НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Хто і за яких умов має декларувати здійснені операції з купівлі-продажу валюти?

07.04.2020
Хто і за яких умов має декларувати здійснені операції з купівлі-продажу валюти?

2 квітня Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) оприлюднило Роз’яснення щодо застосування оновленого антикорупційного законодавства, зокрема стосовно вимог щодо фінансового контролю в частині відображення відомостей про здійснені операції з купівлі-продажу валюти. Для зручності декларантів НАЗК надає додаткові роз’яснення з цього питання.

НАЗК підкреслює: суб’єктам декларування слід враховувати, що при операціях з купівлі-продажу валюти здійснюється не лише видаток (тобто не лише витрата коштів), а й набувається новий актив – грошові кошти у новій валюті.

До яких суб’єктів декларування застосовується ця вимога?

Положення ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції» (у редакції, що набула чинності з 1 січня 2020 року) застосовуються до:

1) суб’єктів декларування службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище (примітка до ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції»);

2) суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків (ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції»).

За яких умов треба декларувати відомості про здійснення операції із купівлі-продажу валюти?

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції» у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкт декларування має повідомити про це НАЗК протягом 10 днів з моменту настання такої зміни. Суттєвою зміною у майновому стані вважається здійснення разового видатку на суму, що перевищує 50 прожиткових мінімумів (станом на 5 квітня 2020 року 105 100 грн). Ця норма стосується й операцій з купівлі-продажу валюти.

Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному вебсайті Національного агентства. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування подаються виключно в електронній формі, їх паперова копія не подається.

В повідомленні про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування заповнюється розділ 9 «Видатки» шляхом обрання у полі «Вид видатку» позначки «Придбання», а в полі «Предмет правочину, який спричинив видаток» позначки «Інше» з подальшим зазначенням «Придбання валюти …» (вказати, національної чи іноземної). Обов’язково мають бути заповнені поля «Країна, у якій було здійснено видаток», «Розмір видатку» у грошовій одиниці України (гривні), «Дата здійснення видатку».

Розділ 7 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування при цьому не заповнюється.

Разом з цим видаток слід відобразити також у розділі 14 «Видатки та правочини суб’єкта декларування» щорічної декларації. При цьому він зазначається у грошовій одиниці України (гривні). Розділ 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» щорічної декларації у зв’язку зі здійсненням операцій з купівлі-продажу валюти не заповнюється.

НАЗК підкреслює:

1. Суб’єктам декларування інших категорій подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані при здійсненні операцій з купівлі-продажу валюти не потрібно.

2. Обов’язок подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування у зв'язку зі здійсненням видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлено лише з 1 січня 2020 року.

Більше новин – в публічному Telegram-каналі НАЗК.

Хто і за яких умов має декларувати здійснені операції з купівлі-продажу валюти?

Останні новини

13.11.2025
17:13
У Реєстрі прозорості НАЗК зареєструвалися перші 100 лобістів
12:41
Відкрито нові вакансії в НАЗК: конфлікт інтересів, представництво в судах, розгляд звернень та комунікації (SMM)
12:20
Запрошуємо ІТ-компанії до обговорення розробки техніко-економічного обґрунтування для створення резервного центру обробки даних
12.11.2025
17:45
НАЗК затвердило Порядок проведення моніторингу здійснення лобіювання
11.11.2025
15:52
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвячених проблемам земельної та аграрної сфер
14:25
Результати роботи НАЗК у сфері моніторингу конфлікту інтересів за вересень–жовтень 2025 року
12:34
Ефективність фінансового контролю і цифрові антикорупційні рішення: НАЗК презентувало досвід України на засіданні RAI
10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua