Національне агентство з питань запобігання корупції на засіданні 30 серпня прийняло рішення про направлення до суду 17 протоколів про адміністративні правопорушення у зв’язку з недотриманням вимог щодо врегулювання конфлікту інтересів та іншими порушеннями Закону України «Про запобігання корупції», а також внесло припис про порушення вимог законодавства щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Так, складено 6 протоколів стосовно Брицького сільського голови Липовецького району Вінницької області Марії Пищик, яка не повідомила Національне агентство з питань запобігання корупції про наявність у неї реального конфлікту інтересів, що виник у зв’язку з виданням розпоряджень про прийняття на посаду водія сільської ради, а згодом на посаду опалювача сільської ради свого чоловіка, та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, видавши такі розпорядження.
Крім того, складено 8 протоколів стосовно головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 2 Анатолія Вороніна, який не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів, що виник у зв’язку з необхідністю видання наказів про преміювання співробітників лікарні, які стосувалися у тому числі його дружини, та вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, підписавши такі накази.
Складено 2 протоколи стосовно в.о. ректора Луганського національного аграрного університету Миколи Брагінця, який не повідомив про наявність реального конфлікту інтересів, що виник у зв’язку з підписанням наказу про особовий склад, відповідно до якого він прийняв на посаду старшого викладача кафедри ремонту машин, експлуатації машинно-тракторного парку та охорони праці близьку особу – дружину, та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів передбачена частиною першою статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), а за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах такого конфлікту інтересів – частиною другою цієї статті.
Також складено протокол стосовно провідного спеціаліста відділу нагляду у гірничій промисловості, за вибуховими роботами та утилізацією боєприпасів управління гірничого нагляду Державної служби України з питань праці Романа Романенка, який будучи суб’єктом, на якого поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції», займався підприємницькою діяльністю, чим порушив обмеження, встановлені пунктом 1 частини першої статті 25 Закону України «Про запобігання корупції».
Вказане діяння містить ознаки адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 172-4 КУпАП.
Зазначаємо, що складення протоколу і направлення його до суду не означає визнання особи винною у вчиненні правопорушення, а є підставою для провадження у справі про адміністративне правопорушення у судовому порядку.
Крім того, внесено припис начальнику Головного управління Національної поліції в Луганській області Сергію Колеснику стосовно начальника Попаснянського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області Володимира Золотарьова, який не повідомив про наявність у нього потенційного конфлікту інтересів, який виник у нього внаслідок наявних позаслужбових стосунків зі слідчим слідчого відділення Попаснянського відділу поліції Солодкою Юлією.
Національне агентство вимагає вжити заходів для врегулювання потенційного конфлікту інтересів у начальника Попаснянського відділу поліції Володимира Золотарьова, проведення службового розслідування для виявлення причин та умов, що призвели до невиконання ним вимог пункту 2 частини першої статті 28 Закону України «Про запобігання корупції», та притягнення винної особи до встановленої законом відповідальності.
Нагадуємо, що приписи Національного агентства є обов’язковими до виконання. За невиконання припису керівник органу, підприємства, установи, організації несе відповідальність, передбачену статтею 188-46 КУпАП.