НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

22.02.2022
Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції провели антикорупційну експертизу проекту постанови Уряду про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери (далі – Проект), яка виявила у ньому корупціогенні фактори, та підготували рекомендації щодо їх усунення.

Міністерством інфраструктури України Проект постанови було доопрацьовано та усунено норми, які могли призвести до корупції.

Це дозволить зробити процедуру надання субвенцій у 2022 році відкритою, що дозволить уникнути використання коштів платників податків обсягом у 8,7  млрд грн у політичних інтересах.

Що таке «інфраструктурна» субвенція?

«Інфраструктурна» субвенція – це грошова допомога з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери.

Наприклад, така субвенція може бути використана на будівництво доріг та мостів, проведення ремонту різних об’єктів комунальної власності, у тому числі культурних пам’яток, придбання медичного обладнання та спортивних майданчиків тощо.

Цього року обсяг фінансування субвенцій складатиме 8,7 млрд грн, а розпорядником їх стане Міністерство інфраструктури України.

Пропозиції щодо розподілу субвенції до Мінінфраструктури подають обласні та Київська міська державна адміністрації. Для розгляду пропозицій у Мінінфраструктури створюється Комісія, яка на 50% відсотків складається з народних депутатів України.

Остаточне рішення про розподіл субвенції приймає Кабінет Міністрів України.

Які існують проблеми із розподілом «інфраструктурної» субвенції?

Порядок формування та відбору пропозицій відбувається непрозоро. Тобто, інформація про розподіл коштів не є достатньо відкритою для громадськості.

Як наслідок, кошти між регіонами розподіляються нерівномірно, а механізм в цілому може бути використаним у політичних інтересах.

Що рекомендувало НАЗК?

Для усунення корупційних ризиків НАЗК пропонувало доопрацювати Проект та внести наступні зміни:

  • зробити процес розподілу субвенції прозорим: передбачити положення про обов’язкове оприлюднення пропозицій про фінансування;
  • врегулювати механізм, за яким місцеві державні адміністрації формують свої пропозиції щодо надання субвенції;
  • забезпечити, щоб діяльність Комісії у складі Мінінфраструктури була публічною, оскільки рішення Комісії стануть ключовими у визначенні напрямів та регіонів фінансування, а отже можуть мати вплив на життя громадян у відповідних регіонах.
Відповідні зміни Мінінфраструктури були внесені у проект Постанови Кабміну.

З повним висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3rESM8P

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Останні новини

04.07.2025
16:00
Моніторинг способу життя: топпосадовець ДП “Ліси України” підозрюється в незаконному збагаченні і декларуванні недостовірних відомостей
03.07.2025
15:00
НАЗК та WWF посилюють партнерство для системної протидії корупції у сфері управління природними ресурсами
13:58
Моніторинг способу життя: понад 5 млн грн стягнуть у дохід держави з посадовця Державної міграційної служби за рішенням апеляційної палати ВАКС
11:45
НАЗК, АОЗ і ДОТ презентували прогрес впровадження механізмів прозорості, доброчесності та підзвітності в оборонних закупівлях
02.07.2025
12:16
Повні перевірки декларацій: ексдепутату Харківської облради за матеріалами НАЗК повідомлено про підозру у недостовірному декларуванні
10:00
НАЗК запустило оновлену версію реєстру POLITDATA 2.0
01.07.2025
12:50
Все, що потрібно знати про спеціальну перевірку кандидатів на посади публічної служби
12:00
Повні перевірки декларацій: ДБР повідомило про підозру у недостовірному декларуванні ексзаступнику начальника відділу Хмельницької облпрокуратури
11:22
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо змін до переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків
30.06.2025
15:40
Ввечері 30 червня буде обмежено доступ до Реєстру POLITDATA
27.06.2025
16:00
Моніторинг способу життя: ексзаступник Голови Вищого господарського суду України підозрюється в незаконному збагаченні
14:52
Уряд, НАЗК та органи–виконавці обговорили прогрес і виклики імплементації Державної антикорупційної програми до кінця 2025 року
26.06.2025
16:23
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду обвинувальний акт щодо посадовиці Держгеокадастру у Київській області
14:39
Повні перевірки декларацій: ексзаступнику мера Дніпра повідомлено про підозру в незаконному збагаченні та недостовірному декларуванні
25.06.2025
17:24
Повні перевірки декларацій: колишнього депутата селищної ради на Сумщині притягнуто до кримінальної відповідальності за брехню в декларації
15:30
НАЗК спільно з ОЕСР провели двосторонні консультації із залученням понад 40 державних інституцій в межах п'ятого раунду моніторингу України
24.06.2025
11:30
Цивільна конфіскація: ВАКС за матеріалами НАЗК стягнув на користь держави понад 8,5 млн грн з подружжя митників та їхнього сина - посадовця райради
23.06.2025
19:00
7,8 млн грн стягнуть в дохід держави з харківського поліцейського за матеріалами НАЗК: рішення апеляційної палати ВАКС
13:44
Як НАЗК захищає викривачів: Законодавчі гарантії та практика
20.06.2025
16:10
Моніторинг способу життя: СБУ та Офіс Генпрокурора скерували до суду обвинувальний акт стосовно воєнкома з Бучі щодо незаконного збагачення на понад 21 млн грн
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua