НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Другий етап повної перевірки декларації: визначення точності оцінки задекларованих активів 

17.05.2024

Другим з чотирьох етапів проведення повної перевірки декларацій є визначення точності оцінки задекларованих активів (про перший етап - звірку з реєстрами та встановлення достовірності даних - ми розповідали тут). Мається на увазі відповідність зазначеної в декларації вартості об’єктів декларування відомостям про ринкову вартість аналогічних об’єктів на дату їх набуття. Зокрема, під час цього етапу перевірки в поле зору потрапляють елітні автомобілі, придбані, наприклад, за 149 тис. грн при їх ринковій вартості не менше 1 млн грн.

Перевірка на точність оцінки здійснюється щодо задекларованих активів, які:

  • належать декларанту або іншим особам на праві власності, якщо їх набуття відбулось за дорученням декларанта, або він може прямо чи опосередковано розпоряджатися ним;
  • набуті під час поширення на декларанта вимог та обмежень, передбачених ст. 23 (“Обмеження щодо одержання подарунків”), ст. 45 (“Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”) Закону “Про запобігання корупції”.

Уповноважена особа Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) аналізує задекларовану вартість  об’єктів рухомого та нерухомого майна і досліджує ринкову вартість цих  або аналогічних об’єктів на момент їх придбання. Це здійснюється за даними відкритих джерел, інформації про майно зі схожими характеристиками, у тому числі в реєстрах, базах даних Фонду державного майна України тощо. Якщо уповноважена особа не може самостійно встановити ринкову вартість майна, то вона звертається до експертних установ, серед яких Київський науково-дослідний інститут судових експертиз та інші. 

Якщо задекларована вартість майна не відповідає ринковій, НАЗК звертається до декларанта за поясненнями. Декларант зобов’язаний надати документи (за їх наявності) та пояснення про фактори, які вплинули на формування саме такої вартості майна.

За результатами аналізу інформації та наданих документів встановлюється дотримання точності оцінки задекларованих активів.

Якщо виявиться, що публічний службовець отримав майно вартістю, нижчою за ринкову, це може кваліфікуватися як порушення вимог ст. 23 Закону України “Про запобігання корупції” (“Обмеження щодо одержання подарунків”). За таке порушення особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 172-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, Національне агентство може інформувати органи державної податкової служби про факт продажу майна за ціною, нижче ринкової, що може свідчити про ухилення від сплати податків з боку продавця.

Наступними етапами проведення повної перевірки декларації є перевірка на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, про які НАЗК розкаже у наступних новинах. Нагадаємо, повна перевірка здійснюється за затвердженим Порядком проведення повної перевірки декларації.

Що відбувається з декларацією після її подання? Читайте тут.

Останні новини

22.06.2024
11:59
IACC-2024 у Вільнюсі: НАЗК зміцнює співпрацю з міжнародними партнерами з Євросоюзу та ОАЕ  
21.06.2024
18:18
НАЗК та Базельський інститут управління уклали меморандум про співпрацю
17:42
Антикорупційні та правоохоронні органи 25 держав підписали у Вільнюсі спільну заяву про координацію зусиль протидії корупції 
13:16
Анонс НАЗК запрошує до обговорення проєкту наказу про внесення змін до Порядку відбору декларацій для повної перевірки та її черговість
10:00
Анонс НАЗК запрошує взяти участь у громадському обговоренні законопроекту щодо посилення гарантій його незалежності
20.06.2024
15:42
Напередодні старту перемовин щодо членства в ЄС європейські урядовці вивчають стан роботи антикорупційної інфраструктури України  
11:27
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення та декларування недостовірних відомостей на понад 25 млн грн у колишнього столичного податківця (виправлено)
19.06.2024
16:24
Співробітництво з міжнародними стейкхолдерами та залучення найкращих антикорупційних практик – робота делегації НАЗК у Вільнюсі 
09:33
Заходи Державної антикорупційної програми у секторі оборони: стан виконання і виклики 
18.06.2024
09:30
Голова НАЗК взяв участь в обговоренні управління корупційними ризиками у відбудові на засіданні Цільової антикорупційної групи при ОЕСР
17.06.2024
20:52
Всеволод Князєв тимчасово відсторонений від здійснення правосуддя на підставі рішення ВРП за скаргою НАЗК
09:43
Повні перевірки: не варто штучно нарощувати розмір готівки у декларації 
14.06.2024
16:41
Регулювання лобіювання та посилення взаємодії зі стейкхолдерами: рекомендації GRECO 
13.06.2024
12:40
Анонс НАЗК і громадськість обговорять стан виконання заходів Державної антикорупційної програми у сфері оборони
12.06.2024
18:00
Активна співпраця НАЗК з виконавцями ДАП, громадськістю та парламентарями є шляхом до розв’язання викликів у подоланні корупції - Віктор Павлущик на URC 2024 
11.06.2024
20:50
Чи мають декларуватися члени кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури: на чий бік стане КСУ?
19:26
Відбудова України залежить від впровадження ефективних та прозорих  інструментів контролю відновлення – Віктор Павлущик на форумі «All Reconstruction is Local» в межах URC 
10.06.2024
18:40
Повні перевірки декларацій: НАЗК за 5 місяців виявило недостовірні відомості на майже 555 млн грн, ознаки незаконного збагачення та необгрунтовані активи 
07.06.2024
10:18
Антикорупційна експертиза: НАЗК у травні виявило корупціогенні фактори у восьми з 439 перевірених проєктів нормативно-правових актів
06.06.2024
15:12
Як запобігти конфлікту інтересів у діяльності ВРП та ВККС: аналітичне дослідження НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua