НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

02.11.2021
Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

Поточна модель управління державними підприємствами в Україні є неефективною. Саме тому ледь не щотижня з'являються нові випадки корупції, збитків та шахрайства.

Для того, щоби змінити цю ситуацію фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), державного концерну «Укроборонпром» та експертної організації StateWatch презентували комплексний аналіз «ТОП-15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ДК «Укроборонпром» та шляхи їх подолання».

Дослідження охоплює широкий спектр питань про запровадження моделі корпоративного управління на підприємствах «Укроборонпрому», інвентаризацію нерухомості та земельних ресурсів державних підприємств оборонно-промислового комплексу (ОПК), а також про застосування онлайн-аукціонів для оренди надлишкового майна.

Це перша частина дослідження корупції у сфері оборони, у якій фахівці виклали 15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ОПК на прикладі реальних кейсів.

«Запобігання корупційним ризикам для Концерну — це не просто рекомендації. Це запорука ефективної трансформації концерну в сучасну компанію в оборонному комплексі відповідно до засад Антикорупційної стратегії та курсу, прийнятого Парламентом», — зазначив керівник Департаменту запобігання та виявлення корупції НАЗК Сергій Деркач.

Він додав, що всі виявлені корупційні ризики НАЗК розмістить у публічному доступі на Антикорупційному порталі для того, щоб їх могли детально вивчити представники інших державних і приватних організацій, а також журналісти та громадські активісти.

«Дякуємо нашим партнерам за систематизацію корупційних ризиків для «Укроборонпрому». Результати цього дослідження Концерн уже застосовує на практиці. Адже ми стали першою державною компанією, яка на основі аналізу ризиків почала впроваджувати внутрішні політики прозорого управління майном та отримали позитивні результати», — прокоментував заступник генерального директора з безпеки ДК «Укроборонпром» Роман Забарчук.

Своєю чергою начальник управління активами та корпоративними правами ДК «Укроборонпром» Ольга Абрамова відзначила: «Маючи надлишкове майно площею в понад 1,2 млн кв м ми повинні забезпечити прозорі та зрозумілі алгоритми дій при передачі його в оренду чи відчуження. Майно, яке підприємством більше не використовується у виробництві, має приносити йому прибуток. А люди, які ухвалюють рішення щодо розпорядження цим непрофільним майном, повинні бути захищеними від будь-якого тиску та не мають боятися приймати відповідні рішення».

Головною перевагою цього дослідження є те, що його результати можуть бути враховані під час побудови ефективних систем управління корупційними ризиками й на інших державних підприємствах.

«На нашу думку ця аналітика може бути дороговказом і для інших великих національних компаній під час усунення корупційних ризиків. Зокрема «Укрзалізниці» чи «Укрнафтогазу». Тому що фактично законодавство, яким керується «Укроборонпром», притаманне й іншим великим національним компаніям», — підсумував голова експертної організації StateWatch Гліб Канєвський.

Дослідження було підготовлено фахівцями НАЗК з урахуванням коментарів державного концерну «Укроборонпром» та рекомендацій експертної організації StateWatch в рамках проекту за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

З результатами дослідження можна ознайомитися нижче та за посиланням:

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/NAZK-1.pdf" title="НАЗК (1)"]

 

Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження
Як мінімізувати корупційні ризики на державних підприємствах на прикладі Укроборонпрому: результати дослідження

Останні новини

20.12.2024
11:00
Суд відмовив у задоволені апеляційної скарги чинного нардепа за результатом розгляду протоколу, складеного НАЗК
19.12.2024
10:10
НАЗК, правоохоронці та судді обговорили проблемні питання кваліфікації дій осіб за недостовірне декларування та незаконне збагачення
18.12.2024
12:01
Лісокористування, озеленення міста, видобування бурштину: заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Рівненщині
10:10
Представники НАЗК пройшли навчання у Міжнародній антикорупційній академії та домовились про співпрацю з міжнародними інституціями
16.12.2024
16:29
В заходах Тижня доброчесності взяли участь кілька тисяч освітян, школярів, студентів та публічних службовців
10:07
НАЗК та Базельський інститут управління визначили подальші напрями співпраці для ефективного запобігання корупції
13.12.2024
15:30
НАЗК звернуло увагу Міносвіти на корупційні ризики у діяльності закладів освіти
15:29
Понад 100 освітян, школярів і батьків обговорили як зробити освіту доброчесною та прозорою
10:46
Як повернути у відкритий доступ раніше вилучені декларації?
12.12.2024
12:00
НАЗК та юридичний університет імені Ярослава Мудрого спільно працюватимуть над розбудовою доброчесності в освіті
11:00
Оборудки з перепродажем авто та елітні апартаменти в Грузії: НАЗК викрило ознаки незаконного збагачення посадовця МВС
11.12.2024
16:25
За матеріалами НАЗК майже 2,6 млн грн необґрунтованих активів сільського голови Закарпатської області можуть стягнути у дохід держави
15:59
За матеріалами НАЗК стягнуто в дохід держави 5,6 млн грн необґрунтованих активів з начальника управління ДМС в Одеській області
12:09
Порушень на понад 252 млн грн, зокрема непідтвердженої готівки на 34 млн грн, виявлено за результатами повних перевірок декларацій у листопаді
10:14
Реєстр декларацій - найбільша база даних про майно посадовців: НАЗК презентувало досвід декларування під час міжнародної конференції в Польщі
09:52
До уваги медіа! 12 грудня відбудеться Форум «Доброчесність для освіти»
10.12.2024
18:16
НАЗК відзначило вдалі практики запобігання корупції й розбудови доброчесності, впроваджені різними органами та установами
15:52
Антикорупційна експертиза: у листопаді НАЗК виявило 33 корупціогенні фактори в нормативно-правових актах та надало 37 рекомендацій для їх усунення
10:30
НАЗК і ЦВК обговорили взаємодію під час нагляду у сфері фінансування виборчих кампаній
09.12.2024
20:54
Секторальні реформи, прозорість та відкритість - Голова НАЗК про напрями антикорупційної політики України на шляху до ЄС
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua