НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Другий етап повної перевірки декларації: визначення точності оцінки задекларованих активів 

17.05.2024

Другим з чотирьох етапів проведення повної перевірки декларацій є визначення точності оцінки задекларованих активів (про перший етап - звірку з реєстрами та встановлення достовірності даних - ми розповідали тут). Мається на увазі відповідність зазначеної в декларації вартості об’єктів декларування відомостям про ринкову вартість аналогічних об’єктів на дату їх набуття. Зокрема, під час цього етапу перевірки в поле зору потрапляють елітні автомобілі, придбані, наприклад, за 149 тис. грн при їх ринковій вартості не менше 1 млн грн.

Перевірка на точність оцінки здійснюється щодо задекларованих активів, які:

  • належать декларанту або іншим особам на праві власності, якщо їх набуття відбулось за дорученням декларанта, або він може прямо чи опосередковано розпоряджатися ним;
  • набуті під час поширення на декларанта вимог та обмежень, передбачених ст. 23 (“Обмеження щодо одержання подарунків”), ст. 45 (“Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”) Закону “Про запобігання корупції”.

Уповноважена особа Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) аналізує задекларовану вартість  об’єктів рухомого та нерухомого майна і досліджує ринкову вартість цих  або аналогічних об’єктів на момент їх придбання. Це здійснюється за даними відкритих джерел, інформації про майно зі схожими характеристиками, у тому числі в реєстрах, базах даних Фонду державного майна України тощо. Якщо уповноважена особа не може самостійно встановити ринкову вартість майна, то вона звертається до експертних установ, серед яких Київський науково-дослідний інститут судових експертиз та інші. 

Якщо задекларована вартість майна не відповідає ринковій, НАЗК звертається до декларанта за поясненнями. Декларант зобов’язаний надати документи (за їх наявності) та пояснення про фактори, які вплинули на формування саме такої вартості майна.

За результатами аналізу інформації та наданих документів встановлюється дотримання точності оцінки задекларованих активів.

Якщо виявиться, що публічний службовець отримав майно вартістю, нижчою за ринкову, це може кваліфікуватися як порушення вимог ст. 23 Закону України “Про запобігання корупції” (“Обмеження щодо одержання подарунків”). За таке порушення особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ст. 172-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, Національне агентство може інформувати органи державної податкової служби про факт продажу майна за ціною, нижче ринкової, що може свідчити про ухилення від сплати податків з боку продавця.

Наступними етапами проведення повної перевірки декларації є перевірка на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів, про які НАЗК розкаже у наступних новинах. Нагадаємо, повна перевірка здійснюється за затвердженим Порядком проведення повної перевірки декларації.

Що відбувається з декларацією після її подання? Читайте тут.

Останні новини

20.11.2024
13:31
Соціальні мережі є драйвером дискурсу про нездоланність корупції та марність боротьби з нею - дані медіамоніторингу
10:30
150 політичних партій не подали звіти до НАЗК за IІІ квартал 2024 року
19.11.2024
18:26
20 листопада доступ до Реєстру декларацій буде частково обмежено з 15:00 до 18:00
17:33
П’ять коштовних автівок, нерухоме майно і земельні ділянки: НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення на понад 27,7 млн грн у експосадовця СБУ
11:45
НАЗК запрошує взяти участь в обговоренні змін до Порядку проведення повної перевірки декларацій
10:15
За матеріалами НАЗК розпочато кримінальне провадження стосовно голови Харківської облради: виявлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,4 млн грн
18.11.2024
15:00
Необґрунтовані активи на майже 8,7 млн грн можуть стягнути за матеріалами НАЗК з посадовця ГУ Нацполіції у місті Києві
15.11.2024
11:00
НАЗК презентувало дослідження та рекомендації з усунення корупційних ризиків у централізованих тилових закупівлях для ЗСУ
14.11.2024
15:42
Звіт Єврокомісії 2024: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
12.11.2024
12:01
НАЗК долучилось до засідання Антикорупційної робочої групи країн Великої сімки “ACT for Ukraine” в Токіо
11.11.2024
16:57
НАЗК та ЄБА працюватимуть над розбудовою етичного лобіювання та прозорості в бізнесі
10:11
Антикорупційна експертиза: НАЗК виявило 17 корупціогенних факторів в НПА та надало 18 рекомендації для їх усунення
08.11.2024
17:18
Корупція – не наш спадок, тому маємо впровадити системні зміни, аби не передати його наступним поколінням, – Голова НАЗК
10:57
Порушень на 685 млн грн виявлено за результатами 88 завершених повних перевірок декларацій у жовтні
07.11.2024
17:58
Митниця, перетин кордону та лісове господарство: Голова НАЗК розповів про найпоширеніші корупційні ризики на Закарпатті
06.11.2024
14:51
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для політичних партій за III квартал 2024 року
11:18
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду жовтня
04.11.2024
15:17
НАЗК запрошує взяти участь у громадському обговоренні законопроєкту щодо удосконалення доступу компетентних органів державної влади до таємниці страхування
31.10.2024
18:39
Цивільна конфіскація: 2,2 млн грн депутата міськради Дніпропетровщини стягнуто в дохід держави за матеріалами НАЗК
30.10.2024
16:58
Заступник голови НАЗК обговорив із владою Одещини антикорупційні запобіжники у діяльності МСЕК, ВЛК та митниці
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua