НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Чи може публічний службовець одночасно бути депутатом міської ради та займати посаду заступника міського голови?

14.05.2021
Чи може публічний службовець одночасно бути депутатом міської ради та займати посаду заступника міського голови?

Якщо заступник міського голови був обраний депутатом міської ради, то може виникнути питання чи не порушує такий публічний службовець обмежень передбачених законодавством. Наприклад, у частині суміщення та сумісництва. Крім того, чи може ця ситуація свідчити про реальний конфлікт інтересів у депутата? 

Далі відповідаємо на найпоширеніші питання, які можуть виникнути у вас, якщо ви займаєте ці посади одночасно. 

Чи порушує ця ситуація вимоги про суміщення та сумісництво? 

Ні. 

Відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” публічним службовцям забороняється, зокрема, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту), якщо інше не передбачено законодавством.

Проте вказане обмеження не поширюються на депутатів міської ради. На кого ще не поширюються вимоги щодо сумісництва та суміщення можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3fgsm5E

Водночас заступнику міського голови, як посадовій особі місцевого самоврядування, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Зазначимо, що місцеві депутати не отримують заробітну плату за виконання своїх повноважень. Тому одночасне перебування особи на посаді заступника міського голови та у статусі депутата не є порушенням вимог щодо сумісництва та суміщення.

Чи може такий службовець мати конфлікт інтересів?

Ключовими ознаками конфлікту інтересів є наявність у особи приватного інтересу (майнового чи немайнового) та службових (представницьких) повноважень, залежно від співвідношення яких виникає потенційний або реальний конфлікт інтересів.

Приватний інтерес – це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами.

Проте сам факт роботи на посаді заступника міського голови не може безумовно свідчити про наявність у службовця як депутата місцевої ради приватного інтересу і як наслідок конфлікту інтересів під час розгляду, підготовки та прийняття будь-яких рішень відповідною радою.

Такий конфлікт інтересів може виникати під час розгляду радою питань, які стосуються діяльності заступника міського голови та результати розгляду радою яких можуть мати негативні чи позитивні наслідки для заступника міського голови. 

Що робити, якщо у такої особи виник реальний конфлікт інтересів під час засідання ради? 

У такому разі депутат має: 

  • публічно повідомити про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради;
  • не брати  участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень радою.
Важливо: якщо через те, що особа не бере участь у засіданні, рада втратить повноважність, то депутат, у якого наявний конфлікт інтересів, бере участь у прийнятті радою рішення, за умови публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання ради.

Докладніше про конфлікт інтересів можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3feXjaA

 

Чи може публічний службовець одночасно бути депутатом міської ради та займати посаду заступника міського голови?

Останні новини

26.09.2024
12:54
НАТО підтримує розпочаті НАЗК проєкти щодо розбудови доброчесності в секторі безпеки і оборони
09:17
Стратегічною відповіддю на корупцію має бути доброчесність: команда НАЗК провела навчальні заходи на Харківщині
25.09.2024
14:29
НАЗК оцінило ефективність роботи антикорупційних уповноважених в ще трьох інституціях
24.09.2024
18:02
Представники НАЗК розповіли про найдієвіші превентивні антикорупційні інструменти на Харківському міжнародному юридичному форумі
10:34
Відбудова, фортифікації та закупівлі: заступник Голови НАЗК розповів про найбільш вразливі до корупції сфери на Харківщині
20.09.2024
14:57
Цивільна конфіскація: активи на майже 7 млн грн керівника регіонального сервісного центру МВС стягнуто в дохід держави
12:53
ОЕСР відзначила високий рівень досягнень України у виконанні Індикаторів публічної доброчесності
19.09.2024
16:32
Необґрунтований актив на понад 2,4 млн грн: за матеріалами НАЗК у сім'ї високопосадовців Нацполіції можуть конфіскувати квартиру
10:51
Представники НАЗК в межах перемовин про вступ доповіли про наближення українського антикорупційного законодавства до права ЄС
18.09.2024
16:45
НАЗК виявило у ексомбудсменки ознаки незаконного збагачення та недостовірного декларування на понад 42 млн грн
17.09.2024
15:26
За матеріалами НАЗК суд конфіскував у посадовця митниці будинок і шість земельних ділянок на 8,6 млн грн
13.09.2024
09:21
Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: хто та за яких умов має його подавати?
11.09.2024
11:21
Виявляти сховані за кордоном активи стане простіше: НАЗК приєдналось до мережевої платформи Європолу SIENA
10.09.2024
15:36
Порушень на 761,6 млн грн виявлено за результатами 94 завершених повних перевірок декларацій у серпні
11:20
Понад 40% повідомлень про корупцію та боротьбу з нею є дезінформацією - результати моніторингу соцмереж у серпні
09.09.2024
17:29
В НАЗК обговорили шляхи вдосконалення процесу подачі декларацій та їхніх перевірок з МВФ
06.09.2024
12:30
4.5 млн грн керівниці регіонального управління податкової служби може бути конфісковано за матеріалами НАЗК
09:16
Рік роботи Порталу повідомлень викривачів: досягнення та виклики інституту викривання
04.09.2024
12:30
Недекларування 5,7 млн грн депутатом Харківської облради: за матеріалами НАЗК розпочато кримінальні провадження
09:21
НАЗК презентує рекомендації з призначення та забезпечення функціонування антикорупційних уповноважених в органах місцевого самоврядування
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua