НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Конфлікт інтересів: протоколи, обґрунтовані висновки та приписи за червень 2025 року

09.07.2025

У червні Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) виявило низку порушень у сфері конфлікту інтересів: посадовець сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України (МВС) отримав будинок у подарунок від третьої особи, працівники Київської міської ради незаконно передали землі в приватну власність, посадовці Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) розтратили майно  тощо. За цими фактами НАЗК склало адміністративні протоколи, скерувало до правоохоронних органів обґрунтовані висновки та внесено приписи. 

Складено та скеровано до суду протоколи про адміністративні правопорушення стосовно:

  • заступника начальника одного з регіональних сервісних центрів Головного сервісного центру МВС України. Посадовець отримав у подарунок будинок та земельну ділянку в Миколаєві від третьої особи, яка не є для нього ані родичем, ані   близькою особою, чим порушив обмеження щодо отримання подарунків, передбачені ст. 23 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закон);
  • голови однієї з районних рад Київської області, який всупереч вимогам ст. 28 Закону та ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів проголосував «за» встановлення собі надбавки та  премії під час розгляду питання про витрати на утримання районної ради у 2024 році; 
  • керівника одного з Департаментів Київської міської ради КМДА через відмову надати документи та інформацію на запит НАЗК, які були предметом дослідження на наявність конфлікту інтересів під час укладання договорів, встановлення премій, а також ймовірної роботи близьких осіб тощо. Таким чином посадовець не виконав законних вимог НАЗК.  

Крім адміністративного стягнення, зазначеним службовцям загрожує внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр порушників). 

Обґрунтовані висновки  про вчинення корупційних правопорушень та правопорушень пов'язаних з корупцією НАЗК склало стосовно:

  • посадовців установи МОЗ України, які за попередньою змовою уклали договір з постачальниками на закупівлю обладнання за завищеною ціною. Збитки бюджету склали понад 24 млн грн. Національна поліція розпочала розслідування за ч. 5 ст. 191 КК України “Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем”. 
  • посадовців Київської міської ради КМДА, які незаконно погодили документи щодо передачі землі сільгосппризначення у приватну власність — при тому, що під час дії воєнного стану такі дії заборонені. Збитки склали 650 тис. грн. Поліція розпочала розслідування за ч. 2 ст. 364 КК України “Зловживання владою або службовим становищем”. 

Також НАЗК склало обґрунтовані висновки про виявлення ознак вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією (за порушення вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, сумісництво та суміщення з іншими видами діяльності) стосовно:

  • виконуючого обов'язки керівника установи Державного управління справами, який прийняв на роботу близьку особу та систематично ухвалював рішення про його заохочення;
  • начальника Регіонального офісу водних ресурсів, який від імені організації уклав договір з адвокатом, щоб той представляв  інтереси Регіонального офісу в кримінальному провадженні, яке здійснювало теруправління Бюро економічної безпеки. Правоохоронці розслідували дії самого керівника та здійснювали слідчі дії за місцем його проживання. Також посадовець уклав договір на підвищення власної кваліфікації, яка не пов’язана з виконанням його обов’язків, за бюджетні кошти:
  • заступника голови районної ради Київської області, який  проголосував «за» встановлення собі надбавки та премії під час розгляду питання про витрати на утримання районної ради у 2024 році;
  • посадовця Департаменту охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради, який перебуваючи на посаді державного службовця обіймав посаду керівника приватного товариства.

Через порушення вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів НАЗК внесло 13 приписів. 

Так, для усунення виявлених порушень та притягнення винних до відповідальності приписи внесено Міністру охорони здоров'я України, начальнику ГУ ДСНС України у Вінницькій області, Голові Державної регуляторної служби України, ректорам кількох медуніверситетів, за фактами наявності або несвоєчасної передачі в управління корпоративних прав або підприємств підпорядкованими працівниками. 

Також внесено припис начальнику Львівської обласної військової адміністрації (ОВА) через порушення його підлеглим заборони  використання  державного  майна  в  приватних  інтересах. Посадовець отримав у службове користування транспортний засіб, проте після роботи використав вказане авто для власних потреб. Під час вчинення зазначених протиправних дій правоохоронці склали на нього протокол за керування зазначеним службовим авто в стані алкогольного сп’яніння.

Крім того, НАЗК внесло приписи начальникам Державного управління справами та Управління охорони здоров'я Сумської міської ради. Керівники підлеглих їм установ не повідомили про наявність у них потенційного конфлікту інтересів.

НАЗК продовжує послідовно реалізовувати антикорупційну політику в сфері конфлікту інтересів в діяльності посадовців. З результатами по цьому напрямку роботи Агентства за попередні місяці можна ознайомитись за посиланням.

Останні новини

13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua