НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Відновлення е-декларування: як вилучити декларацію з відкритого доступу?

17.10.2023
Відновлення е-декларування: як вилучити декларацію з відкритого доступу?

Відновити декларування та врахувати безпекові аспекти - головний запит суспільства, який держава має забезпечити для громадян.

НАЗК розробило Порядок вилучення з відкритого доступу декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а сьогодні, 17 жовтня 2023 року, він набрав чинності. Це означає, що після відкриття Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) 10 грудня цього року суспільство не побачить декларації деяких категорій декларантів.

Чиї декларації підлягають вилученню з Реєстру?

  1. військовослужбовців (крім, зазначених у п.п. 1-4 ч. 7 ст. 45 Закону);
  2. поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному ст. 24 Закону України «Про Національну поліцію» (крім, зазначених у п.п. 1-5 ч. 7 ст. 45 Закону);
  3. осіб, які належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або займають посади, перебування на яких пов’язане з державною таємницею у зв’язку з безпосереднім здійсненням такими особами оперативно-розшукової, контррозвідувальної, розвідувальної діяльності, а також осіб, які претендують на зайняття таких посад, та осіб, які припинили діяльність;
  4. суб’єктів декларування, які для виконання службових повноважень на постійній основі перебувають на територіях, на яких ведуться активні бойові дії;
  5. суб’єктів декларування, які перебувають на тимчасово окупованих територіях;
  6. суб’єктів декларування, які беруть участь в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки у складі національних контингентів або національного персоналу в інших країнах;
  7. полонених, інтернованих;
  8. суб’єктів декларування, які внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, пов’язаного з виконанням службових повноважень чи військової служби перебувають на лікуванні та/або реабілітації;
  9. суб’єктів декларування, які є членами сім’ї зазначених вище осіб.
Буде вилучено з відкритого доступу всі наявні у Реєстрі документи, подані вищезазначеними особами, а саме: декларації та повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, подані за всі періоди.

Хто може бути ініціатором вилучення декларації?

1) керівники державних органів (заступники керівників), у тому числі ті, що ведуть облік суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), і цей орган є останнім місцем  роботи (несення служби), пов’язаним із обов’язком подати декларацію;

2) сільський, селищний, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради, голова (заступник голови) районної у місті ради, районної, обласної ради:

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють (проходять службу) в цих органах, а також виконують повноваження депутатів місцевих ради;

- стосовно суб’єктів декларування, які працюють на підприємствах, що

належать до сфери їх управління (юридичні особи публічного права);

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів;

- стосовно суб’єктів декларування, які звільнені (завершили службу), припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (несення служби, виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;

3) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів:

- стосовно суб’єктів декларування, зазначених у ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), на яких поширюється ст. 52-1 Закону;

- стосовно суб’єктів декларування, які відряджені до цих органів.

Як підготувати подання на вилучення декларації?

  1. форма подання визначена Порядком вилучення декларації з публічного доступу;
  2. достовірність даних, вказаних у поданні, забезпечує особа, яка підписала подання. У поданні підставою вилучення є частина статті 45 Закону;
  3. подання і додаток до нього підписує керівник (заступник керівника) державного органу (центрального апарату);
  4. якщо подання підписав заступник керівника органу, до подання необхідно додати наказ про уповноваження такого заступника на підписання та направлення подань;
  5. подання і додаток до нього скріплюється печаткою;
  6. подання подається у письмовій формі (не таємно), а додаток до подання додатково надається на електронному носії у машинозчитувальному форматі (csv, xls, xlsx, json), на флеш-носії або CD диску.
У які строки подання має бути направлене?

НАЗК рекомендує направити подання протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом, проте загалом це можна зробити протягом дії воєнного стану.

Декларації осіб, стосовно яких не буде направлено таке подання, будуть відкриті 10 грудня цього року, але можуть бути вилученні з відкритого доступу пізніше за поданням керівника.

Які подання не розглядатимуться?

  1. якщо подання не відповідає формі, наведеній у додатку до Порядку вилучення декларації з публічного доступу;
  2. якщо подання або додаток до нього не підписано чи не скріплено печаткою органу (військового формування) або підписано особою, яка не мала права його підписувати;
  3. якщо додаток до подання у машинозчитуваному форматі на електронному носієві інформації не надано або пошкоджено.
НАЗК упродовж 3 робочих днів з дня, наступного за днем надходження подання, письмово повідомлятиме про залишення подання без розгляду, а також у випадках, якщо особу, вказану у поданні, не ідентифіковано.

Подання може бути надіслано повторно.

Увага! Індивідуальні звернення субʼєктів декларування з проханням вилучити їх декларацію з відкритого доступу НАЗК не будуть задоволені! 

Звільнені суб’єкти декларування, а також суб’єкти декларування, які припинили виконання повноважень чи несення служби, з питання ініціювання питання про вилучення їх декларацій з відкритого доступу мають письмово звернутись до керівників органів, у яких в них востаннє виник обов’язок декларуватись. 

Нагадуємо, що роз’яснення стосовно декларування розміщені у Базі знань НАЗК. Отримати додаткову консультацію можна, звернувшись до  уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, утвореного (визначеного) відповідно до ст. 13-1 Закону (в установі, де Ви працюєте, або органі, до сфери управління/підпорядкування якого належить установа), а також направивши офіційного листа на електронну пошту info@nazk.gov.ua або за телефоном контакт-центру (044) 200-06-94. Відповіді на найпоширеніші технічні питання роботи з Реєстром декларацій розміщені за посиланням.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз'яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

22.11.2024
11:48
НАЗК вперше презентувало досвід України на засіданні експертної групи Комісії з питань імплементації Директиви ЄС
20.11.2024
13:31
Соціальні мережі є драйвером дискурсу про нездоланність корупції та марність боротьби з нею - дані медіамоніторингу
10:30
150 політичних партій не подали звіти до НАЗК за IІІ квартал 2024 року
19.11.2024
18:26
20 листопада доступ до Реєстру декларацій буде частково обмежено з 15:00 до 18:00
17:33
П’ять коштовних автівок, нерухоме майно і земельні ділянки: НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення на понад 27,7 млн грн у експосадовця СБУ
11:45
НАЗК запрошує взяти участь в обговоренні змін до Порядку проведення повної перевірки декларацій
10:15
За матеріалами НАЗК розпочато кримінальне провадження стосовно голови Харківської облради: виявлено ознаки недостовірних відомостей на понад 3,4 млн грн
18.11.2024
15:00
Необґрунтовані активи на майже 8,7 млн грн можуть стягнути за матеріалами НАЗК з посадовця ГУ Нацполіції у місті Києві
15.11.2024
11:00
НАЗК презентувало дослідження та рекомендації з усунення корупційних ризиків у централізованих тилових закупівлях для ЗСУ
14.11.2024
15:42
Звіт Єврокомісії 2024: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
12.11.2024
12:01
НАЗК долучилось до засідання Антикорупційної робочої групи країн Великої сімки “ACT for Ukraine” в Токіо
11.11.2024
16:57
НАЗК та ЄБА працюватимуть над розбудовою етичного лобіювання та прозорості в бізнесі
10:11
Антикорупційна експертиза: НАЗК виявило 17 корупціогенних факторів в НПА та надало 18 рекомендації для їх усунення
08.11.2024
17:18
Корупція – не наш спадок, тому маємо впровадити системні зміни, аби не передати його наступним поколінням, – Голова НАЗК
10:57
Порушень на 685 млн грн виявлено за результатами 88 завершених повних перевірок декларацій у жовтні
07.11.2024
17:58
Митниця, перетин кордону та лісове господарство: Голова НАЗК розповів про найпоширеніші корупційні ризики на Закарпатті
06.11.2024
14:51
НАЗК нагадує про завершення кампанії звітування для політичних партій за III квартал 2024 року
11:18
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду жовтня
04.11.2024
15:17
НАЗК запрошує взяти участь у громадському обговоренні законопроєкту щодо удосконалення доступу компетентних органів державної влади до таємниці страхування
31.10.2024
18:39
Цивільна конфіскація: 2,2 млн грн депутата міськради Дніпропетровщини стягнуто в дохід держави за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua