НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

02.09.2022
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Через повномасштабну агресію та бойові дії, в Україні зростає кількість громадян з інвалідністю. Кожна така особа має бути зареєстрована у централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ) - комплексній системі для обліку інформації про забезпечення осіб з інвалідністю соціальними та реабілітаційними послугами, засобами реабілітації, санаторно-курортним лікуванням тощо. 

На сьогодні існує низка корупційних ризиків у зв’язку з недосконалістю ЦБІ. Наприклад, досі відсутній дієвий моніторинг надання соціальної допомоги особам з інвалідністю, оцінки якості надання послуг, діє неефективний контроль за забезпеченням технічними засобами реабілітації, дублювання відомостей про осіб, включення до ЦБІ інформації про померлих осіб тощо.

Так, НАЗК провело антикорупційну експертизу постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про централізований банк даних з проблем інвалідності».

Які проблеми виявило НАЗК?

За результатами проведеного моніторингу НАЗК виявило такі корупціогенні фактори:

  • надмірні повноваження Мінсоцполітики щодо визначення порядку доступу до ЦБІ та переліку організацій-користувачів ЦБІ, що створює можливості для зловживань, формування непрозорого механізму створення, функціонування та ведення ЦБІ.
  • запропонований порядок взаємодії з учасниками інформаційного обміну створює ризики для належного та прозорого забезпечення функціонування ЦБІ;
  • виключення положень про інформацію, яка вноситься до ЦБІ, а також повноважень користувачів, створює юридичну невизначеність та може сприяти корупційним зловживанням.
Що рекомендує НАЗК?

  • визначити чіткий порядок створення, функціонування та ведення ЦБІ у самій постанові, а не Мінсоцполітики;
  • забезпечити чіткий алгоритм наповнення ЦБІ;
  • чітко визначити користувачів ЦБІ та їх повноваження, наповнення інформаційних блоків тощо на рівні акта Уряду;
  • визначити суб’єктів інформаційного обміну та порядок взаємодії на рівні акта Уряду;
  • визначити з якими інформаційними системами, реєстрами і базами даних суб’єктів інформаційного обміну відбувається інформаційна взаємодія ЦБІ.
З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3QarGzg.

Окрім того, у грудні 2021 року НАЗК уже аналізувало проєкт акта з аналогічною назвою щодо внесення змін до Положення про ЦБІ та схожим змістом. Попри це під час написання нового проєкту постанови минулі зауваження НАЗК не було враховано Мінсоцполітики.

НАЗК наполягає, що рекомендації, викладені у попередньому висновку, мають бути враховані під час доопрацювання нового проєкту постанови.

Нагадаємо, що раніше НАЗК описало корупційні ризики у зазначеній сфері та надало відповідні рекомендації у дослідженнях «Топ-10 корупційних схем забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації» та «Топ-10 корупційних ризиків медико-соціальної експертизи щодо встановлення інвалідності».

НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності
НАЗК здійснило антикорупційну експертизу проєкту постанови Уряду щодо централізованого банку даних з проблем інвалідності

Останні новини

17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua