НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Меню
Хто і за яких умов має декларувати здійснені операції з купівлі-продажу валюти?
Повні перевірки декларацій
484
млн.грн. виявлено
як незадекларовані
789
у перевірці
суб'єктів Закону
230
перевірено
суб'єктів Закону
31
обгрунтованих
висновків складено
Детальний моніторинг діяльності

Хто і за яких умов має декларувати здійснені операції з купівлі-продажу валюти?

Хто і за яких умов має декларувати здійснені операції з купівлі-продажу валюти?

2 квітня Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) оприлюднило Роз’яснення щодо застосування оновленого антикорупційного законодавства, зокрема стосовно вимог щодо фінансового контролю в частині відображення відомостей про здійснені операції з купівлі-продажу валюти. Для зручності декларантів НАЗК надає додаткові роз’яснення з цього питання.

НАЗК підкреслює: суб’єктам декларування слід враховувати, що при операціях з купівлі-продажу валюти здійснюється не лише видаток (тобто не лише витрата коштів), а й набувається новий актив – грошові кошти у новій валюті.

До яких суб’єктів декларування застосовується ця вимога?

Положення ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції» (у редакції, що набула чинності з 1 січня 2020 року) застосовуються до:

1) суб’єктів декларування службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище (примітка до ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції»);

2) суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків (ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції»).

За яких умов треба декларувати відомості про здійснення операції із купівлі-продажу валюти?

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції» у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкт декларування має повідомити про це НАЗК протягом 10 днів з моменту настання такої зміни. Суттєвою зміною у майновому стані вважається здійснення разового видатку на суму, що перевищує 50 прожиткових мінімумів (станом на 5 квітня 2020 року 105 100 грн). Ця норма стосується й операцій з купівлі-продажу валюти.

Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному вебсайті Національного агентства. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування подаються виключно в електронній формі, їх паперова копія не подається.

В повідомленні про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування заповнюється розділ 9 «Видатки» шляхом обрання у полі «Вид видатку» позначки «Придбання», а в полі «Предмет правочину, який спричинив видаток» позначки «Інше» з подальшим зазначенням «Придбання валюти …» (вказати, національної чи іноземної). Обов’язково мають бути заповнені поля «Країна, у якій було здійснено видаток», «Розмір видатку» у грошовій одиниці України (гривні), «Дата здійснення видатку».

Розділ 7 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування при цьому не заповнюється.

Разом з цим видаток слід відобразити також у розділі 14 «Видатки та правочини суб’єкта декларування» щорічної декларації. При цьому він зазначається у грошовій одиниці України (гривні). Розділ 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» щорічної декларації у зв’язку зі здійсненням операцій з купівлі-продажу валюти не заповнюється.

НАЗК підкреслює:

1. Суб’єктам декларування інших категорій подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані при здійсненні операцій з купівлі-продажу валюти не потрібно.

2. Обов’язок подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування у зв’язку зі здійсненням видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлено лише з 1 січня 2020 року.

Більше новин – в публічному Telegram-каналі НАЗК.

Важливі сповіщення 14

Головні новини

21 Жовтня 2020
НАЗК затвердило нову методологію проведення антикорупційної експертизи НАЗК затвердило нову методологію проведення антикорупційної експертизи
20 Жовтня 2020
«Закритість» засідання ставить під сумнів конституційність та об’єктивність рішення КСУ у справі про відповідальність за незаконне збагачення — Голова НАЗК «Закритість» засідання ставить під сумнів конституційність та об’єктивність рішення КСУ у справі про відповідальність за незаконне збагачення — Голова НАЗК
20 Жовтня 2020
Чи може бути доброчесність перешкодою для реалізації виборчого права? Чи може бути доброчесність перешкодою для реалізації виборчого права?
Всі головні новини
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
Контакт-центр
Контакт-центр
Ми використовуємо cookie-файли, щоб отримати статистику, яка допомагає нам поліпшити персоналізацію сервісу для вас. Ви можете прочитати докладніше про cookie або змінити налаштування браузера. Продовжуючи користуватися сайтом без зміни налаштувань, ви даєте згоду на використання ваших cookie.