НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

03.12.2021
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроекту «Про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей із залученням недержавних коштів та передачу земель в оренду, відчуження майна», який зараз розглядає Верховна Рада України.

Так, забезпечення житлом військовослужбовців — один із найбільш корумпованих процесів в Україні. Гучних кейсів, коли держава втратила бюджетні кошти або землю під забудову більш ніж достатньо.

У 2003 році Міністерство оборони заключило договір на будівництво житла та втратило близько 660 однокімнатних квартир на Новопечерських липках, які призначалися для військовослужбовців. У цьому році Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) викрило схему закупівель непридатного житла для нацгвардійців, яка принесла збитків на 17,3 млн грн.

Система потребує кардинальних змін. Неефективне використання коштів платників податків та зловживання під час забезпечення житлом військовослужбовців є однією зі стратегічних проблем державної політики у сфері оборони. Боротьба з нею визначена поміж пріоритетів у проекті Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки.

Які основні корупційні ризики знайшло НАЗК?

Проект Закону передбачає конкурсний відбір інвесторів для будівництва житла для військовослужбовців на землях оборони, щоби залучити інвестиції та забезпечити військовослужбовців необхідним житлом.

Проте законопроект № 5716 не лише не допоможе прозоро обирати інвесторів, а і пропонує механізми, завдяки яким держава може отримати багатомільйонні збитки, зокрема:

  • через невизначеність статусу, складу та порядку формування комісій для проведення конкурсів по відбору інвесторів провести прозорий конкурс буде практично неможливо;
  • нерегульований порядок розрахунку частки житла військовослужбовців, яке повинно передаватися державі після побудови житла, може стати причиною втрати більшої частини квартир, які мали б бути передані державі;
  • недосконалий механізм відбору земельних ділянок для забудови, може спровокувати будівництво неякісного житла в місцях віддалених від місць проходження військовослужбовцями військової служби районах;
  • потенційний інвестор матиме право оформлювати всіх необхідні документи на земельну ділянку, визначення її меж, отримання нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. А для того, щоби розрахувати частку житла, яка буде належати військовослужбовцям, будуть використовувати нормативно-грошову оцінки земельної ділянки. Це може призвести до лобіювання інтересів забудовника та втрати бюджетних коштів, зокрема через «штучне» заниження вартості земельної ділянки під будівництво, а тому заниження частки житла, яка передається замовнику.
НАЗК пропонує доопрацювати положення законопроекту та передбачити застосування штрафних санкцій до інвесторів, які не виконали або погано виконали умови договору.

 З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3HYW1y5

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Останні новини

02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
13:00
Цивільна конфіскація: за матеріалами НАЗК ВАКС стягнув 5,3 млн грн з колишнього головного податківця Одещини
11:43
Досягнення України у сфері незалежності прокуратури: деталі звіту ОЕСР
21.11.2025
17:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua