НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

22.02.2022
Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції провели антикорупційну експертизу проекту постанови Уряду про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери (далі – Проект), яка виявила у ньому корупціогенні фактори, та підготували рекомендації щодо їх усунення.

Міністерством інфраструктури України Проект постанови було доопрацьовано та усунено норми, які могли призвести до корупції.

Це дозволить зробити процедуру надання субвенцій у 2022 році відкритою, що дозволить уникнути використання коштів платників податків обсягом у 8,7  млрд грн у політичних інтересах.

Що таке «інфраструктурна» субвенція?

«Інфраструктурна» субвенція – це грошова допомога з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери.

Наприклад, така субвенція може бути використана на будівництво доріг та мостів, проведення ремонту різних об’єктів комунальної власності, у тому числі культурних пам’яток, придбання медичного обладнання та спортивних майданчиків тощо.

Цього року обсяг фінансування субвенцій складатиме 8,7 млрд грн, а розпорядником їх стане Міністерство інфраструктури України.

Пропозиції щодо розподілу субвенції до Мінінфраструктури подають обласні та Київська міська державна адміністрації. Для розгляду пропозицій у Мінінфраструктури створюється Комісія, яка на 50% відсотків складається з народних депутатів України.

Остаточне рішення про розподіл субвенції приймає Кабінет Міністрів України.

Які існують проблеми із розподілом «інфраструктурної» субвенції?

Порядок формування та відбору пропозицій відбувається непрозоро. Тобто, інформація про розподіл коштів не є достатньо відкритою для громадськості.

Як наслідок, кошти між регіонами розподіляються нерівномірно, а механізм в цілому може бути використаним у політичних інтересах.

Що рекомендувало НАЗК?

Для усунення корупційних ризиків НАЗК пропонувало доопрацювати Проект та внести наступні зміни:

  • зробити процес розподілу субвенції прозорим: передбачити положення про обов’язкове оприлюднення пропозицій про фінансування;
  • врегулювати механізм, за яким місцеві державні адміністрації формують свої пропозиції щодо надання субвенції;
  • забезпечити, щоб діяльність Комісії у складі Мінінфраструктури була публічною, оскільки рішення Комісії стануть ключовими у визначенні напрямів та регіонів фінансування, а отже можуть мати вплив на життя громадян у відповідних регіонах.
Відповідні зміни Мінінфраструктури були внесені у проект Постанови Кабміну.

З повним висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3rESM8P

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Останні новини

18.04.2024
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
29.03.2024
09:07
Україна та ОЕСР розпочинають роботу над Оглядом з питань доброчесності та боротьби з корупцією
28.03.2024
17:28
Впровадження рекомендацій НАЗК сприяє розбудові культури доброчесності в оборонно-промисловому комплексі 
25.03.2024
10:00
НАЗК братиме участь у розробці рекомендацій щодо покращення системи оборонних закупівель в межах робочої групи України та НАТО
19.03.2024
10:06
НАЗК підключило Київську міську державну адміністрацію до Порталу викривачів
18.03.2024
14:16
НАЗК запрошує взяти участь у громобговоренні законопроекту щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення деяких антикорупційних обмежень, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів 
15.03.2024
18:04
Організація роботи з декларування: експерти НАЗК провели вебінар для антикоруповноважених
12.03.2024
13:00
Збереження колективу, автоматизація процесів, перевірка декларацій та звітів партій - Віктор Павлущик окреслив першочергові завдання НАЗК
05.03.2024
10:47
Результати НАЗК у лютому: проведено моніторинг 301 нормативно-правового акта, виявлено корупційні ризики у п’яти з них
29.02.2024
10:49
Посилення взаємодії у запобіганні корупції у секторі безпеки та оборони: НАЗК співпрацюватиме з Женевським центром з урядування в секторі безпеки (DCAF)
13.02.2024
14:06
НАЗК підключило до Порталу повідомлень викривачів 144 організації
08.02.2024
14:16
НАЗК закликає народних депутатів сприяти вдосконаленню механізму проведення антикорупційної експертизи
06.02.2024
17:22
У січні НАЗК промоніторило на предмет корупційних ризиків 392 проектів нормативно-правових актів та виявило корупційні ризики у семи з них
14:22
НАЗК вітає рішення РНБО щодо аудиту системи блокування податкових накладних
25.01.2024
17:55
НАЗК виявило необгрунтовані активи на майже 3,9 млн грн у начальника управління поліції 
15:43
Представники НАЗК презентували дієвість підходів стратегічного аналізу корупційних ризиків на регіональному семінарі Ради Європи
11.01.2024
14:45
НАЗК звертає увагу Міноборони на проаналізовані статистичні дані діяльності ВЛК ТЦК та СП
10.01.2024
17:26
НАЗК запрошує доєднатися до обговорення проектів документів побудови доброчесних (ефективних) організацій 
09.01.2024
16:00
Уряд не надав 131 постанову для проведення антикорупційної експертизи НАЗК: Прем’єр-міністрові внесено припис
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua