Рівні умови для всіх декларантів: НАЗК закликає депутатів не використовувати депутатські звернення для роз’яснень про заповнення е-декларацій

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) завжди відкрите для надання консультацій щодо заповнення е-декларацій. Так, під час останньої кампанії декларування НАЗК створило ряд сервісів для декларантів, про роботу яких ми відзвітувалися тут: https://bit.ly/2Yaxm3x.

Ми розуміємо, що суб’єкти декларування хочуть отримати консультацію якнайшвидше, тому продовжуємо працювати над удосконаленням цих сервісів. При цьому, консультації надаються на рівних умовах для всіх суб’єктів декларування.

Кожен громадянин може звернутися до НАЗК для отримання інформації за адресою info@nazk.gov.ua. На оброку таких запитів Закон передбачає до 30 днів, адже часто для відповіді на питання необхідно зібрати цілу низку даних.

У той же час, на розгляд депутатських звернень закон передбачає 10 днів. За недодержання строку надання відповіді на депутатське звернення передбачено адміністративну відповідальність. 

Звичайно, право на депутатський запит та депутатське звернення можуть здатися зручним інструментом для швидшого отримання роз’яснень, необхідних для заповнення е-декларації та виконання інших вимог фінансового контролю.

Проте, надсилаючи такі депутатські звернення, народний депутат задовольняє свій приватний інтерес та вчиняє правопорушення, пов’язане з корупцією, а саме – порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (стаття 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Уповноважені особи НАЗК неодноразово складали протоколи про адміністративні правопорушення стосовно народних депутатів, які використовували право на депутатське звернення у зазначений спосіб.

У зв’язку з цим закликаємо народних депутатів слідувати Закону та користуватися загальними каналами комунікації для отримання консультацій.

Нагадуємо, що інформація про сервіси для суб’єктів декларування доступна на сайті НАЗК: https://bit.ly/3f7EjZY.