НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки

01.09.2023
НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки

Сьогодні презентовано Стратегію запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Українська оборонна промисловість» на 2023—2024 роки. До розробки системного документа долучилося Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) та представники експертних організацій. Зокрема, під час створення Стратегії враховано звіт НАЗК «Топ-15 корупційних ризиків в управлінні підприємствами ДК Укроборонпром та шляхи їх подолання».

Реалізація антикорупційної Стратегії сприятиме ефективній трансформації стратегічного вітчизняного виробника озброєння та військової техніки в сучасну компанію світового рівня відповідно до євроатлантичних стандартів.

АТ «Укроборонпром» стало першою державною компанією, яка на основі аналізу корупційних ризиків почала впроваджувати внутрішню політику прозорого управління майном. Документ є важливим кроком на шляху до запровадження міжнародних стандартів у суб’єктах оборонно-промислового комплексу та частиною з низки заходів, передбачених Державною антикорупційною програмою на 2023-2025 роки (ДАП).

“Відповідно до законодавства розробка такої Стратегії не є обов'язковою для підприємств Укроборонпрому, але його керівництво за підтримки Міністра з питань стратегічних галузей промисловості України вирішили зробити цей важливий крок на шляху до запровадження міжнародних стандартів корпоративного управління та розбудови доброчесності. Таким чином понад 100 підприємств Товариства працюватимуть в умовах нульової толерантності до корупції. Це саме ті системні інституційні реформи, які врешті змінять суспільну свідомість, зроблять галузь високопродуктивною та сприятимуть нашій перемозі над ворогом. НАЗК долучилося до розробки Стратегії і дякує за відкритість та плідну співпрацю”, - заявив Голова НАЗК Олександр Новіков під час презентації Стратегії.

Документ сфокусований на двох основних напрямках: ефективному запобіганню та негайному реагуванню на наявні корупційні ризики, а також на побудові дієвої системи комплаєнсу.

У цілому Стратегія передбачає: 

  • формування довгострокової політики запобігання корупції;
  • підвищення ефективності та дієвості інституту уповноважених з питань запобігання корупції;
  • формування культури доброчесності та несприйняття корупції;
  • створення дієвої системи каналів повідомлень про прояви корупції;
  • забезпечення невідворотності відповідальності за корупцію;
  • побудова діалогу з зовнішніми зацікавленими сторонами.
“Побудова антикорупційної інфраструктури є одним з трьох ключових завдань команди Укроборонпрому — разом із нарощенням потужності виробництва та трансформації оборонної корпорації. Втім ані друге, ані третє неможливе без ефективної, діючої системи боротьби з корупцією”, - наголосив Міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олександр Камишін.

Формування системної довгострокової політики запобігання корупції неможлива без розбудови доброчесності в стратегічних державних підприємствах. Це передбачає прозорість та підзвітність у оборонному та пов’язаному з ним безпековому секторі. Реалізація цих завдань є частиною загальних зобов’язань України на шляху до НАТО.

“Вже зроблені реальні кроки. По-перше, для забезпечення прозорого відбору керівників підприємств створена та починає роботу комісія з відбору кандидатів на зайняття керівних посад на підприємствах. До неї входять представники Укроборонпрому, громадських організацій, а також країн-партнерів. По-друге, ми повертаємо закупівлі на Prozorro і вже маємо успішний кейс із централізованої закупівлі електроенергії з економією майже 50 млн грн. І по-третє, ми оновлюємо політику управління майном підприємств ОПК”, - заявив Генеральний директор АТ “Українська оборонна промисловість” Герман Сметанін.

Доброчесність безпосередньо пов’язана з ефективним урядуванням, які прагне обстоювати Національне агентство, а також питанням утвердження цих норм і цінностей у сфері безпеки та оборони, що зараз критично важливе для перемоги України над агресором та забезпечення довгострокового миру.

Стратегія розроблена з урахуванням вимог законодавства України, у відповідності до Конвенції ООН проти корупції, рекомендацій ОЕСР та політики НАТО з виховання доброчесності тощо. Крім звіту НАЗК, в ній також враховані пропозиції ГО “Разом проти корупції” та неурядової організації “StateWatch”.

НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки
НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки
НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки
НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки
НАЗК долучилося до розробки Стратегії запобігання, виявлення та протидії корупції АТ «Укроборонпром» на 2023—2024 роки

Останні новини

10.11.2025
16:06
НАЗК презентувало дослідження корупційних ризиків під час закупівель БпЛА та засобів РЕБ
15:06
Контроль повноти заповнення декларацій: НАЗК виявило недостовірні відомості на понад 190 млн грн за 10 місяців цього року
10:25
Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані: п’ять типових помилок, яких припускаються декларанти
07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua