НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

14.09.2021
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Одним із важливих програмних документів для державних органів є антикорупційна програма. Погоджує цю програму Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК). Проте щороку близько 20-25% антикорупційних програм повертаються без розгляду. 

Для того, щоб полегшити процес подання антикорупційної програми, НАЗК підготувало спеціальний чек-лист. Він допоможе антикорупційним уповноваженим правильно і повно сформувати пакет документів, необхідний для розгляду програми. 

Чому антикорупційна програма може повернутися без розгляду? 

Є три причини для повернення антикорупційної програми:

  • програма затверджена неналежним суб’єктом.
Наприклад, антикорупційна програма обласної державної адміністрації була затверджена не головою, а його заступником, який не має таких повноважень.  

  • програма не затверджена (не підписана) в установленому порядку.
Наприклад, антикорупційна програма не була підписана уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. 

  • орган влади подав неповний комплект документів. 
До переліку документів, які органам влади потрібно надсилати разом із антикорупційною програмою, входять: 

  • супровідний лист;
  • копія розпорядчого документа про проведення оцінки корупційних ризиків; 
  • копія розпорядчого документа, яким затверджено антикорупційну програму;
  • робочий план оцінки корупційних ризиків;
  • таблиця формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків;
  • довідка про проаналізовані нормативно-правові акти;
  • довідка про результати публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми.
Які помилки найчастіше трапляються під час формування документів, що подаються разом із антикорупційною програмою? 

Однією з основних помилок під час підготовки необхідного пакету документів є відсутність формального визначення ідентифікованих корупційних ризиків. 

Це окремий документ, який повинен містити:

  • проаналізовані функції, завдання органу влади;
  • ідентифіковані корупційні ризики; 
  • існуючі заходи контролю, які застосовує орган влади, щоб мінімізувати кожен ризик;
  • опис корупційних ризиків. 
Приклад оформлення такого документа можна знайти в Методичних рекомендаціях щодо підготовки антикорупційних програм органів влади. 

Також органи влади часто помиляются при виборі форми публічного громадського обговорення проекту антикорупційної програми. Зокрема, обирають такі форми обговорень, які не вважаються публічними громадськими обговореннями. 

Наприклад, центральний орган виконавчої влади провів громадське обговорення на засіданні громадської ради замість того, щоб провести конференцію або інший захід, який передбачений у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики

Ознайомитися з рекомендаціями НАЗК можна нижче та за посиланням

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/09/YAk-podaty-antykorptsijnu-programu-na-rozglyad-do-nazk.pdf" title="Як подати антикорпційну програму на розгляд до назк"]

Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?
Як уповноваженим подати антикорупційну програму до НАЗК так, щоб вона не повернулася без розгляду?

Останні новини

11.07.2025
10:12
Перемога у війні та над корупцією є стратегічними пріоритетами для України та фактором єдності з ЄС — Голова НАЗК на URC2025
10.07.2025
15:54
Результати роботи НАЗК за другий квартал 2025 року за напрямом антикорупційної експертизи
08:02
Україна продемонструвала значний прогрес у запобіганні та протидії корупції — результати 5-го раунду оцінки Стамбульського плану дій ОЕСР
09.07.2025
18:04
Конфлікт інтересів: протоколи, обґрунтовані висновки та приписи за червень 2025 року
15:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно старости сіл Хотянівка та Осещина Вишгородської міськради за недостовірне декларування
08.07.2025
16:25
До уваги антикорупційних уповноважених: до 15 серпня необхідно подати звіт про виконання антикорупційної програми
07.07.2025
17:32
Запрошуємо спеціаліста до команди Юридичного управління НАЗК
11:07
Україна та Польща поглиблюють співпрацю в сфері запобігання корупції: підписано Меморандум між НАЗК та СВА
04.07.2025
16:00
Моніторинг способу життя: топпосадовець ДП “Ліси України” підозрюється в незаконному збагаченні і декларуванні недостовірних відомостей
03.07.2025
15:00
НАЗК та WWF посилюють партнерство для системної протидії корупції у сфері управління природними ресурсами
13:58
Моніторинг способу життя: понад 5 млн грн стягнуть у дохід держави з посадовця Державної міграційної служби за рішенням апеляційної палати ВАКС
11:45
НАЗК, АОЗ і ДОТ презентували прогрес впровадження механізмів прозорості, доброчесності та підзвітності в оборонних закупівлях
02.07.2025
12:16
Повні перевірки декларацій: ексдепутату Харківської облради за матеріалами НАЗК повідомлено про підозру у недостовірному декларуванні
10:00
НАЗК запустило оновлену версію реєстру POLITDATA 2.0
01.07.2025
12:50
Все, що потрібно знати про спеціальну перевірку кандидатів на посади публічної служби
12:00
Повні перевірки декларацій: ДБР повідомило про підозру у недостовірному декларуванні ексзаступнику начальника відділу Хмельницької облпрокуратури
11:22
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо змін до переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків
30.06.2025
15:40
Ввечері 30 червня буде обмежено доступ до Реєстру POLITDATA
27.06.2025
16:00
Моніторинг способу життя: ексзаступник Голови Вищого господарського суду України підозрюється в незаконному збагаченні
14:52
Уряд, НАЗК та органи–виконавці обговорили прогрес і виклики імплементації Державної антикорупційної програми до кінця 2025 року
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua