НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК склало протокол про вчинення пов’язаних з корупцією адміністративних правопорушень стосовно нардепа Дубінського

08.11.2023
НАЗК склало протокол про вчинення пов’язаних з корупцією адміністративних правопорушень стосовно нардепа Дубінського

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за матеріалами Державного бюро розслідувань (ДБР) склало протокол за фактами реалізації Олександром Дубінським депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів.

Так, слідчими ДБР здійснюється досудове розслідування за фактом вчинення ним службового підроблення з метою створення підстав для свого виїзду за кордон.

Будучи повідомленим про підозру у вчиненні зазначеного злочину, Олександр Дубінський надіслав депутатські звернення до Міністерства охорони здоров’я та ДБР для задоволення приватного інтересу: отримання відомостей, необхідних для власного захисту від кримінального переслідування. 

Зокрема, у серпні він надіслав депутатське звернення до Міністерства охорони здоров’я, у якому вимагав надати інформацію про хід та результати розгляду його попереднього звернення до Міністерства, службове підроблення якого власне і є предметом згаданого досудового розслідування.

У діях народного депутата містяться ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Визнання Дубінського винним у вчиненні зазначеного правопорушення матиме наслідком накладення адміністративного стягнення у розмірі до 6 800 гривень, а також внесення відомостей про нього до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Розгляд справи за вказаним протоколом здійснюватиме Печерський районний суд м. Києва. 

Розуміючи важливість запобігання вчиненню подібних правопорушень народними депутатами, Національне агентство неодноразово звертало увагу на недопустимість використання права на депутатське звернення у приватних інтересах народних депутатів.

Так, наприклад, у серпні 2022 року Печерський районний суд м. Києва за матеріалами НАЗК ухвалив рішення щодо народного депутата України за вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів. У грудні 2021 року працівники одного із закладів харчування в Одесі відмовилися його обслуговувати через відсутність COVID-сертифіката. Пізніше депутат звернувся до Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та Одеського міського голови з депутатськими зверненнями, у яких порушувались питання, що становили його приватний інтерес. У депутатських зверненнях йшла мова про надання відповідних документів та проведення перевірок діяльності закладів громадського харчування мережі, де відмовилися обслуговувати посадовця. За висновком суду, приватний інтерес депутата полягав у прагненні помститись за відмову в обслуговуванні.

Акцентуємо, що інформація щодо правил запобігання конфлікту інтересів при реалізації права народного депутата на депутатський запит чи депутатське звернення міститься у Методичних рекомендаціях від 21.10.2022 № 13 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції» (у базі знань НАЗК, розділ «Конфлікт інтересів» або у форматі зручного посібника).

Останні новини

10.11.2025
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua