НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК запропонувало заходи мінімізації корупційних ризиків у ВЛК 

27.12.2023

НАЗК проведено стратегічний аналіз корупційних ризиків у діяльності військово-лікарських комісій (ВЛК) Збройних Сил України (ЗСУ) на виконання п. 5 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.08.2023 «Про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», введеного в дію Указом Президента України від 12.09.2023 № 576/2023. 

Фахівцями НАЗК виокремлено джерела та ідентифіковано ТОП-20 найпоширеніших корупційних ризиків у діяльності ВЛК ЗСУ. Йдеться про:

  • недосконалість правового регулювання діяльності ВЛК;
  • зловживання під час формування складу штатних ВЛК та призначення начальника Центральної військово-лікарської комісії внаслідок нечіткості правового регулювання;
  • непрозорий порядок визначення закладу охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, при якому можуть створюватись ВЛК територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки;
  • використання невизначеності строку проведення військово-лікарської експертизи для налагодження корупційних схем;
  • вимагання неправомірної вигоди за врахування усіх наявних хвороб та станів під час медичних оглядів;
  • відмова у наданні направлення для проходження медичного огляду особам, які були мобілізовані до лав ЗСУ без проходження військово-лікарської експертизи, з метою отримання неправомірної вигоди;
  • участь службових осіб ВЛК у корупційних схемах незаконного переправлення чоловіків призовного віку через державний кордон України;
  • корупційна домовленість під час прийняття рішення про надання особі відстрочки від призову за станом здоров'я;
  • зловживання під час встановлення причинно-наслідкового зв'язку травм (поранень, контузій, каліцтв), пов'язаних із захистом Батьківщини;
  • використання паперового документообігу для корупційних зловживань ВЛК.

НАЗК розробило рекомендації щодо усунення та/або мінімізації ідентифікованих корупційних ризиків, що забезпечить зміцнення гарантій дотримання прав призовників, військовослужбовців і військовозобов’язаних шляхом удосконалення діяльності ВЛК.

Так, НАЗК серед іншого рекомендувало Міністерству оборони України разом із зацікавленими суб’єктами розробити новий порядок організації та проведення військово-лікарської експертизи та внести зміни до діючих нормативно-правових актів. 

Наголошуємо, що лише активна позиція Міністерства оборони України та Міністерства охорони здоров’я України щодо виконання наданих НАЗК рекомендацій дасть змогу мінімізувати ідентифіковані корупційні ризики, сприятиме виконанню вимог щодо несумісності корупційних практик у діяльності ВЛК та зменшить навантаження на правоохоронну та судову системи.

Детальніше про корупційні ризики та рекомендації з їх усунення читайте у дослідженні “Корупційні ризики у діяльності військово-лікарських комісій Збройних Сил України” за посиланням.

Останні новини

17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua