НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців

19.03.2021
Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців

Учора, 18 березня, набрав чинності Закон України від 19.02.2021 № 1258–IX. Він дозволить ефективно врегульовувати конфлікт інтересів у сільських, селищних, міських голів, секретарів, депутатів сільської, селищної, міської ради, голів, їх заступників, депутатів районних, обласних та районних у містах рад. Ознайомитися із законом можливо за посиланням.

Відтепер такі особи у разі виникнення конфлікту інтересів можуть брати участь у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо) лише за умови:

  • що їх неучасть призведе до неможливості прийняття рішень колегіальним органом;
  • публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання цього органу.
Раніше ж місцевий депутат або посадовець міг брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень на засіданнях місцевих рад , просто оголосивши про конфлікт інтересів під час засідання колегіального органу.

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) підкреслює, що врегулювання цього питання стало можливим завдяки спільній діяльності Верховної Ради, Президента та НАЗК.

Так, у серпні 2020 року відповідний законопроєкт (№ 3034а) був ініційований групою народних депутатів. Вивчивши цей законопроект, НАЗК дійшло висновку, що він потребує суттєвого доопрацювання, та запропонувало редакцію ст. 59–1 Закону України «Про місцеве самоврядування», яка насправді змогла б усунути проблеми у врегулюванні конфлікту інтересів у діяльності місцевих депутатів та посадовців. 

Проте, профільний Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування не врахував позицію НАЗК. Не врахувала її і Верховна Рада, ухваливши 3 грудня 2020 року законопроект у первинній редакції.

 НАЗК, як центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого належать питання, що регулюються прийнятим Законом, звернулося до Президента із проханням застосувати право вето щодо прийнятого Закону із пропозицією викласти ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування» у редакції, розробленій НАЗК.

29 грудня 2020 року Президент застосував право вето та повернув Закон до Верховної Ради із пропозиціями, заснованими на аргументах і офіційній позиції НАЗК.

19 лютого цього року Верховна Рада проголосувала за законопроєкт із пропозиціями Президента України.

Ознайомитися із висновками НАЗК можна тут.

[pdf-embedder url="https://nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/03/NAZK-vysnovok-3034a-1.pdf" title="NAZK-vysnovok-3034a"]

Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців
Завдяки врахуванню змін до закону, запропонованих НАЗК, відтепер можливе ефективне врегулювання конфлікту інтересів у місцевих депутатів та посадовців

Останні новини

23.04.2024
15:52
НАЗК у співпраці з ДБР виявило ознаки незаконного збагачення у посадовця Нацполіції на понад 14 млн грн
09:56
Від формування культури викривання до співпраці з викривачами: НАЗК провело навчання для уповноважених осіб ДПСУ
22.04.2024
18:02
Микола Корнелюк призначений заступником Голови НАЗК
19.04.2024
18:37
Антикорупційна комунікація: представники органів влади обговорили стан виконання Комунікаційної стратегії 
17:56
НАЗК спільно з Вищою школою публічного управління провели навчання для керівників категорії «А»
11:01
НАЗК сприяє місцевій владі Івано-Франківщини в мінімізації корупційних ризиків та розбудові доброчесності
18.04.2024
10:28
Новий функціонал ІСМ ДАП: де шукати статистичні дані про антикорупційну політику 
09:09
Тема корупції – у фокусі інформаційних операцій кремля проти України: результати дослідження дезінформаційних наративів 
09:05
Анонс НАЗК запрошує громадян надати пропозиції до проекту постанови «Про деякі питання створення та функціонування Реєстру прозорості»
17.04.2024
09:30
Українські підприємці переважно не толерують корупцію та позитивно ставляться до викривачів - дані соцдослідження 
16.04.2024
15:45
Конфлікт інтересів: за матеріалами НАЗК мера Кам’янця-Подільського визнано винним
14:29
Що відбувається з вашою декларацією після її подання?
15.04.2024
10:11
Виконання Державної антикорупційної програми за рік: в НАЗК презентовано результати громадського моніторингу 
11.04.2024
17:09
Голова НАЗК та парламентський комітет з антикорупційної політики обговорили виклики та пріоритети у сфері запобігання корупції 
10.04.2024
14:20
Анонс НАЗК і громадськість презентують результати виконання антикорупційних заходів
05.04.2024
09:17
НАЗК у березні розпочало 92 повні перевірки декларацій 
04.04.2024
14:48
Понад 220 політичних партій не подали звіти до НАЗК 
10:25
Конфлікт інтересів: березневі протоколи та судові рішення за матеріалами НАЗК
02.04.2024
12:12
Міноборони та Державний оператор тилу співпрацюватимуть з НАЗК для удосконалення системи оборонних закупівель
10:53
Здійснено моніторинг 376 нормативно-правових актів, виявлено корупційні ризики у п’яти з них: результати антикорупційної експертизи НАЗК за березень
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua