НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

02.11.2021
Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

Поточна модель управління державними підприємствами в Україні є неефективною. Саме тому ледь не щотижня з'являються нові випадки корупції, збитків та шахрайства.

Для того, щоби змінити цю ситуацію фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), державного концерну «Укроборонпром» та експертної організації StateWatch презентували комплексний аналіз «ТОП-15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ДК «Укроборонпром» та шляхи їх подолання».

Дослідження охоплює широкий спектр питань про запровадження моделі корпоративного управління на підприємствах «Укроборонпрому», інвентаризацію нерухомості та земельних ресурсів державних підприємств оборонно-промислового комплексу (ОПК), а також про застосування онлайн-аукціонів для оренди надлишкового майна.

Це перша частина дослідження корупції у сфері оборони, у якій фахівці виклали 15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ОПК на прикладі реальних кейсів.

«Запобігання корупційним ризикам для Концерну — це не просто рекомендації. Це запорука ефективної трансформації концерну в сучасну компанію в оборонному комплексі відповідно до засад Антикорупційної стратегії та курсу, прийнятого Парламентом», — зазначив керівник Департаменту запобігання та виявлення корупції НАЗК Сергій Деркач.

Він додав, що всі виявлені корупційні ризики НАЗК розмістить у публічному доступі на Антикорупційному порталі для того, щоб їх могли детально вивчити представники інших державних і приватних організацій, а також журналісти та громадські активісти.

«Дякуємо нашим партнерам за систематизацію корупційних ризиків для «Укроборонпрому». Результати цього дослідження Концерн уже застосовує на практиці. Адже ми стали першою державною компанією, яка на основі аналізу ризиків почала впроваджувати внутрішні політики прозорого управління майном та отримали позитивні результати», — прокоментував заступник генерального директора з безпеки ДК «Укроборонпром» Роман Забарчук.

Своєю чергою начальник управління активами та корпоративними правами ДК «Укроборонпром» Ольга Абрамова відзначила: «Маючи надлишкове майно площею в понад 1,2 млн кв м ми повинні забезпечити прозорі та зрозумілі алгоритми дій при передачі його в оренду чи відчуження. Майно, яке підприємством більше не використовується у виробництві, має приносити йому прибуток. А люди, які ухвалюють рішення щодо розпорядження цим непрофільним майном, повинні бути захищеними від будь-якого тиску та не мають боятися приймати відповідні рішення».

Головною перевагою цього дослідження є те, що його результати можуть бути враховані під час побудови ефективних систем управління корупційними ризиками й на інших державних підприємствах.

«На нашу думку ця аналітика може бути дороговказом і для інших великих національних компаній під час усунення корупційних ризиків. Зокрема «Укрзалізниці» чи «Укрнафтогазу». Тому що фактично законодавство, яким керується «Укроборонпром», притаманне й іншим великим національним компаніям», — підсумував голова експертної організації StateWatch Гліб Канєвський.

Дослідження було підготовлено фахівцями НАЗК з урахуванням коментарів державного концерну «Укроборонпром» та рекомендацій експертної організації StateWatch в рамках проекту за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

З результатами дослідження можна ознайомитися нижче та за посиланням:

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/NAZK-1.pdf" title="НАЗК (1)"]

 

Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження
Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

Останні новини

29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
22.10.2025
18:29
Повні перевірки декларацій: Первомайському міському голові повідомили про підозру за недостовірне декларування
16:30
Реформа МСЕК: НАЗК закликає до подальшого удосконалення процедури встановлення інвалідності
13:00
НАЗК проводить набір на три вакансії: підрозділи документообігу, HR і антикорполітики
21.10.2025
16:45
Технічні роботи в Реєстрі декларацій, Реєстрі прозорості і Порталі повідомлень викривачів: 21-22 жовтня буде обмежений доступ
10:16
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у п’ятій щорічній конференції
20.10.2025
17:32
НАЗК запрошує долучитися до Форуму доброчесності громад 2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
16.10.2025
16:45
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам державного регулювання та контролю у сфері економіки
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua