НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

19.10.2021
Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

Цього року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) промоніторило близько 3 тис. проектів актів винесених на розгляд Кабінету Міністрів України та Верховної Ради.

Найважливішими сферами дії актів, щодо яких НАЗК робило антикорупційну експертизу були корпоративне управління на державних підприємствах, оборонні і публічні закупівлі.

  • Корпоративне управління на державних підприємствах: у нормативно-правових актах часто намагалися внести норми, які могли сприяти призначенню «потрібних» людей на посади топ-менеджменту. Наприклад, під час проведення трьох антикорупційних експертиз НАЗК знайшло спроби відмінити конкурс на керівників державних підприємств та обмежити повноваження наглядової ради.
  • Оборонні закупівлі: на вимогу нового Закону «Про оборонні закупівлі» було напрацьовано кілька проектів актів, які мали врегулювати порядок формування обсягів та особливостей закупівель для оборони. Під час аналізу цих документів НАЗК виявило, що вони могли дати поштовх новим корупційним схемам. Зокрема в актах не прописали весь перелік випадків, які можуть стати причиною перегляду початкової ціни. Це можна використати для того, щоб отримати незаконний прибуток. Наприклад, штучно знижуючи ціну задля вигоди підрядника, отримуючи при цьому хабарі. 
Також в актах не було визначено яким чином будуть вносити учасників відбору та виконавців державних контрактів до спеціального реєстру. Це могло обмежити відкритість (прозорість) інформації про компанії, які є виконавцями контрактів для оборони.

  • Публічні закупівлі: завдяки реформі в закупівельній сфері та системі ProZorro Україна отримала одну із найкращих практик прозорості публічних закупівель у світі. Проте низка нормативно-правових актів, які НАЗК проаналізувало під час антикорупційної експертизи, могли вивести окремі процедури з-під дії Закону. 
Зокрема, у проекті, який мав вносити зміни до Закону «Про публічні закупівлі», хотіли без системи ProZorro всі закупівлі вартістю до 25 тисяч гривень. Також у одному із проектів намагалися внести норму, яка мала б скасувати обов'язкове проведення спрощених закупівель. 

Ознайомитися з результатами антикорупційних експертиз можна на сайті НАЗК у розділі «Моніторинг діяльності»: https://bit.ly/3uffNic.

Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК
Топ-3 сфери регулювання нормативно-правових актів, які були предметом антикорупційної експертизи НАЗК

Останні новини

04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
18:02
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам публічних закупівель
17:26
Ділянка на 1,6 тис. кв.м, будинок в 330 кв.м і коштовна автівка 2024 року випуску: НАЗК виявило незаконні активи на 23 млн грн у закарпатського митника
12:00
Моніторинг способу життя: НАЗК виявило понад 3,3 млн грн необґрунтованих активів у судді Київщини
03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua