НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

26.11.2020
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

Поміж головних пріоритетів Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у 2020 році стало підвищення якості повних перевірок декларацій. Для нас було принципово важливо відійти від старої практики Агентства  чіплятися до «одруків» у деклараціях для того, щоб перейти до виявлення реальних порушень на мільйони гривень.

Таким чином, серед 97 осіб, у деклараціях яких НАЗК виявило ознаки кримінального порушення — 5 міністрів поточного та колишнього Урядів, 12 заступників міністрів та 7 суддів.

Для цього НАЗК у 2020 році серед іншого забезпечило наступне:

1. Якщо помилка в декларації не стосувалася грошей, суб’єкт декларування не ніс відповідальності. Наприклад, деякі суб’єкти могли обрати позначку «Не відомо» або «Не застосовується» замість кадастрового номера ділянки. Під час перевірки декларації НАЗК з’ясовувало цей кадастровий номер, повідомляло про це суб’єкта та надавало можливість виправити цю помилку у декларації.

2. Спілкування онлайн замість паперових листів. У це важко повірити, але до перезавантаження НАЗК працівники Агентства спілкувалися із суб’єктами декларування під час повної перевірки паперовими листами. Лише у 2020 році, після зміни керівництва НАЗК, суб’єкти декларування отримали можливість направляти уповноваженим особам Агентства електронні листи. Також надіслати інформацію до НАЗК можна в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій.

3. Суб’єкти декларування могли надати пояснення, аби технічні помилки не враховувалися як порушення. Своїм правом надати пояснення не скористалися лише 25 посадовців. Пояснення надали у тому числі й міністри, народні депутати та судді.

4. Підготовлено зрозумілі роз’яснення про заповнення декларацій та забезпечено роботу зручних сервісів. Допомога щодо заповнення декларації надавалася всім на рівних умовах. Кожен суб’єкт декларування міг зателефонувати в створений у 2020 році Контакт-центр, знайти роз’яснення на порталі deklaruy.org.ua та скористатися чат-ботом. Це значно полегшило процес заповнення декларації.

«Наша задача — запобігти порушенням. Ми розуміємо, що заповнення декларацій — відповідальний та досить складний процес. Саме тому намагаємося його зробити легким для доброчесних суб’єктів декларування, разом із тим зберігши всі «пастки» для корупціонерів», зазначив заступник Голови НАЗК Роман Сухоставець.

 

 

Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?
Технічні помилки більше не є підставою для відповідальності: як НАЗК підвищило якість повних перевірок декларацій у 2020 році?

Останні новини

16.12.2025
17:58
Повні перевірки декларацій у листопаді: НАЗК виявило порушення на понад 184 млн грн
16:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам адвокатури та правничої допомоги
14:29
Голова НАЗК виступив на Антикорупційній конференції ООН та закликав держави інвестувати в системи, які вимірюють доброчесність
15.12.2025
19:00
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам будівництва
18:05
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам відновлення
17:16
НАЗК завершило десятий щоквартальний моніторинг стану виконання заходів ДАП: ключові статистичні дані
15:00
Проголосували «за» своє преміювання та встановлення надбавки: суд оштрафував голову Броварської районної ради та його заступника
13:30
COSP11: НАЗК запрошує взяти участь у заході «Стійкість України: боротьба з корупцією для післявоєнного відновлення»
13:00
НАЗК проводить опитування для подальшої підготовки рекомендаційних роз’яснень у сфері лобіювання
12.12.2025
18:44
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам надрокористування
16:29
НАЗК відзначило десять кращих практик антикорупційної діяльності органів влади та установ
14:48
Понад дві тисячі закладів освіти приєдналися до Всеукраїнського уроку доброчесності та провели сім тисяч уроків доброчесності
12:56
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам охорони здоров’я
12:15
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за листопад 2025 року
11.12.2025
16:55
Звіт Аудиторської Ради UF акцентує необхідність посилення ролі внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту і ролі НАЗК
13:00
Моніторинг способу життя: з начальника митного поста Закарпатської митниці можуть стягнути понад 4,5 млн грн в дохід держави
11:30
Незаконне виведення з комунальної власності земель, задоволення власних інтересів та розтрата коштів: НАЗК завершило перевірку Київради та КМДА
10.12.2025
17:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам оборони
11:16
НАЗК провело аналіз практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
09.12.2025
18:00
Моніторинг способу життя: 1,64 млн грн стягнуто у дохід держави з прокурорки Офісу Генпрокурора за рішенням апеляційної палати ВАКС
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua