НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

10.12.2020
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроєкту № 4187 та альтернативного законопроєкту № 4187–1, якими пропонується внести зміни до законодавства у сфері надрокористування.Експертиза визначила, що обидва проєкти можуть сприяти корупційним правопорушенням.

Законопроєкти спрямовані на:

  • удосконалення порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами;
  • врегулювання механізму визначення плати за видачу спеціальних дозволів та їх продовження;
  • доопрацювання механізму державної реєстрації та обліку робіт і досліджень, пов’язаних із геологічним вивченням надр.
Також проєкти передбачають створення інтерактивної карти корисних копалин. Така карта міститиме відомості про спецдозволи, про об’єкти надрокористування, які запропоновані для продажу, а також інформацію про ділянки надр, щодо яких оголошено конкурс на угоди про розподіл продукції.

На відміну від законопроєкту № 4187, альтернативний проєкт передбачає більш ефективне законодавче врегулювання проведення електронного аукціону з продажу спеціальних дозволів на користування надрами.

Водночас НАЗК виявило низку корупціогенних факторів в обох законопроєктах:

  • не деталізовано перелік та вимоги до документів, які необхідно подати для одержання спеціального дозволу за результатами аукціону;
  • не враховані вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» щодо підстав для початку провадження планової діяльності;
  • встановлено необґрунтовані переваги для окремих суб’єктів господарювання щодо отримання спеціального дозволу на користування без проведення аукціону;
  • невизначені критерії та алгоритм відбору ділянок бурштиноносних надр, діяльність на яких не підлягатиме обов’язковій оцінці впливу на довкілля.
Враховуючи високий рівень корупційних ризиків у порядку видачі спецдозволів та необхідність забезпечити прозорість привабливої для інвесторів галузі, НАЗК рекомендувало розробникам доопрацювати положення законопроєктів.

Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК
Основний та альтернативний законопроєкти про зміни в галузі надрокористування є корупціогенними — НАЗК

Останні новини

23.04.2024
15:52
НАЗК у співпраці з ДБР виявило ознаки незаконного збагачення у посадовця Нацполіції на понад 14 млн грн
09:56
Від формування культури викривання до співпраці з викривачами: НАЗК провело навчання для уповноважених осіб ДПСУ
22.04.2024
18:02
Микола Корнелюк призначений заступником Голови НАЗК
19.04.2024
18:37
Антикорупційна комунікація: представники органів влади обговорили стан виконання Комунікаційної стратегії 
17:56
НАЗК спільно з Вищою школою публічного управління провели навчання для керівників категорії «А»
11:01
НАЗК сприяє місцевій владі Івано-Франківщини в мінімізації корупційних ризиків та розбудові доброчесності
18.04.2024
10:28
Новий функціонал ІСМ ДАП: де шукати статистичні дані про антикорупційну політику 
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
09:05
Анонс НАЗК запрошує громадян надати пропозиції до проекту постанови «Про деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості»
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
16.04.2024
15:45
Конфлікт інтересів: за матеріалами НАЗК мера Кам’янця-Подільського визнано винним
14:29
Що відбувається з вашою декларацією після її подання?
15.04.2024
10:11
Виконання Державної антикорупційної програми за рік: в НАЗК презентовано результати громадського моніторингу 
11.04.2024
17:09
Голова НАЗК та парламентський комітет з антикорупційної політики обговорили виклики та пріоритети у сфері запобігання корупції 
10.04.2024
14:20
Анонс НАЗК і громадськість презентують результати виконання антикорупційних заходів
05.04.2024
09:17
НАЗК у березні розпочало 92 повні перевірки декларацій 
04.04.2024
14:48
Понад 220 політичних партій не подали звіти до НАЗК 
10:25
Конфлікт інтересів: березневі протоколи та судові рішення за матеріалами НАЗК
02.04.2024
12:12
Міноборони та Державний оператор тилу співпрацюватимуть з НАЗК для удосконалення системи оборонних закупівель
10:53
Здійснено моніторинг 376 нормативно-правових актів, виявлено корупційні ризики у п’яти з них: результати антикорупційної експертизи НАЗК за березень
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua