НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Чи може публічний службовець одночасно бути депутатом міської ради та займати посаду заступника міського голови?

14.05.2021
Чи може публічний службовець одночасно бути депутатом міської ради та займати посаду заступника міського голови?

Якщо заступник міського голови був обраний депутатом міської ради, то може виникнути питання чи не порушує такий публічний службовець обмежень передбачених законодавством. Наприклад, у частині суміщення та сумісництва. Крім того, чи може ця ситуація свідчити про реальний конфлікт інтересів у депутата? 

Далі відповідаємо на найпоширеніші питання, які можуть виникнути у вас, якщо ви займаєте ці посади одночасно. 

Чи порушує ця ситуація вимоги про суміщення та сумісництво? 

Ні. 

Відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” публічним службовцям забороняється, зокрема, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту), якщо інше не передбачено законодавством.

Проте вказане обмеження не поширюються на депутатів міської ради. На кого ще не поширюються вимоги щодо сумісництва та суміщення можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3fgsm5E

Водночас заступнику міського голови, як посадовій особі місцевого самоврядування, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Зазначимо, що місцеві депутати не отримують заробітну плату за виконання своїх повноважень. Тому одночасне перебування особи на посаді заступника міського голови та у статусі депутата не є порушенням вимог щодо сумісництва та суміщення.

Чи може такий службовець мати конфлікт інтересів?

Ключовими ознаками конфлікту інтересів є наявність у особи приватного інтересу (майнового чи немайнового) та службових (представницьких) повноважень, залежно від співвідношення яких виникає потенційний або реальний конфлікт інтересів.

Приватний інтерес – це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами.

Проте сам факт роботи на посаді заступника міського голови не може безумовно свідчити про наявність у службовця як депутата місцевої ради приватного інтересу і як наслідок конфлікту інтересів під час розгляду, підготовки та прийняття будь-яких рішень відповідною радою.

Такий конфлікт інтересів може виникати під час розгляду радою питань, які стосуються діяльності заступника міського голови та результати розгляду радою яких можуть мати негативні чи позитивні наслідки для заступника міського голови. 

Що робити, якщо у такої особи виник реальний конфлікт інтересів під час засідання ради? 

У такому разі депутат має: 

  • публічно повідомити про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради;
  • не брати  участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень радою.
Важливо: якщо через те, що особа не бере участь у засіданні, рада втратить повноважність, то депутат, у якого наявний конфлікт інтересів, бере участь у прийнятті радою рішення, за умови публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання ради.

Докладніше про конфлікт інтересів можна прочитати за посиланням: https://bit.ly/3feXjaA

 

Чи може публічний службовець одночасно бути депутатом міської ради та займати посаду заступника міського голови?

Останні новини

10.10.2025
15:23
Україна вдосконалює механізми запобігання конфлікту інтересів та інструменти фінансового контролю - результати оцінки ОЕСР
14:36
НАЗК запрошує до обговорення наступних двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр
09.10.2025
19:38
НАЗК представило прогрес України у сфері запобігання корупції Моніторинговому комітету ПАРЄ
17:50
Open Government Awards відзначило НАЗК за розробку комплексної системи впровадження Антикорупційної стратегії та ІСМ ДАП
16:00
Повні перевірки декларацій у вересні 2025 року: НАЗК виявило порушення на майже 474 млн грн
10:57
Антикорупційна експертиза: НАЗК надало рекомендації щодо усунення корризиків у сфері оборони, регіонального розвитку, будівництва та правопорядку
08.10.2025
19:18
НАЗК запрошує до обговорення першого підрозділу Розділу ІІ проекту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
13:00
Реєстр прозорості: найпопулярніші сфери лобіювання – економічний розвиток, регуляторна, правова, фінансова, податкова, митна політики
12:03
Ваша думка має значення: як НАЗК готується до наступної кампанії декларування
07.10.2025
10:14
Кандидати на посаду: які недоліки в деклараціях можуть стати на заваді для призначення на посаду публічної служби
06.10.2025
15:15
Моніторинг способу життя: результати за третій квартал 2025 року
03.10.2025
14:47
Результати контролю щодо повноти заповнення декларацій: встановлено порушення вимог фінансового контролю на понад 180 млн грн
13:50
Моніторингова команда ОЕСР відзначила прогрес України у сфері антикорупційної політики - деталі звіту
02.10.2025
17:40
Депутати - ФОПи: НАЗК виявило численні порушення у деклараціях на десятки мільйонів гривень
17:15
Моніторинг способу життя: з посадовця Управління стратегічних розслідувань в Одеській області можуть стягнути в дохід держави майже 3 млн грн
17:00
Хто не може бути лобістом в Україні: обмеження закону “Про лобіювання”
14:28
Віктор Павлущик: політична нейтральність НАЗК – запорука довіри громадян і міжнародних партнерів
01.10.2025
18:39
НАЗК розпочинає збір вдалих практик антикорупційної діяльності організацій
30.09.2025
17:59
Hromadske у співпраці з НАЗК та EUACI випустило документальний фільм про антикорупцію в Україні
11:16
Подальша співпраця представництва НАТО в Україні з НАЗК буде посилюватися — Тім Полмеєр під час зустрічі з Головою НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua