НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців

19.03.2021
Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців

Учора, 18 березня, набрав чинності Закон України від 19.02.2021 № 1258–IX. Він дозволить ефективно врегульовувати конфлікт інтересів у сільських, селищних, міських голів, секретарів, депутатів сільської, селищної, міської ради, голів, їх заступників, депутатів районних, обласних та районних у містах рад. Ознайомитися із законом можливо за посиланням.

Відтепер такі особи у разі виникнення конфлікту інтересів можуть брати участь у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо) лише за умови:

  • що їх неучасть призведе до неможливості прийняття рішень колегіальним органом;
  • публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання цього органу.
Раніше ж місцевий депутат або посадовець міг брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень на засіданнях місцевих рад , просто оголосивши про конфлікт інтересів під час засідання колегіального органу.

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) підкреслює, що врегулювання цього питання стало можливим завдяки спільній діяльності Верховної Ради, Президента та НАЗК.

Так, у серпні 2020 року відповідний законопроєкт (№ 3034а) був ініційований групою народних депутатів. Вивчивши цей законопроект, НАЗК дійшло висновку, що він потребує суттєвого доопрацювання, та запропонувало редакцію ст. 59–1 Закону України «Про місцеве самоврядування», яка насправді змогла б усунути проблеми у врегулюванні конфлікту інтересів у діяльності місцевих депутатів та посадовців. 

Проте, профільний Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування не врахував позицію НАЗК. Не врахувала її і Верховна Рада, ухваливши 3 грудня 2020 року законопроект у первинній редакції.

 НАЗК, як центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого належать питання, що регулюються прийнятим Законом, звернулося до Президента із проханням застосувати право вето щодо прийнятого Закону із пропозицією викласти ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування» у редакції, розробленій НАЗК.

29 грудня 2020 року Президент застосував право вето та повернув Закон до Верховної Ради із пропозиціями, заснованими на аргументах і офіційній позиції НАЗК.

19 лютого цього року Верховна Рада проголосувала за законопроєкт із пропозиціями Президента України.

Ознайомитися із висновками НАЗК можна тут.

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/03/NAZK-vysnovok-3034a-1.pdf" title="NAZK-vysnovok-3034a"]

Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців
Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців

Останні новини

14.11.2025
16:48
Аудит НАЗК: позиція щодо майбутнього аудиту та виконання рекомендацій попереднього
13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua