НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК: Електронна система перевірила 2,7 млн декларацій за 5 днів

18.06.2019
НАЗК: Електронна система перевірила 2,7 млн декларацій за 5 днів

Національне агентство з питань запобігання корупції просить редактора-засновника інтернет-видання «Українська правда» Олену Притулу доповнити статтю «Аудит антикорупційних органів – пояснюємо різницю між НАБУ, НАЗК та САП» позицією НАЗК, оскільки цей матеріал містить явно недостовірну, маніпулятивну інформацію щодо діяльності Національного агентства.

У статті, яка підготовлена кореспондентом УП спільно з главою ГО «Центр протидії корупції» Віталієм Шабуніним, зокрема стверджується: «НАЗК мало би перевіряти ці декларації. І не ручками, а збудувати електронну систему, яка бере дані з декларації і порівнює їх з даними попередньої декларації. Або бере дані цих декларацій і порівнює їх з даними іншого реєстру – чи десь хтось щось не забув вказати. Такою автоматичною перевіркою мають перевірятись мільйони декларацій, які подані у систему.

Система показує, що у цих деклараціях є проблема, і що щось не збігається. І тоді аналітик сідає і розбирається, що саме не збігається. Цю систему НАЗК відмовилась запустити, тому не працює система перевірки».

Інформація про те, що НАЗК відмовилася запустити електронну систему перевірки декларацій, а також твердження про те, що «не працює система перевірки» декларацій є неправдивою.

У жовтні 2018 року НАЗК ввело в експлуатацію електронну систему перевірки декларацій – Систему логічного арифметичного контролю декларацій (ЛАК). Ця інформація не є службовою — прес-служба НАЗК неодноразово повідомляла ЗМІ про початок перевірки е-декларацій в автоматизованому режимі та пояснювала особливості роботи Системи ЛАК.

Після запуску Системи ЛАК вона перевірила 2,7 млн електронних декларацій за 5 днів. Декларації, які автоматично визначені Системою як такі, що мають найбільше корупційних ризиків, потрапили у так звану «червону зону» для проходження процедури повної перевірки. Це переважно декларації осіб, які займають відповідальне або особливо відповідальне становище.

За п’ять місяців 2019 року розпочато 1030 повних перевірок декларацій. Ухвалено 555 результатів повних перевірок.

НАЗК також категорично заперечує та інші цитати Віталія Шабуніна, зокрема наступну цитату: «Тут проблема. Усі справи по електронним деклараціям і незаконному збагаченню, поки цей закон не вбили – ці справи НАБУ само робило. А НАБУ взагалі не має цього робити. У них 250 детективів, купа іншої роботи. Оцей масив первинної перевірки – ці мільйони декларацій, мало робити НАЗК, віддаючи в НАБУ ті, де є проблеми».

НАЗК з розумінням ставиться до бажання авторів статті виправдати претензії до ефективності роботи одного з антикорупційних органів, проте категорично заперечує, щоб це робилося шляхом перекладання відповідальності на Національне агентство. За результатами повних перевірок декларацій, НАЗК направило до НАБУ 149 обґрунтованих висновків — декларування недостовірних відомостей на суму більше ніж 250 прожиткових мінімумів. Справи по цим фактам мали бути розслідувані та передані до суду.

НАЗК: Електронна система перевірила 2,7 млн декларацій за 5 днів

Останні новини

06.11.2025
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua