НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

За матеріалами НАЗК, переданими ДБР 19 липня, сьогодні повідомлено про підозру одеському ексвоєнкому Борисову

22.07.2023
За матеріалами НАЗК, переданими ДБР 19 липня, сьогодні повідомлено про підозру одеському ексвоєнкому Борисову

22 липня 2023 року працівники ДБР повідомили про підозру колишньому начальнику Одеського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки оперативного командування «Південь» Сухопутних військ ЗСУ Євгену Борисову за незаконне збагачення та умисне ухилення від несення служби. Матеріали, які лягли в основу підозри, НАЗК передало до ДБР три дні тому, 19 липня 2023 року. Йдеться про факти незаконного збагачення посадовця на понад 188 млн грн.

Нацагентство за результатами проведеного моніторингу способу життя службовця направило до ДБР обгрунтований висновок про вчинення злочину, передбаченого ст. 368-5 Кримінального кодексу України (незаконне збагачення).

Загалом його підозрюють у:

-       набутті активів, вартість яких більше ніж на 6 500 неоподатковуваних мінімумів перевищує законні доходи;

-      нез’явленні вчасно на службу без поважних причин в умовах воєнного стану;

-       ухиленні від несення військової служби шляхом обману, вчинене в умовах воєнного стану.

Санкції статей передбачають позбавлення волі до 10 років.

Нагадаємо, Борисов став відомим після журналістського розслідування про те, що його мати минулого року стала власницею житлового будинку в Іспанії вартістю 3,7 млн євро. НАЗК встановило, що придбати цю коштовну нерухомість (154 млн грн за курсом НБУ на час придбання) за рахунок своїх власних коштів вона не могла, оскільки її сумарний дохід за останні 20 років склав трохи більше 4 млн грн.

Борисов пояснив НАЗК, що на момент придбання вказаного будинку його мати мала 4,2 млн дол. США, а кошти начебто були позичені різними людьми. Як доказ він надав копії укладених договорів.

Проте під час проведення моніторингу способу життя посадовця з’ясувалось, що, окрім елітної нерухомості в Іспанії, мати Борисова цього року придбала ще й автомобіль Mercedes-Benz EQV 2022 р.в. вартістю майже 3 млн грн. Борисов пояснив, що купівля здійснена також за рахунок позичених коштів і на підставі тих же договорів.

Однак після їхнього розгляду виникли обґрунтовані сумніви стосовно достовірності особистих підписів позичальників. Пізніше з’ясувалось, що деякі з них фізично не могли бути присутніми під час підписання згаданих документів.

Крім того, було встановлено, що одна з позичальниць не володіла достатніми грошовими активами, а тому не могла позичити вказану в документах суму близьким особам Борисова. Все це вказує на ознаки юридичної фікції, оскільки ніхто з позичальників не міг бути джерелом походження коштів, за які нібито були придбані маєток в Іспанії та автомобіль.

Під час моніторингу способу життя службовця також встановлено, що й свекруха ексвоєнкома впродовж останніх років придбала кілька автомобілів, не маючи для цього достатніх грошових активів, які могли б походити із законних джерел. А саме:

  •         Toyota Land Cruiser Prado 2021 року випуску (вказана вартість 480 тис. грн при реальній ціні 58,5 тис. дол. США може свідчити про приховування реальної вартості);
  •         Mercedes-Benz G 63 AMG 2022 р.в. вартістю майже 8,5 млн грн;
  •         Toyota Land Cruiser 2023 р.в. вартістю 3 млн грн.
При цьому, у матері та свекрухи під час моніторингу способу життя посадовця взагалі не встановлено наявності посвідчень водія.

На початку цього року дружина Борисова також придбала закордонну нерухомість – офісне приміщення в Іспанії вартістю 510 тис. євро, також не маючи для цього достатньої кількості грошових активів та доходів, отриманих із законних джерел.

За матеріалами НАЗК, переданими ДБР 19 липня, сьогодні повідомлено про підозру одеському ексвоєнкому Борисову

Останні новини

10.11.2025
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua