НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

02.11.2021
Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

Поточна модель управління державними підприємствами в Україні є неефективною. Саме тому ледь не щотижня з'являються нові випадки корупції, збитків та шахрайства.

Для того, щоби змінити цю ситуацію фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), державного концерну «Укроборонпром» та експертної організації StateWatch презентували комплексний аналіз «ТОП-15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ДК «Укроборонпром» та шляхи їх подолання».

Дослідження охоплює широкий спектр питань про запровадження моделі корпоративного управління на підприємствах «Укроборонпрому», інвентаризацію нерухомості та земельних ресурсів державних підприємств оборонно-промислового комплексу (ОПК), а також про застосування онлайн-аукціонів для оренди надлишкового майна.

Це перша частина дослідження корупції у сфері оборони, у якій фахівці виклали 15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ОПК на прикладі реальних кейсів.

«Запобігання корупційним ризикам для Концерну — це не просто рекомендації. Це запорука ефективної трансформації концерну в сучасну компанію в оборонному комплексі відповідно до засад Антикорупційної стратегії та курсу, прийнятого Парламентом», — зазначив керівник Департаменту запобігання та виявлення корупції НАЗК Сергій Деркач.

Він додав, що всі виявлені корупційні ризики НАЗК розмістить у публічному доступі на Антикорупційному порталі для того, щоб їх могли детально вивчити представники інших державних і приватних організацій, а також журналісти та громадські активісти.

«Дякуємо нашим партнерам за систематизацію корупційних ризиків для «Укроборонпрому». Результати цього дослідження Концерн уже застосовує на практиці. Адже ми стали першою державною компанією, яка на основі аналізу ризиків почала впроваджувати внутрішні політики прозорого управління майном та отримали позитивні результати», — прокоментував заступник генерального директора з безпеки ДК «Укроборонпром» Роман Забарчук.

Своєю чергою начальник управління активами та корпоративними правами ДК «Укроборонпром» Ольга Абрамова відзначила: «Маючи надлишкове майно площею в понад 1,2 млн кв м ми повинні забезпечити прозорі та зрозумілі алгоритми дій при передачі його в оренду чи відчуження. Майно, яке підприємством більше не використовується у виробництві, має приносити йому прибуток. А люди, які ухвалюють рішення щодо розпорядження цим непрофільним майном, повинні бути захищеними від будь-якого тиску та не мають боятися приймати відповідні рішення».

Головною перевагою цього дослідження є те, що його результати можуть бути враховані під час побудови ефективних систем управління корупційними ризиками й на інших державних підприємствах.

«На нашу думку ця аналітика може бути дороговказом і для інших великих національних компаній під час усунення корупційних ризиків. Зокрема «Укрзалізниці» чи «Укрнафтогазу». Тому що фактично законодавство, яким керується «Укроборонпром», притаманне й іншим великим національним компаніям», — підсумував голова експертної організації StateWatch Гліб Канєвський.

Дослідження було підготовлено фахівцями НАЗК з урахуванням коментарів державного концерну «Укроборонпром» та рекомендацій експертної організації StateWatch в рамках проекту за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

З результатами дослідження можна ознайомитися нижче та за посиланням:

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/NAZK-1.pdf" title="НАЗК (1)"]

 

Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження
Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

Останні новини

19.11.2025
12:36
Понад 130 політичних партій не подали звіти за ІІІ квартал 2025 року
11:30
Відновлення, публічні закупівлі, фортифікації та гуманітарна допомога: найвразливіші до корупції сфери на Сумщині
17.11.2025
17:44
Повні перевірки декларацій у жовтні: НАЗК виявило порушення на майже 430 млн грн
17:37
ОЕСР оцінила прогрес України у забезпеченні незалежності судової влади: деталі звіту
14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua