НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК дослідило корупційні ризики у блокуванні податкових накладних та ініціювало обговорення шляхів їх усунення

07.12.2023
В Національному агентстві з питань запобігання корупції (НАЗК) відбувся круглий стіл на тему «Блокування податкових накладних: корупційні ризики та шляхи їх подолання», на якому представлено дослідження щодо вказаної проблеми.

В дискусії взяли участь народні депутати, представники Ради бізнес-омбудсмена, Державної податкової служби, бізнес-асоціацій, судді та члени профільних громадських організацій.

Одним із завдань Національного агентства є стратегічний аналіз корупційних ризиків у пріоритетних сферах правового регулювання, а також імплементації рекомендацій за його результатами.

«Зміна правил у таких сферах є важливим пріоритетом для НАЗК. Ми вже забезпечили аналіз в галузях будівництва, інфраструктури, закупівель в умовах воєнного стану, призначень на посади у публічному секторі, а сьогодні презентуємо результати по ще одній темі, вкрай болючій для платників ПДВ. Ситуація з блокуванням податкових накладних тривалий час турбує український бізнес, тому Національне агентство прагне об’єднати зусилля ключових стейкхолдерів для чіткої ідентифікації проблем та формування спільних рекомендацій для їх вирішення», - заявив під час круглого столу Голова НАЗК Олександр Новіков.

Фахівці Національного агентства ідентифікували, зокрема, такі корупційні ризики:
  • Непрозора робота системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (СМКОР) на користь «ручного режиму» регулювання;
  • Необґрунтоване зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування;
  • Неврахування таблиць даних платника ПДВ;
  • Невиконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування;
  • Наявність корупціогенних факторів у роботі комісій податкових органів регіонального рівня після зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Учасники круглого столу обговорили можливі шляхи подолання або мінімізації ідентифікованих корупційних ризиків. Зокрема, запропоновано вдосконалити систему СМКОР для унеможливлення блокування діяльності та завдання шкоди репутації доброчесного бізнесу. При цьому відповідальність платників ПДВ та надання їм статусу ризикових, на думку експертів, має наставати виключно після збору належної доказової бази. Одним із важливих кроків для вирішення проблеми є також розвиток комплаєнсу для платників податків. Адже чим більше підприємці обізнані з усіма правилами заповнення, подання та коригування податкових накладних, тим менша ймовірність зіткнутися з негативними наслідками блокування. 

За підсумками обговорення напрацьовано спільні рекомендації, які можуть стати базою для вдосконалення законодавства у податковій сфері.
Наголошуємо, що в разі недотримання рекомендацій з мінімізації корупційних ризиків держава може втратити доброчесних активних платників податків через релокацію господарської діяльності за кордон.

Останні новини

03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua