НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Вісім можливих корупційних ризиків під час відбудови: дослідження та рекомендації НАЗК

19.06.2023
Вісім можливих корупційних ризиків під час відбудови: дослідження та рекомендації НАЗК

Експерти Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) спільно з Інститутом прикладних гуманітарних досліджень (ІПГД) ідентифікували найпоширеніші корупційні ризики під час відбудови об’єктів нерухомого майна, що були пошкоджені чи знищені внаслідок збройної агресії рф, а також сформували рекомендації щодо їх мінімізації / усунення.

Комплексний експертний аналіз передбачав дослідження нормативно-правових актів, матеріалів ЗМІ та соціальних мереж, а також глибинні інтерв’ю. НАЗК змоделювало можливі корупційні схеми, які можуть виникнути у майбутньому, та запропонувало рекомендації для впровадження антикорупційних запобіжників та забезпечення прозорої відбудови.

Змодельовано корупційні ризики щодо: 

1. процесів формування та підтримання даних Реєстру пошкодженого або знищеного майна;

2. діяльності комісій з розгляду питань щодо надання компенсацій;

3. створення та адміністрування фонду тимчасового житла;

4. фіксації фактів пошкоджень об’єктів, їхнього обстеження та складення висновку про можливість подальшої експлуатації;

5. визначення права на компенсацію, ухвалення відповідного рішення та отримання компенсації;

6. діяльності Фонду ліквідації наслідків і Фонду відновлення зруйнованого майна та інфраструктури;

7. прийняття рішень про демонтаж будівель за результатами обстежень;

8. визначення розміру шкоди завданих збитків.

Проаналізувавши корупційні ризики, НАЗК сформулювало низку рекомендацій щодо їхньої мінімізації та усунення. Передусім потрібно  внести зміни до Земельного кодексу України, Закону України №2923-ІХ, Закону «Про Державний земельний кадастр», а також низки постанов Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів.

Крім того, НАЗК надало пропозиції щодо запровадження антикорупційних запобіжників під час верифікації інформації, що вноситься до відповідних реєстрів, а також використання цифрових інструментів при відбудові об’єктів нерухомого майна.

Імплементація запропонованих НАЗК рекомендацій має превентивний характер і допоможе коригувати відповідні рішення, усунувши можливі корупційні схеми та негативні репутаційні, соціальні та економічні наслідки. Це дослідження покликане стати дорожньою картою для Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, обласних державних (військових) адміністрацій, органів місцевого самоврядування під час підготовки концепцій та програм відбудови, а також мінімізації корупційних ризиків під час ухвалення рішень. 

Ознайомитись з рекомендаціями НАЗК та дослідженням «Корупційні ризики відбудови об’єктів нерухомого майна, які пошкоджені/зруйновані внаслідок збройної агресії рф: моделювання та пропозиції щодо їх мінімізації/усунення» можна за посиланням.

Довідково

Нагадаємо, 22 травня 2023 року набрав чинності Закон України, що визначає правові та організаційні засади надання компенсацій за пошкоджені та знищені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України.

За час повномасштабного вторгнення росії в Україну було пошкоджено або зруйновано велику кількість житлових будинків та об'єктів громадської інфраструктури. В березні 2023 року Світовий банк оновив оцінку коштів, які знадобляться Україні для відновлення та відбудови – ця сума зросла до 411 млрд дол. США.

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2023/06/vidbudova.pdf"]

Вісім можливих корупційних ризиків під час відбудови: дослідження та рекомендації НАЗК
Вісім можливих корупційних ризиків під час відбудови: дослідження та рекомендації НАЗК

Останні новини

21.02.2025
17:13
Найбільше корупційних ризиків на Тернопільщині зосереджені в містобудуванні та землевідведенні: робоча поїздка НАЗК до Тернополя
12:10
Як декларувати спадщину
10:00
Цивільна конфіскація: у посадовця МВС конфіскували 4,6 млн грн і авто за матеріалами НАЗК
20.02.2025
18:00
НАЗК запрошує до консультацій з громадськістю щодо законопроєкту про посилення ролі Громадської ради при Держмитслужбі
17:48
Звіт GRECO: відзначено прогрес України у виконанні антикорупційних рекомендацій для суддів, прокурорів і парламентарів (звіт українською)
14:51
5 нових вакансій в НАЗК: шукаємо дизайнера, спеціалістів з міжнародного співробітництва, HR, ІТ
14:28
Удосконалення лісового законодавства: НАЗК направило до ВРУ рекомендації для усунення корупційних ризиків
19.02.2025
15:51
НАЗК презентувало міжнародним партнерам механізми антикорупційного контролю у відновленні України
14:14
Понад 130 політичних партій не подали звіти до НАЗК за ІV квартал 2024 року
12:13
Корупція боїться твого контролю: НАЗК реалізувало загальнонаціональну інформаційну кампанію
11:10
Обов’язок декларування військовослужбовцями і членами їх сімей: ключові аспекти
18.02.2025
12:40
Запобігання конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації та законодавчі вимоги
17.02.2025
13:00
Цивільна конфіскація: майже 3,3 млн грн можуть стягнути в дохід держави з посадовця Мін'юсту за матеріалами НАЗК та ДБР
14.02.2025
13:30
Як сформувати довідку “Дані для декларації”: покрокова інструкція
12:14
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві
13.02.2025
18:00
Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні
13:45
До уваги медіа: запрошуємо на презентацію дослідження “Корупційні ризики у лісовому господарстві”
11:23
Майно за кордоном: чи треба декларувати?
12.02.2025
10:39
НАЗК вдосконалило роз’яснення щодо конфлікту інтересів
11.02.2025
13:19
Начальнику відділу Державної казначейської служби на Полтавщині повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua