НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

03.12.2021
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроекту «Про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей із залученням недержавних коштів та передачу земель в оренду, відчуження майна», який зараз розглядає Верховна Рада України.

Так, забезпечення житлом військовослужбовців — один із найбільш корумпованих процесів в Україні. Гучних кейсів, коли держава втратила бюджетні кошти або землю під забудову більш ніж достатньо.

У 2003 році Міністерство оборони заключило договір на будівництво житла та втратило близько 660 однокімнатних квартир на Новопечерських липках, які призначалися для військовослужбовців. У цьому році Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) викрило схему закупівель непридатного житла для нацгвардійців, яка принесла збитків на 17,3 млн грн.

Система потребує кардинальних змін. Неефективне використання коштів платників податків та зловживання під час забезпечення житлом військовослужбовців є однією зі стратегічних проблем державної політики у сфері оборони. Боротьба з нею визначена поміж пріоритетів у проекті Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки.

Які основні корупційні ризики знайшло НАЗК?

Проект Закону передбачає конкурсний відбір інвесторів для будівництва житла для військовослужбовців на землях оборони, щоби залучити інвестиції та забезпечити військовослужбовців необхідним житлом.

Проте законопроект № 5716 не лише не допоможе прозоро обирати інвесторів, а і пропонує механізми, завдяки яким держава може отримати багатомільйонні збитки, зокрема:

  • через невизначеність статусу, складу та порядку формування комісій для проведення конкурсів по відбору інвесторів провести прозорий конкурс буде практично неможливо;
  • нерегульований порядок розрахунку частки житла військовослужбовців, яке повинно передаватися державі після побудови житла, може стати причиною втрати більшої частини квартир, які мали б бути передані державі;
  • недосконалий механізм відбору земельних ділянок для забудови, може спровокувати будівництво неякісного житла в місцях віддалених від місць проходження військовослужбовцями військової служби районах;
  • потенційний інвестор матиме право оформлювати всіх необхідні документи на земельну ділянку, визначення її меж, отримання нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. А для того, щоби розрахувати частку житла, яка буде належати військовослужбовцям, будуть використовувати нормативно-грошову оцінки земельної ділянки. Це може призвести до лобіювання інтересів забудовника та втрати бюджетних коштів, зокрема через «штучне» заниження вартості земельної ділянки під будівництво, а тому заниження частки житла, яка передається замовнику.
НАЗК пропонує доопрацювати положення законопроекту та передбачити застосування штрафних санкцій до інвесторів, які не виконали або погано виконали умови договору.

 З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3HYW1y5

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Останні новини

14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua