НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

26.11.2020
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

Поміж головних пріоритетів Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у 2020 році стало підвищення якості повних перевірок декларацій. Для нас було принципово важливо відійти від старої практики Агентства  чіплятися до «одруків» у деклараціях для того, щоб перейти до виявлення реальних порушень на мільйони гривень.

Таким чином, серед 97 осіб, у деклараціях яких НАЗК виявило ознаки кримінального порушення — 5 міністрів поточного та колишнього Урядів, 12 заступників міністрів та 7 суддів.

Для цього НАЗК у 2020 році серед іншого забезпечило наступне:

1. Якщо помилка в декларації не стосувалася грошей, суб’єкт декларування не ніс відповідальності. Наприклад, деякі суб’єкти могли обрати позначку «Не відомо» або «Не застосовується» замість кадастрового номера ділянки. Під час перевірки декларації НАЗК з’ясовувало цей кадастровий номер, повідомляло про це суб’єкта та надавало можливість виправити цю помилку у декларації.

2. Спілкування онлайн замість паперових листів. У це важко повірити, але до перезавантаження НАЗК працівники Агентства спілкувалися із суб’єктами декларування під час повної перевірки паперовими листами. Лише у 2020 році, після зміни керівництва НАЗК, суб’єкти декларування отримали можливість направляти уповноваженим особам Агентства електронні листи. Також надіслати інформацію до НАЗК можна в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій.

3. Суб’єкти декларування могли надати пояснення, аби технічні помилки не враховувалися як порушення. Своїм правом надати пояснення не скористалися лише 25 посадовців. Пояснення надали у тому числі й міністри, народні депутати та судді.

4. Підготовлено зрозумілі роз’яснення про заповнення декларацій та забезпечено роботу зручних сервісів. Допомога щодо заповнення декларації надавалася всім на рівних умовах. Кожен суб’єкт декларування міг зателефонувати в створений у 2020 році Контакт-центр, знайти роз’яснення на порталі deklaruy.org.ua та скористатися чат-ботом. Це значно полегшило процес заповнення декларації.

«Наша задача — запобігти порушенням. Ми розуміємо, що заповнення декларацій — відповідальний та досить складний процес. Саме тому намагаємося його зробити легким для доброчесних суб’єктів декларування, разом із тим зберігши всі «пастки» для корупціонерів», зазначив заступник Голови НАЗК Роман Сухоставець.

 

 

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

Останні новини

02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
13:00
Цивільна конфіскація: за матеріалами НАЗК ВАКС стягнув 5,3 млн грн з колишнього головного податківця Одещини
11:43
Досягнення України у сфері незалежності прокуратури: деталі звіту ОЕСР
21.11.2025
17:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua