НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК звернулося до суду щодо припинення незаконного контракту з головою правління НАК «Нафтогаз України»

15.07.2021
НАЗК звернулося до суду щодо припинення незаконного контракту з головою правління НАК «Нафтогаз України»

Сьогодні, 15 липня, Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) звернулося до Шевченківського районного суду міста Києва з позовом про припинення контракту між НАК «Нафтогаз України» та головою правління товариства Юрієм Вітренком.

Нагадаємо, що раніше НАЗК провело моніторинг щодо виконання Закону України «Про запобігання корупції» та виявило, що підписання контракту із керівником товариства порушує норму закону. Адже раніше голова правління працював на посаді заступника Міністра енергетики України та виконував обов’язки керівника цього міністерства, впливаючи водночас на НАК «Нафтогаз України».

Раніше для припинення цього порушення (припинення дії контракту) НАЗК надіслало приписи до Кабінету Міністрів та наглядової ради НАК «Нафтогаз України». До сьогодні порушення не було усунуте.

Саме тому НАЗК звернулося до суду для припинення трудового договору із керівником компанії, як це передбачено згаданим законом (п.2 ст. 26). 

Зазначимо, що раніше представники Уряду та керівник НАК «Нафтогаз України» підкреслювали необхідність подання НАЗК такого позову, хоча усунути порушення у цьому випадку вони зобов’язані і без рішення суду. 

«Головна мета НАЗК — забезпечити виконання Закону «Про запобігання корупції» та доброчесність у публічній службі. І НАЗК, і все суспільство бачить, що у справ з призначенням керівника «Нафтогазу» ні Кабміном, ні наглядовою радою товариства закон не виконується. Саме тому НАЗК звертається до суду для припинення незаконного трудового договору з головою правління товариства», — зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Також НАЗК відправило лист голові наглядової ради НАК «Нафтогаз України» Клер Споттісвуд, у якому роз’яснило, як саме наглядова рада зобов’язана усунути порушення закону. Необхідність у цьому листі виникла після заяви наглядової ради про начебто відсутність у неї прав на припинення незаконного контракту з головою правління. 

Насправді такі повноваження належать виключно наглядовій раді. Усунення від реалізації таких повноважень свідчить про порушення самою наглядовою радою Керівних принципів Організації економічного співробітництва та розвитку щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності.

Довідка. З метою запобігання корупції п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що після звільнення з публічної служби впродовж року особа не повинна приймати участь у керівництві організаціями, на які вона могла впливати, коли працювала на державу. Таке обмеження діє незалежно від того, скільки особа працювала на посаді до звільнення. Таке порушення є підставою для припинення договору колишнього публічного службовця з організацією (ч. 2 ст. 26 Закону України «Про запобігання корупції»; детальніше — у Методичних рекомендаціях НАЗК).

У разі виявлення порушень ч.1 ст. 26 закону НАЗК звертається до суду для припинення трудового договору, визнання правочину недійсним.

Ознайомитися з позовною заявою можна за посиланням.

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/07/pozov-3-1.pdf" title="позов (3) (1)"]

НАЗК звернулося до суду щодо припинення незаконного контракту з головою правління НАК «Нафтогаз України»
НАЗК звернулося до суду щодо припинення незаконного контракту з головою правління НАК «Нафтогаз України»

Останні новини

28.03.2024
17:28
Впровадження рекомендацій НАЗК сприяє розбудові культури доброчесності в оборонно-промисловому комплексі 
16:52
Анонс НАЗК запрошує до громадського обговорення законопроекту про удосконалення антикорупційних обмежень щодо сумісництва та суміщення 
14:40
Необґрунтовані активи на понад 8,6 млн грн. За матеріалами НАЗК справу посадовця Київської митниці передано до суду
27.03.2024
18:59
Посилення співпраці з ЄС на різних треках: Голова НАЗК провів зустрічі з представниками Єврокомісії
15:51
Розвиток інституту викривання: як законодавчо врегулювати статус викривача у кримінальному процесі? 
26.03.2024
18:51
Україна стане першою країною не членом ОЕСР, яка долучиться до ініціативи «Індикатори публічної доброчесності»
25.03.2024
17:33
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для парламентських партій за 2020–2023 роки та інших партій за IV квартал 2023 року 
13:03
Розбудова інституту викривання, оцінка корупційних ризиків та просвітницька робота - пріоритети співпраці НАЗК з Управлінням ООН з наркотиків та злочинності 
10:00
НАЗК братиме участь у розробці рекомендацій щодо покращення системи оборонних закупівель в межах робочої групи України та НАТО
22.03.2024
19:50
НАЗК передає МРГ з санкційної політики інформацію з реєстру “Міжнародні спонсори війни”, інші реєстри потребують унормування - позиція НАЗК
18:01
Голова НАЗК обговорив з членами Громадської ради подальші кроки у розбудові незалежної антикорупційної інституції 
12:47
НАЗК та IFES в Україні продовжать співпрацю у сфері протидії політичній корупції
11:26
НАЗК запрошує до обговорення звіту про судову практику притягнення до кримінальної відповідальності за корупцію 
21.03.2024
19:20
До уваги користувачів навчальної платформи НАЗК! 
18:19
Показники сприйняття і досвіду корупції дещо покращилися у порівнянні з довоєнним рівнем: НАЗК презентувало дослідження за 2023 рік 
16:38
НАЗК та Антикорупційна ініціатива ЄС планують розширити співпрацю
13:36
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення у колишнього співробітника Нацполіції на понад 12 млн грн
12:33
НАЗК починає співпрацю з новим американсько-британським антикорупційним проектом Pro-Integrity
12:11
НАЗК і ДБР виявили ознаки незаконного збагачення у посадовця ЗСУ на майже 58 млн грн
09:27
Правила декларування підприємницької діяльності як ФОП
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua