НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як подати звернення про проведення повної перевірки?

19.08.2020
Як подати звернення про проведення повної перевірки?

Одним із напрямків діяльності НАЗК є повні перевірки декларацій публічних службовців.

Така перевірка проводиться для декларацій, відібраних у порядку черговості на підставі оцінки ризиків. Також причиною повної перевірки може бути інформація, отримана від фізичних та юридичних осіб, із засобів масової інформації та інших джерел.

Якщо ви впевнені, що посадовець вніс до декларації неправдиву інформацію, повідомте про це НАЗК.

Яку інформацію повинно містити звернення про проведення повної перевірки декларації?

1. Про умови проведення повної перевірки:

  • НАЗК проводить повну перевірку декларацій за повний звітний період (рік) – тобто, щорічних та після звільнення. НАЗК не проводить повну перевірку декларації кандидата на посаду.
  • Якщо ви повідомляєте про активи, набуті суб’єктом в 2020 році, такі дані можна перевірити лише після подання ним декларації вже в 2021 році.
  • Суб’єкт має право внести зміни до декларації. Тому варто перевірити, чи справді ви переглядаєте останню подану декларацію, оскільки у Реєстрі може існувати одна або декілька виправлених. Дата та час подання декларацій вказані в Реєстрі під іменем суб’єкта декларування.
  • Суб’єкт повинен задекларувати активи, якими володів або користувався він та/або члени його сім’ї станом на 31 грудня звітного року або протягом не менше 183 днів упродовж року. При цьому норма стосовно користування упродовж 183 днів діє лише з 2020 року та не стосується вже поданих декларацій за попередні роки.

2. Про відповідальність:

  • За декларування завідомо недостовірної інформації особу можна притягнути до адміністративної чи кримінальної відповідальності. Строки притягнення до відповідальності обчислюються з дня подання декларації: 2 роки для адміністративної та 3 роки – для кримінальної.
Наприклад: якщо особа внесла неправдиві відомості в декларацію за 2018 рік і подала її 31 березня 2019 року,  строк відраховується з 1 квітня 2019-го. Таким чином, наразі можна притягнути особу до кримінальної відповідальності тільки за декларації, подані у 2018-2020 роках, а до адміністративної відповідальності – в 2019-2020 роках (ст. 38 КУпАП, ст. 49 ККУ).

  • Різниця між адміністративною та кримінальною відповідальністю залежить від суми незадекларованих або задекларованих із неправильною вартістю активів. Адміністративна відповідальність настає, якщо така вартість перевищує 100 прожиткових мінімумів (192 100 грн станом на 01.01.2019 – для декларацій за 2018 рік, 210 200 грн станом на 01.01.2020 – для декларацій за 2019 рік). Кримінальна відповідальність настає при перевищенні 250 прожиткових мінімумів (480 250 грн станом на 01.01.2019, 525 500 грн станом на 01.01.2020).

Приклад 1

Особа задекларувала автомобіль із вартістю 49 тис грн. Відповідно до договору купівлі-продажу транспортного засобу, насправді його ціна становить 300 тис грн. Таким чином, розбіжність у задекларованій та фактичній ціні становить 251 тис грн, а тому для такого суб’єкта настає адміністративна відповідальність.


Приклад 2

Суб’єкт не задекларував квартиру дружини, яку вона придбала в шлюбі за згоди самого суб’єкта. У договорі купівлі продажу вказано ціну – 700 тис грн. Таким чином, суб’єкту загрожує кримінальна відповідальність, адже ця сума перевищує 250 прожиткових мінімумів


3. Як оформлювати звернення:

Детально опишіть можливе порушення суб’єкта декларування. Повна перевірка може розпочатися лише за наявності фактичних даних.

Які дані допоможуть НАЗК при розгляді звернень: 

  • для нерухомого майна – адреса розташування майна, кадастровий номер земельної ділянки, інші відомості про об’єкт майна, підтвердження користування суб’єктом декларування чи членами його родини цим майном;
  • для транспортних засобів – номер та модель автомобіля, підтвердження користування транспортним засобом суб’єктом декларування чи членами його родини;
  • для незадекларованих видатків – обставини здійснення видатків та орієнтовні суми тощо. Додайте до звернення фото- та відеопідтвердження порушення, якщо вони у вас є.
Щоб упевнитися, що ваше повідомлення містить удосталь інформації для повної перевірки, пропонуємо пройти тест:

Якщо ви впевнені, що рівень життя публічного службовця не відповідає його доходам, ви можете передати достовірну інформацію про це до відділу моніторингу способу життя НАЗК. Щоб ваше повідомлення містило необхідні дані для моніторингу, пропонуємо пройти тест:

Як подати звернення про проведення повної перевірки?

Останні новини

07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua