НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Законопроект робочої групи з вирішення конституційної кризи скасовує ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації, яке раніше пропонували 6 із 7 парламентських фракцій і груп — НАЗК

30.11.2020
Законопроект робочої групи з вирішення конституційної кризи скасовує ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації, яке раніше пропонували 6 із 7 парламентських фракцій і груп — НАЗК

Під час парламентських виборів практично кожна партія декларувала нетерпимість до корупції та достойне покарання для корупціонерів, «безкомпромісну боротьбу з корупцією», «знищення системної корупції» та «саджання корупціонерів».

На жаль, робоча група у Верховній Раді, на яку було покладено завдання вирішити конституційну кризу, проігнорувала запит суспільства на справедливе покарання корупціонерів та положення програм відповідних політичних сил.

Розроблений робочою групою законопроект № 4441 не передбачає позбавлення волі ані за умисне декларування недостовірної інформації, ані за умисне неподання декларації.

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) впевнене, що таке покарання не сприятиме ефективному запобіганню корупції та утвердженню справедливості в українському суспільстві.

Так, навіть ті особи, які умисно зазначають у декларації недостовірні відомості на суму від 3000 прожиткових мінімумів (від 6,306 млн грн і більше, у тому числі якщо це будуть сотні мільйонів гривень) каратимуться лише штрафом — від 3000 до 5000 неоподатковуваних мінімумів (від 51 000 грн до 85 000 грн).

За умисне неподання декларації також передбачено лише штраф від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів (від 42 500 грн до 51 000 грн), громадські роботи та заборона обіймати певні посади.

«Такі норми лише допомагатимуть корупціонерам уникати реальної відповідальності за свої злочини. У той час, як у Польщі, Латвії й Литві за неподання декларації та декларування недостовірних відомостей можна отримати реальний тюремний строк, ми просто даватимемо корупціонерам можливість і далі красти», — зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Зареєстровані ще 2 листопада законопроекти № 4304 (Головою Верховної Ради за підтримки депутатів фракцій «Слуга Народу», «Європейська Солідарність», ВО «Батьківщина», «За майбутнє», «Голос», депутатської групи «Довіра»), № 4307 (Юлією Тимошенко) та № 4301 (Іриною Геращенко та іншими депутатами «Європейської Солідарності») передбачають ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації та умисне неподання декларації.

НАЗК продовжує дотримуватися раніше висловленої позиції та зазначає, що за умисне зазначення недостовірних відомостей на більш ніж 1 млн грн має передбачатися позбавлення волі. Інакше ефективне запобігання корупції буде неможливим.

 

Законопроект робочої групи з вирішення конституційної кризи скасовує ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації, яке раніше пропонували 6 із 7 парламентських фракцій і груп — НАЗК
Законопроект робочої групи з вирішення конституційної кризи скасовує ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації, яке раніше пропонували 6 із 7 парламентських фракцій і груп — НАЗК
Законопроект робочої групи з вирішення конституційної кризи скасовує ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації, яке раніше пропонували 6 із 7 парламентських фракцій і груп — НАЗК
Законопроект робочої групи з вирішення конституційної кризи скасовує ув’язнення за умисне декларування недостовірної інформації, яке раніше пропонували 6 із 7 парламентських фракцій і груп — НАЗК

Останні новини

13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua