НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

02.09.2022
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Через повномасштабну агресію та бойові дії, в Україні зростає кількість громадян з інвалідністю. Кожна така особа має бути зареєстрована у централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) - комплексній системі для обліку інформації про забезпечення осіб з інвалідністю соціальними та реабілітаційними послугами, засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням тощо. 

На сьогодні існує низка корупційних ризиків у зв’язку з недосконалістю ЦБІ. Наприклад, досі відсутній дієвий моніторинг надання соціальної допомоги особам з інвалідністю, оцінки якості надання послуг, діє неефективний контроль за забезпеченням технічними засобами реабілітації, дублювання відомостей про осіб, включення до ЦБІ інформації про померлих осіб тощо.

Так, НАЗК провело антикорупційну експертизу постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про централізований банк даних з проблем інвалідності».

Які проблеми виявило НАЗК?

За результатами проведеного моніторингу НАЗК виявило такі корупціогенні фактори:

  • надмірні повноваження Мінсоцполітики щодо визначення порядку доступу до ЦБІ та переліку організацій-користувачів ЦБІ, що створює можливості для зловживань, формування непрозорого механізму створення, функціонування та ведення ЦБІ.
  • запропонований порядок взаємодії з учасниками інформаційного обміну створює ризики для належного та прозорого забезпечення функціонування ЦБІ;
  • виключення положень про інформацію, яка вноситься до ЦБІ, а також повноважень користувачів, створює юридичну невизначеність та може сприяти корупційним зловживанням.
Що рекомендує НАЗК?

  • визначити чіткий порядок створення, функціонування та ведення ЦБІ у самій постанові, а не Мінсоцполітики;
  • забезпечити чіткий алгоритм наповнення ЦБІ;
  • чітко визначити користувачів ЦБІ та їх повноваження, наповнення інформаційних блоків тощо на рівні акта Уряду;
  • визначити суб’єктів інформаційного обміну та порядок взаємодії на рівні акта Уряду;
  • визначити з якими інформаційними системами, реєстрами і базами даних суб’єктів інформаційного обміну відбувається інформаційна взаємодія ЦБІ.
З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3QarGzg.

Окрім того, у грудні 2021 року НАЗК уже аналізувало проєкт акта з аналогічною назвою щодо внесення змін до Положення про ЦБІ та схожим змістом. Попри це під час написання нового проєкту постанови минулі зауваження НАЗК не було враховано Мінсоцполітики.

НАЗК наполягає, що рекомендації, викладені у попередньому висновку, мають бути враховані під час доопрацювання нового проєкту постанови.

Нагадаємо, що раніше НАЗК описало корупційні ризики у зазначеній сфері та надало відповідні рекомендації у дослідженнях «Топ-10 корупційних схем забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації» та «Топ-10 корупційних ризиків медико-соціальної експертизи щодо встановлення інвалідності».

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Останні новини

08.10.2025
19:18
НАЗК запрошує до обговорення першого підрозділу Розділу ІІ проекту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
13:00
Реєстр прозорості: найпопулярніші сфери лобіювання – економічний розвиток, регуляторна, правова, фінансова, податкова, митна політики
12:03
Ваша думка має значення: як НАЗК готується до наступної кампанії декларування
07.10.2025
10:14
Кандидати на посаду: які недоліки в деклараціях можуть стати на заваді для призначення на посаду публічної служби
06.10.2025
15:15
Моніторинг способу життя: результати за третій квартал 2025 року
03.10.2025
14:47
Результати контролю щодо повноти заповнення декларацій: встановлено порушення вимог фінансового контролю на понад 180 млн грн
13:50
Моніторингова команда ОЕСР відзначила прогрес України у сфері антикорупційної політики - деталі звіту
02.10.2025
17:40
Депутати - ФОПи: НАЗК виявило численні порушення у деклараціях на десятки мільйонів гривень
17:15
Моніторинг способу життя: з посадовця Управління стратегічних розслідувань в Одеській області можуть стягнути в дохід держави майже 3 млн грн
17:00
Хто не може бути лобістом в Україні: обмеження закону “Про лобіювання”
14:28
Віктор Павлущик: політична нейтральність НАЗК – запорука довіри громадян і міжнародних партнерів
01.10.2025
18:39
НАЗК розпочинає збір вдалих практик антикорупційної діяльності організацій
30.09.2025
17:59
Hromadske у співпраці з НАЗК та EUACI випустило документальний фільм про антикорупцію в Україні
11:16
Подальша співпраця представництва НАТО в Україні з НАЗК буде посилюватися — Тім Полмеєр під час зустрічі з Головою НАЗК
26.09.2025
15:45
НАЗК запрошує до обговорення наступних двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
14:30
Прогрес України в запобіганні та протидії корупції: опубліковано результати п’ятого раунду оцінки Стамбульського плану дій ОЕСР
09:57
Доброчесність – це питання довіри, безпеки, європейської інтеграції та шлях до перемоги – Віктор Павлущик
24.09.2025
15:45
Корпоративне управління та антикорупційний комплаєнс для комунальних підприємств: стартував новий онлайн-курс
15:04
Повні перевірки: підозру у недостовірному декларуванні отримав ексдепутат з Львівщини
23.09.2025
17:20
Моніторинг способу життя: депутат-землевпорядник Броварського району обвинувачується в незаконному збагаченні на майже 30 млн грн
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua