НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Корупція в економіці: як її мінімізувати та що для цього передбачає Державна антикорупційна програма

21.11.2022
Корупція в економіці: як її мінімізувати та що для цього передбачає Державна антикорупційна програма

Модель управління державними підприємствами в Україні, на жаль, не завжди є ефективною, наслідком чого є значні збитки та корупція. Наразі у державній власності перебувають понад 3 тисячі підприємств. У приватних компаніях теж є низка проблем, які провокують корупцію і потребують законодавчого врегулювання та участі держави й громадянського суспільства. 

Як зменшити рівень корупції в державному та приватному секторах економіки, обговорили представники Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) спільно з експертами в рамках громадського обговорення проекту Державної антикорупційної програми (ДАП). 

Для запровадження прозорого та якісного управління і, відповідно, мінімізації рівня корупції фахівці радять приділити увагу формуванню політики державної власності, дотриманню стандартів корпоративного управління включно з  прозорим формуванням наглядових рад. Важливими задачами також є унормування критеріїв незалежного аудиту, посилення внутрішнього контролю на підприємствах, забезпечення прозорості процедур приватизації та виконання покупцями умов продажу об’єктів приватизації тощо. Наприклад, зараз відсутні критерії для визначення обов’язковості проведення незалежного аудиту фінансової звітності державних підприємств. Це негативно впливає на прозорість та об’єктивну оцінку діяльності й зумовлює корупційні ризики. 

Учасники також обговорили високий рівень толерування корупції в приватному секторі економіки та заходи для його зниження. Так, наразі немає ефективних адміністративних і законодавчих стимулів для бізнесу впроваджувати практики доброчесності. Існує лише формальний підхід до розробки й стану виконання антикорупційних програм. Для вирішення цих проблем НАЗК пропонує, за результатами аналітичного дослідження, внести зміни до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законів  щодо врахування рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР).

Для повоєнної відбудови держави надзвичайно важливо забезпечити прозорість і справедливість виконання Плану відновлення України. Для цього необхідно розробити механізм оприлюднення інформації про використання ресурсів, наданих міжнародними партнерами. 

Також учасники наголосили на необхідності приведення нормативних актів у відповідність до Закону «Про адміністративну процедуру» та ухвалення закону про адміністративний збір для зменшення рівня бюрократизації бізнес-процесів і плату неофіційних платежів. На думку експертів, важливо ухвалити закон про Установу бізнес-омбудсмена, що забезпечить ефективне відновлення порушених органами державної влади прав бізнесу.

Свої пропозиції та застереження до цього розділу ДАП висловили представники Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнсу (UNIC), Transparency International Ukraine, Українського союзу промисловців і підприємців. 

Всі охочі можуть ознайомитися з підрозділом «Державний та приватний сектори економіки» Державної антикорупційної програми та переглянути відеозапис обговорення.

Нагадаємо, Державна антикорупційна програма на 2023-2025 роки розробляється НАЗК на виконання Антикорупційної стратегії до 2025 року та має бути затверджена Кабінетом Міністрів України. НАЗК координує реалізацію документа та виконання заходів ДАП. Документ є обов’язковими для виконання державними органами та органами місцевого самоврядування. 

Стежте за анонсами обговорень на сторінці НАЗК у facebook та долучайтесь. 

Корупція в економіці: як її мінімізувати та що для цього передбачає Державна антикорупційна програма

Останні новини

19.04.2024
18:37
Антикорупційна комунікація: представники органів влади обговорили стан виконання Комунікаційної стратегії 
17:56
НАЗК спільно з Вищою школою публічного управління провели навчання для керівників категорії «А»
11:01
НАЗК сприяє місцевій владі Івано-Франківщини в мінімізації корупційних ризиків та розбудові доброчесності
18.04.2024
10:28
Новий функціонал ІСМ ДАП: де шукати статистичні дані про антикорупційну політику 
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
09:05
Анонс НАЗК запрошує громадян надати пропозиції до проекту постанови «Про деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості»
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
16.04.2024
15:45
Конфлікт інтересів: за матеріалами НАЗК мера Кам’янця-Подільського визнано винним
14:29
Що відбувається з вашою декларацією після її подання?
15.04.2024
10:11
Виконання Державної антикорупційної програми за рік: в НАЗК презентовано результати громадського моніторингу 
11.04.2024
17:09
Голова НАЗК та парламентський комітет з антикорупційної політики обговорили виклики та пріоритети у сфері запобігання корупції 
10.04.2024
14:20
Анонс НАЗК і громадськість презентують результати виконання антикорупційних заходів
05.04.2024
09:17
НАЗК у березні розпочало 92 повні перевірки декларацій 
04.04.2024
14:48
Понад 220 політичних партій не подали звіти до НАЗК 
10:25
Конфлікт інтересів: березневі протоколи та судові рішення за матеріалами НАЗК
02.04.2024
12:12
Міноборони та Державний оператор тилу співпрацюватимуть з НАЗК для удосконалення системи оборонних закупівель
10:53
Здійснено моніторинг 376 нормативно-правових актів, виявлено корупційні ризики у п’яти з них: результати антикорупційної експертизи НАЗК за березень
01.04.2024
12:00
Майже 700 тисяч декларацій подано за звітний період 2023 року 
29.03.2024
13:07
Контакт-центр НАЗК працюватиме у ці вихідні: завершується кампанія декларування - 2023 
09:07
Україна та ОЕСР розпочинають роботу над Оглядом з питань доброчесності та боротьби з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua