НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації: Верховна Рада виключила норму, що створювала корупційні схеми, на які НАЗК раніше вказало в дослідженні

04.11.2021
Забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації: Верховна Рада виключила норму, що створювала корупційні схеми, на які НАЗК раніше вказало в дослідженні

Верховна Рада проголосувала за законопроект 4542, який вносить зміни до Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», якою позбавила Міністерство соціальної політики права перевіряти виробників технічних засобів реабілітації на відповідність кваліфікаційним вимогам.

У своєму дослідженні, проведеному спільно з Інститутом законодавчих ідей, «Топ-10 корупційних схем: забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації»

НАЗК вказало, що ця норма створювала передумови одразу для кількох корупційних схем.

Що це змінює?

Прибравши відповідну норму законотворці створили передумови для зміни системи на краще. Адже завдяки цьому будуть усунуті дві проблеми, які НАЗК визначило у своєму дослідженні:

  • Подвійне регулювання ринку виробників/постачальників ТЗР.
Фактично існує два документи, які впливають на ринок виробників. Це кваліфікаційні вимоги до підприємств, за які відповідає Міністерство соціальної політики України, та Технічний регламент, що визначає, чи відповідає продукція підприємства всім вимогам. Його розробляє та затверджує Кабінет Міністрів України. Хоча забезпечення ТЗР завжди належало до компетенції Мінсоцполітики, зараз його повноваження майже повністю дублює Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба), яка здійснює функції технічного регулювання, у тому числі щодо ТЗР відповідно до Технічного регламенту. Отже, на ринку з’явилося одночасно кілька регуляторів.

Це призвело до утворення двох списків підприємств: «переліку Мінсоцполітики» (підприємств, які відповідають кваліфікаційним вимогам Мінсоцполітики) та «реєстру Держлікслужби» (підприємств, які підтвердили відповідність вимогам Технічного регламенту). Паралельне регулювання сфери зробило доступ підприємств до ринку ТЗР ще складнішим та створило умови для корупційних схем.

  • Надмірний рівень дискреції в діяльності Мінсоцполітики.
Навіть якщо підприємству погоджують кваліфікаційні вимоги та вносять його до відповідного переліку, це все одно не дає йому можливості розпочати свою діяльність на ринку. Адже найменування продукції підприємства потрібно внести ще й до відповідного наказу Мінсоцполітики, яким визначаються граничні ціни на ТЗР.

Натомість робоча група, яка встановлює граничні ціни, не має затвердженої кількості засідань. Фактично за більше ніж за два роки існування цієї групи було проведено лише 13 засідань, а внесення змін до наказу про граничні ціни відбувалося ще рідше. Через це термін визначення граничної ціни на продукцію підприємства міг сягати від декількох місяців до більше року, що призводило до зловживанням владою серед посадовців та хабарництва.

Після того, як цей закон стане чинним, буде скасовано порядок, затверджений Урядом, та згадані акти Мінсоцполітики. Це стане першим кроком до створення нового підходу до роботи системи реабілітації.

Попри це сфера забезпечення людей з інвалідністю ТЗР досі потребує кардинальних змін. Про ці та інші корупційні ризики, які існують у системі, докладніше можна прочитати в дослідженні НАЗК та Інституту законодавчих ідей за посиланням.

Нагадуємо, що НАЗК також провело презентацію «1,5 мільярди і протези: корупційні схеми на забезпеченні людей з інвалідністю засобами реабілітації», де обговорили основні проблеми цієї сфери та запропонувати можливі шляхи вирішення.

Забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації: Верховна Рада виключила норму, що створювала корупційні схеми, на які НАЗК раніше вказало в дослідженні
Забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації: Верховна Рада виключила норму, що створювала корупційні схеми, на які НАЗК раніше вказало в дослідженні

Останні новини

23.04.2024
15:52
НАЗК у співпраці з ДБР виявило ознаки незаконного збагачення у посадовця Нацполіції на понад 14 млн грн
09:56
Від формування культури викривання до співпраці з викривачами: НАЗК провело навчання для уповноважених осіб ДПСУ
22.04.2024
18:02
Микола Корнелюк призначений заступником Голови НАЗК
19.04.2024
18:37
Антикорупційна комунікація: представники органів влади обговорили стан виконання Комунікаційної стратегії 
17:56
НАЗК спільно з Вищою школою публічного управління провели навчання для керівників категорії «А»
11:01
НАЗК сприяє місцевій владі Івано-Франківщини в мінімізації корупційних ризиків та розбудові доброчесності
18.04.2024
10:28
Новий функціонал ІСМ ДАП: де шукати статистичні дані про антикорупційну політику 
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
09:05
Анонс НАЗК запрошує громадян надати пропозиції до проекту постанови «Про деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості»
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
16.04.2024
15:45
Конфлікт інтересів: за матеріалами НАЗК мера Кам’янця-Подільського визнано винним
14:29
Що відбувається з вашою декларацією після її подання?
15.04.2024
10:11
Виконання Державної антикорупційної програми за рік: в НАЗК презентовано результати громадського моніторингу 
11.04.2024
17:09
Голова НАЗК та парламентський комітет з антикорупційної політики обговорили виклики та пріоритети у сфері запобігання корупції 
10.04.2024
14:20
Анонс НАЗК і громадськість презентують результати виконання антикорупційних заходів
05.04.2024
09:17
НАЗК у березні розпочало 92 повні перевірки декларацій 
04.04.2024
14:48
Понад 220 політичних партій не подали звіти до НАЗК 
10:25
Конфлікт інтересів: березневі протоколи та судові рішення за матеріалами НАЗК
02.04.2024
12:12
Міноборони та Державний оператор тилу співпрацюватимуть з НАЗК для удосконалення системи оборонних закупівель
10:53
Здійснено моніторинг 376 нормативно-правових актів, виявлено корупційні ризики у п’яти з них: результати антикорупційної експертизи НАЗК за березень
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua