НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

02.09.2022
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Через повномасштабну агресію та бойові дії, в Україні зростає кількість громадян з інвалідністю. Кожна така особа має бути зареєстрована у централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) - комплексній системі для обліку інформації про забезпечення осіб з інвалідністю соціальними та реабілітаційними послугами, засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням тощо. 

На сьогодні існує низка корупційних ризиків у зв’язку з недосконалістю ЦБІ. Наприклад, досі відсутній дієвий моніторинг надання соціальної допомоги особам з інвалідністю, оцінки якості надання послуг, діє неефективний контроль за забезпеченням технічними засобами реабілітації, дублювання відомостей про осіб, включення до ЦБІ інформації про померлих осіб тощо.

Так, НАЗК провело антикорупційну експертизу постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про централізований банк даних з проблем інвалідності».

Які проблеми виявило НАЗК?

За результатами проведеного моніторингу НАЗК виявило такі корупціогенні фактори:

  • надмірні повноваження Мінсоцполітики щодо визначення порядку доступу до ЦБІ та переліку організацій-користувачів ЦБІ, що створює можливості для зловживань, формування непрозорого механізму створення, функціонування та ведення ЦБІ.
  • запропонований порядок взаємодії з учасниками інформаційного обміну створює ризики для належного та прозорого забезпечення функціонування ЦБІ;
  • виключення положень про інформацію, яка вноситься до ЦБІ, а також повноважень користувачів, створює юридичну невизначеність та може сприяти корупційним зловживанням.
Що рекомендує НАЗК?

  • визначити чіткий порядок створення, функціонування та ведення ЦБІ у самій постанові, а не Мінсоцполітики;
  • забезпечити чіткий алгоритм наповнення ЦБІ;
  • чітко визначити користувачів ЦБІ та їх повноваження, наповнення інформаційних блоків тощо на рівні акта Уряду;
  • визначити суб’єктів інформаційного обміну та порядок взаємодії на рівні акта Уряду;
  • визначити з якими інформаційними системами, реєстрами і базами даних суб’єктів інформаційного обміну відбувається інформаційна взаємодія ЦБІ.
З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3QarGzg.

Окрім того, у грудні 2021 року НАЗК уже аналізувало проєкт акта з аналогічною назвою щодо внесення змін до Положення про ЦБІ та схожим змістом. Попри це під час написання нового проєкту постанови минулі зауваження НАЗК не було враховано Мінсоцполітики.

НАЗК наполягає, що рекомендації, викладені у попередньому висновку, мають бути враховані під час доопрацювання нового проєкту постанови.

Нагадаємо, що раніше НАЗК описало корупційні ризики у зазначеній сфері та надало відповідні рекомендації у дослідженнях «Топ-10 корупційних схем забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації» та «Топ-10 корупційних ризиків медико-соціальної експертизи щодо встановлення інвалідності».

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Останні новини

21.02.2025
17:13
Найбільше корупційних ризиків на Тернопільщині зосереджені в містобудуванні та землевідведенні: робоча поїздка НАЗК до Тернополя
12:10
Як декларувати спадщину
10:00
Цивільна конфіскація: у посадовця МВС конфіскували 4,6 млн грн і авто за матеріалами НАЗК
20.02.2025
18:00
НАЗК запрошує до консультацій з громадськістю щодо законопроєкту про посилення ролі Громадської ради при Держмитслужбі
17:48
Звіт GRECO: відзначено прогрес України у виконанні антикорупційних рекомендацій для суддів, прокурорів і парламентарів (звіт українською)
14:51
5 нових вакансій в НАЗК: шукаємо дизайнера, спеціалістів з міжнародного співробітництва, HR, ІТ
14:28
Удосконалення лісового законодавства: НАЗК направило до ВРУ рекомендації для усунення корупційних ризиків
19.02.2025
15:51
НАЗК презентувало міжнародним партнерам механізми антикорупційного контролю у відновленні України
14:14
Понад 130 політичних партій не подали звіти до НАЗК за ІV квартал 2024 року
12:13
Корупція боїться твого контролю: НАЗК реалізувало загальнонаціональну інформаційну кампанію
11:10
Обов’язок декларування військовослужбовцями і членами їх сімей: ключові аспекти
18.02.2025
12:40
Запобігання конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації та законодавчі вимоги
17.02.2025
13:00
Цивільна конфіскація: майже 3,3 млн грн можуть стягнути в дохід держави з посадовця Мін'юсту за матеріалами НАЗК та ДБР
14.02.2025
13:30
Як сформувати довідку “Дані для декларації”: покрокова інструкція
12:14
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві
13.02.2025
18:00
Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні
13:45
До уваги медіа: запрошуємо на презентацію дослідження “Корупційні ризики у лісовому господарстві”
11:23
Майно за кордоном: чи треба декларувати?
12.02.2025
10:39
НАЗК вдосконалило роз’яснення щодо конфлікту інтересів
11.02.2025
13:19
Начальнику відділу Державної казначейської служби на Полтавщині повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua