Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проектів Закону "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" та “Про внутрішній водний транспорт”. Результати експертизи надіслані до Верховної Ради України.
У висновку НАЗК зазначає, що цей законопроект зокрема має на меті вирішити такі важливі та давно не врегульовані питання як організація та проведення азартних ігор та визначення правових, економічних, соціальних та організаційних умов функціонування азартних ігор в Україні, зменшити корупцію в цій сфері.
Однак, протягом проведення експертизи було виявлено ряд положень, які містять низку корупціогенних факторів, зокрема:
- Невизначеність процедури внесення плати та отримання ліцензії;
- Дискреція Уповноваженого органу в частині визначення переліку суб’єктів господарювання, які здійснюють сертифікацію;
- Встановлення обов’язковості сертифікації грального обладнання на відповідність встановленим технічним вимогам без чіткого переліку такого обладнання, що взагалі не є предметом регулювання цього законопроекту;
- Запровадження нових дозволів без внесення змін до Закону «Про перелік дозвільних документів у сфері господарської діяльності»;
- Підстави для отримання та анулювання ліцензії не узгоджуються із Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
НАЗК надало рекомендації Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики, перелік яких наведений у висновку до законопроекту.
Якщо законопроект буде проголосований без змін, це може призвести до створення численних корупційних ризиків та завдати багатомільйонні збитки державі.
Про антикорупційну експертизу:
У червні 2020 року НАЗК перезапустило процес проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів (НПА).
Найпершим проаналізованим НПА став проект Закону “Про внутрішній водний транспорт”. Висновок експертизи було направлено до Верховної Ради минулого тижня.
Положення цього законопроекту потребують таких доопрацювань:
- уникнення дискреційних повноважень під час надання дозволів на днопоглиблювальні роботи;
- визначення вичерпного переліку суб’єктів, які уповноважені встановлювати розміри тарифів на соціально важливі регулярні перевезення пасажирів;
- визначення механізмів недопущення ризиків безконтрольного та незаконного використання корисних копалин;
- уникнення вживання тотожних понять;
- зменшення кількості відсильних норм та створення конкурентної моделі надання послуг державної лоцманської організації.
Рекомендації щодо усунення корупційних ризиків викладені у висновку до законопроекту.