НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

03.12.2021
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу законопроекту «Про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей із залученням недержавних коштів та передачу земель в оренду, відчуження майна», який зараз розглядає Верховна Рада України.

Так, забезпечення житлом військовослужбовців — один із найбільш корумпованих процесів в Україні. Гучних кейсів, коли держава втратила бюджетні кошти або землю під забудову більш ніж достатньо.

У 2003 році Міністерство оборони заключило договір на будівництво житла та втратило близько 660 однокімнатних квартир на Новопечерських липках, які призначалися для військовослужбовців. У цьому році Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) викрило схему закупівель непридатного житла для нацгвардійців, яка принесла збитків на 17,3 млн грн.

Система потребує кардинальних змін. Неефективне використання коштів платників податків та зловживання під час забезпечення житлом військовослужбовців є однією зі стратегічних проблем державної політики у сфері оборони. Боротьба з нею визначена поміж пріоритетів у проекті Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки.

Які основні корупційні ризики знайшло НАЗК?

Проект Закону передбачає конкурсний відбір інвесторів для будівництва житла для військовослужбовців на землях оборони, щоби залучити інвестиції та забезпечити військовослужбовців необхідним житлом.

Проте законопроект № 5716 не лише не допоможе прозоро обирати інвесторів, а і пропонує механізми, завдяки яким держава може отримати багатомільйонні збитки, зокрема:

  • через невизначеність статусу, складу та порядку формування комісій для проведення конкурсів по відбору інвесторів провести прозорий конкурс буде практично неможливо;
  • нерегульований порядок розрахунку частки житла військовослужбовців, яке повинно передаватися державі після побудови житла, може стати причиною втрати більшої частини квартир, які мали б бути передані державі;
  • недосконалий механізм відбору земельних ділянок для забудови, може спровокувати будівництво неякісного житла в місцях віддалених від місць проходження військовослужбовцями військової служби районах;
  • потенційний інвестор матиме право оформлювати всіх необхідні документи на земельну ділянку, визначення її меж, отримання нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. А для того, щоби розрахувати частку житла, яка буде належати військовослужбовцям, будуть використовувати нормативно-грошову оцінки земельної ділянки. Це може призвести до лобіювання інтересів забудовника та втрати бюджетних коштів, зокрема через «штучне» заниження вартості земельної ділянки під будівництво, а тому заниження частки житла, яка передається замовнику.
НАЗК пропонує доопрацювати положення законопроекту та передбачити застосування штрафних санкцій до інвесторів, які не виконали або погано виконали умови договору.

 З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3HYW1y5

У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК
У законопроекті про забезпечення житлом військовослужбовців та членів їх сімей наявні корупційні ризики — антикорупційна експертиза НАЗК

Останні новини

26.04.2024
18:22
НАЗК та Національна академія СБУ домовились про співпрацю в питаннях запобігання корупції
16:56
НАЗК готове надати максимальну допомогу в розробці чітких критеріїв доброчесності суддів
16:05
В Україні уже 15 Хабів доброчесності за підтримки НАЗК: відкрито ще один на Рівненщині 
23.04.2024
15:52
НАЗК у співпраці з ДБР виявило ознаки незаконного збагачення у посадовця Нацполіції на понад 14 млн грн
09:56
Від формування культури викривання до співпраці з викривачами: НАЗК провело навчання для уповноважених осіб ДПСУ
22.04.2024
18:02
Микола Корнелюк призначений заступником Голови НАЗК
19.04.2024
18:37
Антикорупційна комунікація: представники органів влади обговорили стан виконання Комунікаційної стратегії 
17:56
НАЗК спільно з Вищою школою публічного управління провели навчання для керівників категорії «А»
11:01
НАЗК сприяє місцевій владі Івано-Франківщини в мінімізації корупційних ризиків та розбудові доброчесності
18.04.2024
10:28
Новий функціонал ІСМ ДАП: де шукати статистичні дані про антикорупційну політику 
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
09:05
Анонс НАЗК запрошує громадян надати пропозиції до проекту постанови «Про деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості»
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
16.04.2024
15:45
Конфлікт інтересів: за матеріалами НАЗК мера Кам’янця-Подільського визнано винним
14:29
Що відбувається з вашою декларацією після її подання?
15.04.2024
10:11
Виконання Державної антикорупційної програми за рік: в НАЗК презентовано результати громадського моніторингу 
11.04.2024
17:09
Голова НАЗК та парламентський комітет з антикорупційної політики обговорили виклики та пріоритети у сфері запобігання корупції 
10.04.2024
14:20
Анонс НАЗК і громадськість презентують результати виконання антикорупційних заходів
05.04.2024
09:17
НАЗК у березні розпочало 92 повні перевірки декларацій 
04.04.2024
14:48
Понад 220 політичних партій не подали звіти до НАЗК 
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua