лобіювання
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua