НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

19.10.2021
Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

Цього року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) промоніторило близько 3 тис. проектів актів винесених на розгляд Кабінету Міністрів України та Верховної Ради.

Найважливішими сферами дії актів, щодо яких НАЗК робило антикорупційну експертизу були корпоративне управління на державних підприємствах, оборонні і публічні закупівлі.

  • Корпоративне управління на державних підприємствах: у нормативно-правових актах часто намагалися внести норми, які могли сприяти призначенню «потрібних» людей на посади топ-менеджменту. Наприклад, під час проведення трьох антикорупційних експертиз НАЗК знайшло спроби відмінити конкурс на керівників державних підприємств та обмежити повноваження наглядової ради.
  • Оборонні закупівлі: на вимогу нового Закону «Про оборонні закупівлі» було напрацьовано кілька проектів актів, які мали врегулювати порядок формування обсягів та особливостей закупівель для оборони. Під час аналізу цих документів НАЗК виявило, що вони могли дати поштовх новим корупційним схемам. Зокрема в актах не прописали весь перелік випадків, які можуть стати причиною перегляду початкової ціни. Це можна використати для того, щоб отримати незаконний прибуток. Наприклад, штучно знижуючи ціну задля вигоди підрядника, отримуючи при цьому хабарі. 
Також в актах не було визначено яким чином будуть вносити учасників відбору та виконавців державних контрактів до спеціального реєстру. Це могло обмежити відкритість (прозорість) інформації про компанії, які є виконавцями контрактів для оборони.

  • Публічні закупівлі: завдяки реформі в закупівельній сфері та системі ProZorro Україна отримала одну із найкращих практик прозорості публічних закупівель у світі. Проте низка нормативно-правових актів, які НАЗК проаналізувало під час антикорупційної експертизи, могли вивести окремі процедури з-під дії Закону. 
Зокрема, у проекті, який мав вносити зміни до Закону «Про публічні закупівлі», хотіли без системи ProZorro всі закупівлі вартістю до 25 тисяч гривень. Також у одному із проектів намагалися внести норму, яка мала б скасувати обов'язкове проведення спрощених закупівель. 

Ознайомитися з результатами антикорупційних експертиз можна на сайті НАЗК у розділі «Моніторинг діяльності»: https://bit.ly/3uffNic.

Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК
Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

Останні новини

06.11.2025
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua