НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні

13.02.2025

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за січень 2025 року завершило 76 повних перевірок декларацій, відібраних за новим ризик-орієнтованим підходом

Виявлено порушення у 40 деклараціях, тобто у 53% з завершених. Ознаки недостовірних відомостей встановлені у 36 деклараціях на понад 274 млн грн. У деклараціях чотирьох осіб виявлено ознаки необґрунтованості активів на понад 10 млн грн. 

Також у січні 2025 року до компетентних органів направлено 29 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність за ст. 366-2 КК України “Декларування недостовірної інформації”, а також скеровано 1 матеріал до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури про визнання необґрунтованими активів.

ТОП-10 порушень за результатами повних перевірок, завершених у січні, виявлені у деклараціях:

  • народного депутата України, у декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,6 млн грн та ознаки необґрунтованості активів на 2,1 млн грн. Скеровано обґрунтований висновок до Офісу Генерального прокурора;
  • першого заступника голови Рівненської обласної ради, у декларації за 2022 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 5,8 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до Національного антикорупційного бюро України (НАБУ);
  • колишнього голови Бучанської райдержадміністрації Київської області, у декларації за 2022 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 4,7 млн грн. Національна поліція України (НПУ) розпочала кримінальне провадження;
  • посла з особливих доручень Міністерства закордонних справ України, у декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 11,1 млн грн . НПУ  розпочала кримінальне провадження;
  • першого заступника міського голови Тячівської міської ради Закарпатської області, у декларації за 2022 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 13,4 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження;
  • колишнього в.о. директора ДП Міністерства оборони України «Оборонавторемсервіс», у декларації за 2022 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 25,7 млн грн. Матеріали перевірки долучені до матеріалів кримінального провадження, що здійснюється НПУ; 
  • колишнього директора філії Костопільське лісове господарство “Державного спеціалізованого господарського підприємства “Ліси України”,  у декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 46,4 млн грн. Обґрунтований висновок скеровано до Державного бюро розслідувань (ДБР);
  • депутата Дніпропетровської обласної ради, у декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 15,7 млн грн. Скеровано обґрунтований висновок до НАБУ;
  • депутата Миколаївської міської ради, у декларації за 2023 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей  на понад 20,7 млн грн. НПУ розпочала кримінальне провадження;
  • депутата Бучанської районної ради, у декларації за 2021 рік встановлено ознаки недостовірних відомостей на понад 18,1 млн грн. Скеровано обґрунтований висновок до НПУ.

Загалом з початку року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомостей за результатами розгляду 16 обґрунтованих висновків. Це свідчить про те, що застосування ризик-орієнтованого підходу до відбору декларацій на повну перевірку позитивно вплинуло на ефективність проведених перевірок. 

Серед усіх завершених повних перевірок декларацій порушення встановлено у деклараціях, поданих представниками:

  • органів місцевого самоврядування — у вісімнадцяти випадках. З них вісім — допущено депутатами місцевих рад, шість — депутатами обласних рад; одним заступником голови обласної ради, одним головою міської ради, одним заступником міського голови та  одним працівником апарату міської ради;
  • представниками обласних та районних державних адміністрацій, а саме одним головою районної державної адміністрації;
  • працівниками Національної поліції — два;
  • державних підприємств — два, з яких один випадок — керівником;
  • органів досудового розслідування — один; 
  • органу законодавчої влади — одним народним депутатам;
  • військово-лікарських комісій — один;
  • територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - два. 

Крім того, знайшли своє підтвердження факти декларування недостовірних відомостей:

  • у 7 з 7 завершених перевірок — посадовців Київської області (100 %); 
  • у 4 з 5 завершених перевірок — посадовців Рівненської області (80 %);  
  • у 3 з 4 завершених перевірок — посадовців Одеської області (75 %); 
  • у 2 з 3 завершених — посадовців Дніпропетровської області (66,6 %); 
  • у 3 з 5 завершених перевірок — посадовців Закарпатської області (60 %);
  • у 5 з 9 завершених перевірок — посадовців Харківської області (55,5 %); 
  • у 2 з 4 завершених перевірок — посадовців Вінницької області (50 %); 
  • у 5 із 24 завершених перевірок декларацій посадовців м. Києва (20,8 %).

Важливо: початок повної перевірки не означає, що декларант вчинив корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. Якщо за результатами перевірки встановлено порушення, НАЗК вживає заходів для притягнення особи до відповідальності згідно із законодавством. 

За наявності підстав матеріали передаються до органів досудового розслідування, а також до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури для розгляду питання про цивільну конфіскацію необґрунтованих активів.

Перелік осіб, стосовно яких розпочато повні перевірки, а також результати перевірок можна знайти тут.

Що відбувається з декларацією після її подання — читайте тут.

Останні новини

09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
10:06
Роз'яснення НАЗК: чому заборонені політичні партії зобов'язані звітувати до НАЗК
05.09.2025
10:18
Два роки роботи Порталу повідомлень викривачів: результати, виклики, перспективи
04.09.2025
17:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно посадовця Державної регуляторної служби за недостовірне декларування
15:45
Моніторинг способу життя: суд арештував майно посадовиці РДА у Києві - квартиру бізнес-класу та мільйони на рахунках
02.09.2025
14:38
Органи влади виконали майже 46% заходів Державної антикорупційної програми
01.09.2025
17:59
“Від сьогодні лобісти або працюють відкрито й чесно, або не мають права впливати на рішення влади”: Віктор Павлущик про запуск інституту лобіювання
14:15
Реєстр прозорості розпочав роботу: можливості, функції, умови реєстрації
28.08.2025
12:45
Моніторинг способу життя: з поліцейського - очільника відділу боротьби з корупцією можуть стягнути понад 7 млн грн
11:50
Відбудова, публічні закупівлі, земельні відносини, ліси: найвразливіші до корупції сфери на Київщині
27.08.2025
10:13
Несвоєчасне подання декларацій: у 2025 році до НАЗК надійшло 9,5 тис. повідомлень від уповноважених підрозділів
26.08.2025
16:45
Запуск інституту лобіювання: запрошуємо медіа на брифінг
25.08.2025
16:45
Декларування криптовалюти: суми та виявлені порушення
21.08.2025
17:31
НАЗК та Рахункова палата підписали меморандум про співпрацю
10:53
Спецперевірка: роль НАЗК, розбіжності в деклараціях та право на пояснення
20.08.2025
16:45
Цивільна конфіскація: понад 3 млн грн стягнуто в бюджет з посадовця Мін’юсту
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua