Довідка “Дані для декларації” містить необхідну інформацію про активи і доходи декларанта і членів його сім’ї, яка необхідна для заповнення декларації.
Сформувати документ можна, не виходячи з дому. Для цього потрібно лише скористатися функцією «Дані для декларації», яка дозволяє декларанту отримати інформацію з реєстрів та баз даних, до яких НАЗК має автоматизований доступ. Єдине, що необхідно зробити декларанту — визначити членів сім’ї та отримати підтвердження їх належності до членів сім’ї суб’єкта декларування, а також погодження ними збору та передачі декларанту таких відомостей з метою заповнення декларації через мобільний застосунок “Дія”.
Що потрібно зробити для отримання інформації про членів сім’ї?
- В Реєстрі декларацій в розділі «Дані для декларації» особистого кабінету декларанта біля звітного періоду, натиснути на кнопку «Сформувати довідку».
- У вікні «Додати члена сім’ї» - заповнити дані, вказавши прізвище, ім’я, по батькові, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) члена сімʼї та натиснути «Зберегти».
- Натиснути «Отримати дані» навпроти кожного зазначеного члена сім’ї.
Після цього член вашої сім’ї отримає повідомлення у мобільному застосунку «Дія», в якому в один клік зможе підтвердити належність до членів вашої сім’ї, погодити збір та передачу вам даних стосовно себе для заповнення декларації. При цьому в особистому кабінеті Реєстру декларацій ви будете бачити зміну статусу запиту:
- «Запит в процесі обробки» – член сім'ї ще не підтвердив запит;
- «Погодження отримано» – підтвердження члена сім'ї отримано. Для подальшого формування довідки необхідно натиснути «Сформувати довідку». Після завершення збору інформації натиснути «Переглянути довідку».
- «Не знайдено» – член сім'ї не є користувачем мобільного застосунку «Дія» або зазначено недійсний РНОКПП. Проте, ви можете надіслати запит повторно, але не більше трьох разів.
- «Погодження відхилено» – член сім'ї відхилив запит на підтвердження статусу члена сім'ї. Однак, ви можете надіслати запит повторно, але не більше трьох разів, як і у випадку вище.
- «Термін дії запиту скінчився» – член сім'ї не відреагував на запит щодо підтвердження статусу члена сім'ї.
Якщо впродовж доби члену родини запит не надходить, будь ласка, порадьте йому оновити застосунок «Дія» до останньої версії, видаліть в реєстрі старий запит щодо підтвердження члена сім’ї, додайте новий та очікуйте підтвердження. Спробуйте сформувати запит на отримання даних повторно, але не більше трьох разів.
Що потрібно знати члену сім’ї, щоб допомогти вам заповнити декларацію?
- Потрібно бути авторизованим користувачем мобільного застосунку «Дія» і мати РНОКПП.
- Протягом 24 годин після отримання повідомлення надати відповідь на запит інформації.
Важливо! Декларант не отримує дані стосовно члена сім’ї, якщо останній відхиляє такий запит або ігнорує його, через що термін його дії закінчився. При цьому декларант може надіслати запит (повідомлення в “Дію”) члену сім’ї повторно, але не більше трьох разів.
У разі підтвердження запиту, НАЗК збере інформацію про активи та доходи члена сім’ї, а потім передасть їх декларанту в його особистий кабінет в Реєстрі декларацій.
Довідка «Дані для декларації» за відповідний звітний період формується лише один раз! Тобто, якщо ви раніше вже сформували таку довідку, то повторно зробити це в поточному році неможливо.
Також НАЗК звертає увагу декларантів, що в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (ДРФО) наразі може не бути інформації за останній квартал 2024 року. За податковим законодавством, ці дані будуть сформовані до 20 лютого 2025 року.
Детальніше про алгоритм формування довідки “Дані для декларації” - тут.
Вказана довідка є основою для функції “Автозаповнення” чернетки декларації. Детальніше про цю функцію тут. Відеоінструкція з автозаповнення - за посиланням.