30 серпня Печерський районний суд м. Києва ухвалив рішення щодо народного депутата України за вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.
Підставою стали матеріали Національного агенства з питань запобігання корупції (НАЗК) про притягнення до адміністративної відповідальності.
У чому суть правопорушення?
У грудні 2021 року працівники одного із закладів харчування в Одесі відмовилися обслуговувати народного депутата України через відсутність COVID-сертифіката. Після цього між ними виникла конфліктна ситуація.
Пізніше народний депутат звернувся до Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та Одеського міського голови з депутатськими зверненнями, у яких порушувались питання, що становили його приватний інтерес.
У депутатських зверненнях йшла мова про надання відповідних документів та проведення перевірок діяльності закладів громадського харчування мережі, де відмовилися обслуговувати посадовця.
Відтак, як підтвердив суд виник приватний інтерес, який полягав у прагненні народного депутата помститись за відмову в обслуговуванні.
Відповідно до п. 1, п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону «Про запобігання корупції» народний депутат України зобов'язаний: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів. Натомість він використав надане йому право на депутатське звернення з метою, яка не пов'язана із здійсненням депутатської діяльності, в умовах реального конфлікту інтересів, а для вирішення особистого інтересу.
Яке рішення ухвалив суд?
Печерський районний суд міста Києва ухвалив рішення визнати винним народного депутата України у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) (вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів). Суд наклав адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмір 3 400 грн (200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян).
Постанова суду може бути оскаржена протягом 10 днів з дня винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.