НАЗК
UA 01103 Київ Бульвар Дружби Народів, 28
support@nazk.gov.ua
+38 (044) 200-06-94
Національне Агентство з Питань Запобігання Корупці
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
Меню
...
410
протоколів
складено
221
обгрунтованих
висновків скасовано
3118
направлено матеріалів
до Нацполіції
28 тис.
проведених
спецперевірок
Своєчасності подання декларацій та спецперевірки

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Посилання скопійовано
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроекту «Про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей із залученням недержавних коштів та передачу земель в оренду, відчуження майна», який зараз розглядає Верховна Рада України.

Так, забезпечення житлом військовослужбовців — один із найбільш корумпованих процесів в Україні. Гучних кейсів, коли держава втратила бюджетні кошти або землю під забудову більш ніж достатньо.

У 2003 році Міністерство оборони заключило договір на будівництво житла та втратило близько 660 однокімнатних квартир на Новопечерських липках, які призначалися для військовослужбовців. У цьому році Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) викрило схему закупівель непридатного житла для нацгвардійців, яка принесла збитків на 17,3 млн грн.

Система потребує кардинальних змін. Неефективне використання коштів платників податків та зловживання під час забезпечення житлом військовослужбовців є однією зі стратегічних проблем державної політики у сфері оборони. Боротьба з нею визначена поміж пріоритетів у проекті Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки.

Які основні корупційні ризики знайшло НАЗК?

Проект Закону передбачає конкурсний відбір інвесторів для будівництва житла для військовослужбовців на землях оборони, щоби залучити інвестиції та забезпечити військовослужбовців необхідним житлом.

Проте законопроект № 5716 не лише не допоможе прозоро обирати інвесторів, а і пропонує механізми, завдяки яким держава може отримати багатомільйонні збитки, зокрема:

  • через невизначеність статусу, складу та порядку формування комісій для проведення конкурсів по відбору інвесторів провести прозорий конкурс буде практично неможливо;
  • нерегульований порядок розрахунку частки житла військовослужбовців, яке повинно передаватися державі після побудови житла, може стати причиною втрати більшої частини квартир, які мали б бути передані державі;
  • недосконалий механізм відбору земельних ділянок для забудови, може спровокувати будівництво неякісного житла в місцях віддалених від місць проходження військовослужбовцями військової служби районах;
  • потенційний інвестор матиме право оформлювати всіх необхідні документи на земельну ділянку, визначення її меж, отримання нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. А для того, щоби розрахувати частку житла, яка буде належати військовослужбовцям, будуть використовувати нормативно-грошову оцінки земельної ділянки. Це може призвести до лобіювання інтересів забудовника та втрати бюджетних коштів, зокрема через «штучне» заниження вартості земельної ділянки під будівництво, а тому заниження частки житла, яка передається замовнику.

НАЗК пропонує доопрацювати положення законопроекту та передбачити застосування штрафних санкцій до інвесторів, які не виконали або погано виконали умови договору.

 З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3HYW1y5

Посилання скопійовано
Версія для друку

Останні новини

21 Січня 2022
Захищено права 32 викривачів корупції, виявлено корупційні ризики у 100 НПА: підсумки роботи НАЗК за напрямом запобігання та виявлення корупції у 2021 році
20 Січня 2022
На наступному тижні НАЗК запрошує 12 осіб для надання пояснень
20 Січня 2022
Де та як потрібно зазначати інформацію про закордонний паспорт у декларації?
Календар новин
Календар новин
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Повернутись
контакт-центр
+38 (044) 200-06-94
працює з 9:00 до 18:00
контакт-центр
контакт-центр