НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

22.02.2022
Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Фахівці Національного агентства з питань запобігання корупції провели антикорупційну експертизу проекту постанови Уряду про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери (далі – Проект), яка виявила у ньому корупціогенні фактори, та підготували рекомендації щодо їх усунення.

Міністерством інфраструктури України Проект постанови було доопрацьовано та усунено норми, які могли призвести до корупції.

Це дозволить зробити процедуру надання субвенцій у 2022 році відкритою, що дозволить уникнути використання коштів платників податків обсягом у 8,7  млрд грн у політичних інтересах.

Що таке «інфраструктурна» субвенція?

«Інфраструктурна» субвенція – це грошова допомога з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери.

Наприклад, така субвенція може бути використана на будівництво доріг та мостів, проведення ремонту різних об’єктів комунальної власності, у тому числі культурних пам’яток, придбання медичного обладнання та спортивних майданчиків тощо.

Цього року обсяг фінансування субвенцій складатиме 8,7 млрд грн, а розпорядником їх стане Міністерство інфраструктури України.

Пропозиції щодо розподілу субвенції до Мінінфраструктури подають обласні та Київська міська державна адміністрації. Для розгляду пропозицій у Мінінфраструктури створюється Комісія, яка на 50% відсотків складається з народних депутатів України.

Остаточне рішення про розподіл субвенції приймає Кабінет Міністрів України.

Які існують проблеми із розподілом «інфраструктурної» субвенції?

Порядок формування та відбору пропозицій відбувається непрозоро. Тобто, інформація про розподіл коштів не є достатньо відкритою для громадськості.

Як наслідок, кошти між регіонами розподіляються нерівномірно, а механізм в цілому може бути використаним у політичних інтересах.

Що рекомендувало НАЗК?

Для усунення корупційних ризиків НАЗК пропонувало доопрацювати Проект та внести наступні зміни:

  • зробити процес розподілу субвенції прозорим: передбачити положення про обов’язкове оприлюднення пропозицій про фінансування;
  • врегулювати механізм, за яким місцеві державні адміністрації формують свої пропозиції щодо надання субвенції;
  • забезпечити, щоб діяльність Комісії у складі Мінінфраструктури була публічною, оскільки рішення Комісії стануть ключовими у визначенні напрямів та регіонів фінансування, а отже можуть мати вплив на життя громадян у відповідних регіонах.
Відповідні зміни Мінінфраструктури були внесені у проект Постанови Кабміну.

З повним висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3rESM8P

Міністерство інфраструктури доопрацювало процедуру надання «інфраструктурної» субвенції на 8,7 млрд грн відповідно до висновків НАЗК

Останні новини

03.05.2024
09:25
Здійснено моніторинг 392 нормативно-правових актів, виявлено корупційні ризики у п’яти з них: результати антикорупційної експертизи НАЗК за квітень
02.05.2024
14:20
Нардепу повідомили про підозру за незаконне збагачення на понад 11 млн грн
01.05.2024
17:11
Повна перевірка декларації: звірка з реєстрами та встановлення достовірності даних
30.04.2024
17:13
НАЗК внесло зміни до Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів. Що вони передбачають?
29.04.2024
17:56
Голова НАЗК та керівництво EUACI окреслили виклики для антикорупційної інфраструктури на найближчий період 
17:27
НАЗК виявило необґрунтовані активи на майже 33 млн грн у колишнього високопосадовця СБУ
26.04.2024
18:22
НАЗК та Національна академія СБУ домовились про співпрацю в питаннях запобігання корупції
16:56
НАЗК готове надати максимальну допомогу в розробці чітких критеріїв доброчесності суддів
16:05
В Україні уже 15 Хабів доброчесності за підтримки НАЗК: відкрито ще один на Рівненщині 
23.04.2024
15:52
НАЗК у співпраці з ДБР виявило ознаки незаконного збагачення у посадовця Нацполіції на понад 14 млн грн
09:56
Від формування культури викривання до співпраці з викривачами: НАЗК провело навчання для уповноважених осіб ДПСУ
22.04.2024
18:02
Микола Корнелюк призначений заступником Голови НАЗК
19.04.2024
18:37
Антикорупційна комунікація: представники органів влади обговорили стан виконання Комунікаційної стратегії 
17:56
НАЗК спільно з Вищою школою публічного управління провели навчання для керівників категорії «А»
11:01
НАЗК сприяє місцевій владі Івано-Франківщини в мінімізації корупційних ризиків та розбудові доброчесності
18.04.2024
10:28
Новий функціонал ІСМ ДАП: де шукати статистичні дані про антикорупційну політику 
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
09:05
Анонс НАЗК запрошує громадян надати пропозиції до проекту постанови «Про деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості»
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
16.04.2024
15:45
Конфлікт інтересів: за матеріалами НАЗК мера Кам’янця-Подільського визнано винним
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua