НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК долучиться до контролю та оцінки антикорупційного експерименту в податковій

28.03.2025

Державна податкова служба України (ДПС) з 2021 року працює як єдина юридична особа, що складається з центрального апарату та територіальних органів, утворених як її відокремлені підрозділи (без статусу юридичної особи). В кожному територіальному органі ДПС працюють антикорупційні підрозділи, що займаються запобіганням і виявленням корупції відповідно до Закону України «Про запобігання корупції». Однак в умовах децентралізованої моделі функціонування ці підрозділи зіштовхнулися з низкою проблем, а саме відсутністю єдиного підходу до антикорупційної діяльності, ризиком впливу керівництва територіального органу на їхню незалежність.

Водночас згідно з положенням Національної стратегії доходів до 2030 року, одне із завдань ДПС – забезпечити незалежність антикорупційних підрозділів та запровадити ефективну систему боротьби з корупцією.

25 березня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, яка передбачає запуск дворічного експериментального проєкту із централізації антикорупційної діяльності. В ДПС буде створено єдиний уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції. На думку авторів ініціативи, це дозволить забезпечити єдиний підхід до антикорупційної роботи в ДПС та підвищить її ефективність на загальнодержавному рівні. 

Об’єднання антикорупційних функцій має зменшити ризики конфлікту інтересів і забезпечити незалежність підрозділу, а також ефективніше використовувати ресурси, скоротити адмінвитрати та запровадити єдині стандарти запобігання корупції в усіх підрозділах ДПС. Новостворений підрозділ буде підзвітний і підконтрольний Голові ДПС, який повинен забезпечити гарантії незалежності єдиного уповноваженого підрозділу, насамперед від впливу чи втручання в його роботу на місцях.

Ефективність антикорупційної діяльності в ДПС має підвищитися завдяки консолідації всіх антикорупційних функцій у центральному підрозділі, бо це забезпечить чітке керування, а централізоване управління дозволить швидше приймати рішення та реагувати на порушення. Підзвітність лише Голові ДПС знижує ризики впливу місцевого керівництва на діяльність підрозділу, а захищеність від зовнішнього тиску сприяє об’єктивному проведенню перевірок та розслідувань.  Єдині стандарти для всіх підрозділів ДПС дадуть можливість забезпечити однакову якість і прозорість перевірок у кожному регіоні та знизити ризик помилок й упередженості.

Координатором експериментального проєкту визначено Міністерство фінансів. Учасниками проєкту є ДПС, її територіальні органи та Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). НАЗК забезпечуватиме методичну підтримку, координацію та аналіз ефективності діяльності нового підрозділу.

“Якщо коротко, це експеримент, який має показати, чи зможемо ми зламати керованість і залежність уповноважених у регіонах від своїх керівників. НАЗК має перейти у координаційну і методологічну тіснішу співпрацю з уповноваженими в ході експерименту. Якщо буде результат, то це надасть поштовх для законодавчих змін в інституті уповноважених і зміні наших підходів у взаємодії з уповноваженими”, - зазначив заступник Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Сергій Гупяк. 

Проєкт фінансуватиметься коштом державного бюджету. Штатна чисельність підрозділу буде визначена відповідно до вимог мінімальної чисельності антикорупційного підрозділу в державних органах, затверджених НАЗК. Після завершення експерименту ДПС подасть звіт до Міністерства фінансів, а Мінфін — до Уряду. Якщо проєкт буде успішним, можливе внесення змін до законодавства за результатами його реалізації. Очікувані результати проєкту - підвищення рівня прозорості та доброчесності в роботі ДПС, посилення запобігання корупції у податкових органах та зміцнення довіри платників податків до ДПС.  Ефективна реалізація проєкту може стати підґрунтям для реформування інституту антикорупційних уповноважених та підвищення гарантії їхньої незалежності у відповідних державних органах та органах місцевого самоврядування.

Останні новини

17.09.2025
17:00
Активи на 1,6 млн грн стягнули в дохід держави з прокурорки Офісу Генерального прокурора за матеріалами НАЗК
16.09.2025
18:07
Реформа податкової: у НАЗК обговорили впровадження антикорупційних механізмів
13:55
Антикорупційна експертиза: НАЗК надало рекомендації щодо усунення корризиків у сфері житла для ВПО, майнових відносин та реінтеграції оборонців
15.09.2025
14:10
Уряд схвалив три антикорупційні законопроєкти: спецперевірки НАЗК, цивільна конфіскація в ВАКС, зміни до Кодексу про адмінправопорушення і КПК
12.09.2025
16:38
Недекларування майна на понад 3,1 млн грн: за результатом повної перевірки до суду скеровано справу стосовно інспектора з енергетичного нагляду
14:59
Антикорупційна експертиза: НАЗК долучилося до запровадження єдиного стандарту і дистанційної процедури ВЛК
14:44
Повні перевірки декларацій за серпень 2025 року: НАЗК виявило порушення на понад 337 млн грн
14:30
Цивільна конфіскація 3,2 млн грн Головного санітарного лікаря України: результати повної перевірки декларації
11.09.2025
15:25
Повні перевірки: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 3,1 млн грн у декларації ексначальника регіонального сервісного центру МВС
14:30
Цивільна конфіскація: з ексголови райдержадміністрації столиці можуть стягнути у дохід держави 7 млн грн
11:15
Нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, спецперевірки, контроль своєчасності подання декларацій, роз’яснення та публічні закупівлі
10:00
Моніторинг способу життя: з посадовця Держекоінспекції Донеччини можуть стягнути понад 8 млн грн на користь держави
09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
10:06
Роз'яснення НАЗК: чому заборонені політичні партії зобов'язані звітувати до НАЗК
05.09.2025
10:18
Два роки роботи Порталу повідомлень викривачів: результати, виклики, перспективи
04.09.2025
17:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно посадовця Державної регуляторної служби за недостовірне декларування
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua