НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

26.11.2020
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

Поміж головних пріоритетів Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у 2020 році стало підвищення якості повних перевірок декларацій. Для нас було принципово важливо відійти від старої практики Агентства  чіплятися до «одруків» у деклараціях для того, щоб перейти до виявлення реальних порушень на мільйони гривень.

Таким чином, серед 97 осіб, у деклараціях яких НАЗК виявило ознаки кримінального порушення — 5 міністрів поточного та колишнього Урядів, 12 заступників міністрів та 7 суддів.

Для цього НАЗК у 2020 році серед іншого забезпечило наступне:

1. Якщо помилка в декларації не стосувалася грошей, суб’єкт декларування не ніс відповідальності. Наприклад, деякі суб’єкти могли обрати позначку «Не відомо» або «Не застосовується» замість кадастрового номера ділянки. Під час перевірки декларації НАЗК з’ясовувало цей кадастровий номер, повідомляло про це суб’єкта та надавало можливість виправити цю помилку у декларації.

2. Спілкування онлайн замість паперових листів. У це важко повірити, але до перезавантаження НАЗК працівники Агентства спілкувалися із суб’єктами декларування під час повної перевірки паперовими листами. Лише у 2020 році, після зміни керівництва НАЗК, суб’єкти декларування отримали можливість направляти уповноваженим особам Агентства електронні листи. Також надіслати інформацію до НАЗК можна в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій.

3. Суб’єкти декларування могли надати пояснення, аби технічні помилки не враховувалися як порушення. Своїм правом надати пояснення не скористалися лише 25 посадовців. Пояснення надали у тому числі й міністри, народні депутати та судді.

4. Підготовлено зрозумілі роз’яснення про заповнення декларацій та забезпечено роботу зручних сервісів. Допомога щодо заповнення декларації надавалася всім на рівних умовах. Кожен суб’єкт декларування міг зателефонувати в створений у 2020 році Контакт-центр, знайти роз’яснення на порталі deklaruy.org.ua та скористатися чат-ботом. Це значно полегшило процес заповнення декларації.

«Наша задача — запобігти порушенням. Ми розуміємо, що заповнення декларацій — відповідальний та досить складний процес. Саме тому намагаємося його зробити легким для доброчесних суб’єктів декларування, разом із тим зберігши всі «пастки» для корупціонерів», зазначив заступник Голови НАЗК Роман Сухоставець.

 

 

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

Останні новини

09.09.2025
13:29
Зневіра, інформатаки й увага до влади: як висвітлювали тему корупції українські медіа і соцмережі у другому кварталі 2025 року
09:50
Заява НАЗК щодо окремих результатів моніторингу способу життя та можливого впливу на діяльність Агентства
08.09.2025
16:00
Моніторинг способу життя: з посадовця сервісного центру МВС можуть стягнути у дохід держави 8,6 млн грн
15:41
Конфлікт інтересів: протокол стосовно судді, обґрунтовані висновки стосовно посадовців КМДА та притягнуті до дисциплінарної відповідальності у серпні
14:35
НАЗК розпочало розробку нової Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції із залученням ключових стейкхолдерів
10:06
Роз'яснення НАЗК: чому заборонені політичні партії зобов'язані звітувати до НАЗК
05.09.2025
10:18
Два роки роботи Порталу повідомлень викривачів: результати, виклики, перспективи
04.09.2025
17:12
Повні перевірки декларацій: скеровано до суду справу стосовно посадовця Державної регуляторної служби за недостовірне декларування
15:45
Моніторинг способу життя: суд арештував майно посадовиці РДА у Києві - квартиру бізнес-класу та мільйони на рахунках
02.09.2025
14:38
Органи влади виконали майже 46% заходів Державної антикорупційної програми
01.09.2025
17:59
“Від сьогодні лобісти або працюють відкрито й чесно, або не мають права впливати на рішення влади”: Віктор Павлущик про запуск інституту лобіювання
14:15
Реєстр прозорості розпочав роботу: можливості, функції, умови реєстрації
28.08.2025
12:45
Моніторинг способу життя: з поліцейського - очільника відділу боротьби з корупцією можуть стягнути понад 7 млн грн
11:50
Відбудова, публічні закупівлі, земельні відносини, ліси: найвразливіші до корупції сфери на Київщині
27.08.2025
10:13
Несвоєчасне подання декларацій: у 2025 році до НАЗК надійшло 9,5 тис. повідомлень від уповноважених підрозділів
26.08.2025
16:45
Запуск інституту лобіювання: запрошуємо медіа на брифінг
25.08.2025
16:45
Декларування криптовалюти: суми та виявлені порушення
21.08.2025
17:31
НАЗК та Рахункова палата підписали меморандум про співпрацю
10:53
Спецперевірка: роль НАЗК, розбіжності в деклараціях та право на пояснення
20.08.2025
16:45
Цивільна конфіскація: понад 3 млн грн стягнуто в бюджет з посадовця Мін’юсту
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua