НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК 2.0. Виявлення корупційних ризиків - 2022: ризики в сферах, пов'язаних з війною

25.01.2023
НАЗК 2.0. Виявлення корупційних ризиків - 2022: ризики в сферах, пов'язаних з війною

Після повномасштабного вторгнення росії Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело стратегічний аналіз корупційних ризиків у сферах, тісно пов’язаних із війною: забезпечення житлом військовослужбовців, перетин державного кордону, обмеження імпорту ліків та отримання гуманітарної допомоги.

Крім того, уважно НАЗК слідкує за реформами містобудування та сертифікації моряків.

«За минулий рік ми провели глибоку аналітичну роботу з визначення корупційних ризиків у найбільш чутливих питаннях: перетин кордону військовозобов’язаними, обмеження імпорту лікарських засобів, реформа містобудування. Наша головна ціль — не просто завершити аналіз добрим звітом, а за допомогою продуманої послідовності конкретних наступних дій і практичних інструментів вплинути на якість державної політики у різних сферах задля доброчесності і мінімізації можливостей корупції», — наголосив заступник Голови НАЗК Андрій Вишневський.

Які результати роботи за напрямом?

  • Спільно з благодійним фондом «Пацієнти України» презентували аналітичне дослідження «Корупційні ризики під час обмеження обігу лікарських засобів в умовах воєнного стану». Розроблено пропозиції для змін до Порядку припинення дії реєстраційного посвідчення ліків та до Закону України «Про лікарські засоби». Завдяки цьому дослідженню НАЗК вдалось зупинити діяльність Комісії Міністерства охорони здоров’я України з обмеження ввезення ліків західних виробників. Наразі Міністерство охорони здоров’я (МОЗ) має внести зміни до наказу з урахуванням рекомендацій НАЗК для усунення корупційних ризиків. Позиція НАЗК у цьому питанні суголосна з позицією Антимонопольного комітету, Бізнес-омбудсмена та Європейської бізнес-асоціації.
  • У взаємодії із Міністерством цифрової трансформації, Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, МОЗ доопрацьовано низку проектів постанов Кабінету Міністрів України, які передбачають встановлення порядку розподілу коштів з платформи United24 за напрямами гуманітарної та медичної допомоги, а також відбудови України.
  • Підготували дослідження «Корупційні ризики у сфері підготовки та дипломування моряків» із конкретними рекомендаціями для запобігання корупції. На основі дослідження було напрацьовано спільний з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України план дій з усунення цих ризиків. Кабінет Міністрів України наприкінці 2022 року ухвалив оновлене Положення щодо підготовки та дипломування моряків. Розробляється державна електронна система щодо попередження шахрайських дій та фальсифікації результатів тестування для отримання дозвільних документів для моряків.
  • Спільно з аналітичним центром StateWatch досліджено проблему, на якій наголошує Антикорупційна стратегія до 2025 року: забезпечення житлом військовослужбовців ЗСУ. У дослідженні є дорожня карта для мінімізації цих корупційних ризиків.
  • Презентували результати аналізу корупційних схем та ризиків під час виїзду з України в умовах воєнного стану. На підставі рекомендацій НАЗК та за дорученням Кабінету Міністрів України розробляється міжвідомчий план дій з усунення ідентифікованих ризиків, який незабаром має бути затверджений Кабміном і реалізований.
  • Провели дослідження механізмів надання державою гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, де ідентифіковано 19 корупційних та інших ризиків. Зокрема, це стосується неможливості отримання компенсації двічі, забезпечення об’єктивної оцінки вартості зруйнованого майна та конфлікту інтересів у діяльності комісій з реконструкції.
  •  Підготовлені рекомендації щодо їх усунення (за підтримки EUACI) та передано для використання в роботі до відповідної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України. 
  • Проаналізували корупційні ризики у вищій освіті (за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) спільно з Асоціацією юридичнх клінік України.
  • Ідентифікували найбільш поширені корупційні ризики при управлінні комунальними підприємствами та напрацювали рекомендації, спрямовані на усунення та упередження виникнення корупційних схем.
Провели комплексний аналіз процедури медико-соціальної експертизи встановлення інвалідності. Сформували рекомендації щодо застосування цифрових рішень для усунення найбільш поширених корупційних ризиків. Рекомендації увійшли до проекту ДАП до 2025 року.

НАЗК 2.0. Виявлення корупційних ризиків - 2022: ризики в сферах, пов'язаних з війною

Останні новини

07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua