НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Верховна Рада прийняла законопроєкти, які відновлюють повноваження НАЗК. Коментар Агентства

15.12.2020
Верховна Рада прийняла законопроєкти, які відновлюють повноваження НАЗК. Коментар Агентства

Сьогодні, 15 грудня, Верховна Рада України прийняла законопроєкти № 4470 та 4471, покликані відновити повноваження Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК). За ці рішення проголосувала конституційна більшість народних депутатів - 300 та 321 відповідно.

Прийняття цього закону було необхідним у зв’язку з ухваленням Конституційним Судом України (КСУ) Рішення № 13-р/2020, яке позбавило НАЗК більшості повноважень.

Думка НАЗК щодо прийнятого закону

«Прийняті законопроєкти справді дозволять НАЗК відновити свою роботу. Чиновники, які вказали неправдиві відомості в деклараціях за попередні роки, через Рішення КСУ не зможуть бути піддані кримінальній відповідальності», — зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Загалом законопроєкт відновлює практично всі повноваження НАЗК, які Агентство мало до прийняття згаданого Рішення КСУ.

Однак, як орган, відповідальний за формування антикорупційної політики, НАЗК проаналізувало документ та сформувало три суттєві зауваження, пропозиції щодо усунення яких Агентство внесе вже найближчим часом:

1. Закон зобов’язує НАЗК інформувати Вищу раду правосуддя або КСУ про початок моніторингу способу життя будь-якого судді.

Наслідки: Заходи із моніторингу способу життя суддів не будуть ефективними. Так, особа, щодо якої здійснюватиметься моніторинг, зможе спеціально не поширювати або видалити з відкритих джерел інформацію про коштовні речі (наприклад, автомобілі), які має в користуванні, або спробує «легалізувати» статки, повідомивши НАЗК про самостійно виявлені помилки в декларації.

2. Складати протоколи щодо суддів мають право лише Голова НАЗК та його заступники.

Наслідки: Така практика може створити небезпечний прецедент — виписування окремих процедур щодо деяких категорій правопорушників. Це може дати право іншим категоріям — депутатам, поліцейським — також претендувати на окремі процедури щодо себе.

До того ж така процедура грубо суперечить чинній практиці складання протоколів іншими органами. Загалом орієнтовно 60 інших органів складають на суддів адміністративні протоколи без будь-яких спеціальних процедур. Наприклад, міністр внутрішніх справ та голова податкової не складають щодо суддів протоколи за порушення правил дорожнього руху або несплату податків.

3. Закон зобов’язує НАЗК створити за допомогою програмних засобів «чергу» декларацій та інформувати декларанта про включення до цієї черги.

Наслідки: Програмні засоби в цьому випадку не зможуть зробити процес ефективнішим. Наприклад, сьогодні в Реєстрі є понад 300 декларацій «президентів». Якщо формувати таку чергу електронними засобами, НАЗК повинне буде перевіряти ці несправжні декларації.

Отже, НАЗК розпочинає відновлювати роботу за всіма основними напрямками, керуючись положеннями прийнятих змін до Закону України «Про запобігання корупції».

Верховна Рада прийняла законопроєкти, які відновлюють повноваження НАЗК. Коментар Агентства
Верховна Рада прийняла законопроєкти, які відновлюють повноваження НАЗК. Коментар Агентства
Верховна Рада прийняла законопроєкти, які відновлюють повноваження НАЗК. Коментар Агентства

Останні новини

28.06.2024
18:46
“Прозорі школи” і “Прозорі університети”: Офіс доброчесності НАЗК презентував проєкти для освітян з Волині
15:00
НАЗК та Укрзалізниця підписали меморандум про співпрацю в розбудові культури доброчесності
09:51
Побудова антикорупційного комплаєнсу і доброчесності в бізнесі: НАЗК презентувало настільну книгу
27.06.2024
18:13
Запобігання корупційним ризикам, викривання корупції та прозорість влади: команда НАЗК відвідала Волинь
26.06.2024
18:45
НАЗК припиняє фінансування політичній партії «Голос» через недостовірні відомості у звітах на майже 5 млн грн
17:21
Апеляція підтвердила рішення ВАКС стягнути активи колишніх керівників АТ «Мотор Січ», виявлені НАЗК
10:39
Анонс НАЗК презентує результати соціологічного експертного дослідження «Корупція в Україні 2023: погляд та оцінки експертів»
25.06.2024
10:34
Доброчесне лобіювання: НАЗК провело консультації з громадськістю щодо Правил етичної поведінки
22.06.2024
11:59
IACC-2024 у Вільнюсі: НАЗК зміцнює співпрацю з міжнародними партнерами з Євросоюзу та ОАЕ  
21.06.2024
18:18
НАЗК та Базельський інститут управління уклали меморандум про співпрацю
17:42
Антикорупційні та правоохоронні органи 25 держав підписали у Вільнюсі спільну заяву про координацію зусиль протидії корупції 
13:16
Анонс НАЗК запрошує до обговорення проєкту наказу про внесення змін до Порядку відбору декларацій для повної перевірки та її черговість
10:00
НАЗК запрошує взяти участь у громадському обговоренні законопроекту щодо посилення гарантій його незалежності
20.06.2024
15:42
Напередодні старту перемовин щодо членства в ЄС європейські урядовці вивчають стан роботи антикорупційної інфраструктури України  
11:27
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення та декларування недостовірних відомостей на понад 25 млн грн у колишнього столичного податківця (виправлено)
19.06.2024
16:24
Співробітництво з міжнародними стейкхолдерами та залучення найкращих антикорупційних практик – робота делегації НАЗК у Вільнюсі 
09:33
Заходи Державної антикорупційної програми у секторі оборони: стан виконання і виклики 
18.06.2024
09:30
Голова НАЗК взяв участь в обговоренні управління корупційними ризиками у відбудові на засіданні Цільової антикорупційної групи при ОЕСР
17.06.2024
20:52
Всеволод Князєв тимчасово відсторонений від здійснення правосуддя на підставі рішення ВРП за скаргою НАЗК
09:43
Повні перевірки: не варто штучно нарощувати розмір готівки у декларації 
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua