НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК та Рахункова палата рекомендують Міноборони усунути корупційні ризики у сфері закупівель

03.11.2023
НАЗК та Рахункова палата рекомендують Міноборони усунути корупційні ризики у сфері закупівель

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) проводить моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності посадових осіб Міністерства оборони України, у ході якого ідентифіковано низку ризиків, що сприяють вчиненню корупційних правопорушень при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення.

Серед основних причин поширеності корупції в закупівлях Міноборони - відсутність дієвого контролю за цільовим використанням постачальниками бюджетних коштів, отриманих як передоплата.

Так, більшість постачальників Міноборони отримують передоплату за договорами на рахунки, відкриті у комерційних банках, у зв’язку з чим виникає ризик використання відповідних бюджетних коштів постачальниками всупереч їх цільовому призначенню (розміщення на депозитних рахунках, виконання власних зобов’язань за іншими договорами, надання фінансової допомоги пов’язаним юридичним особам). Такі зловживання постачальників можуть призводити до виникнення дебіторської заборгованості, відтермінування строків виконання, неналежного виконання чи невиконання договірних зобов’язань перед Міністерством. 

Враховуючи важливість мінімізації корупційних ризиків у закупівлях, Національне агентство звернулось до Міноборони з рекомендаціями щодо їх усунення.

Зокрема, Міністерству рекомендовано при проведенні оборонних закупівель на умовах попередньої оплати перераховувати кошти на небюджетні рахунки постачальників, відкриті в органах Державної казначейської служби. Надалі ці кошти можуть бути використані виключно на цілі, визначені умовами договорів з наданням для здійснення платежів підтвердних документів органам казначейської служби.

Таким чином реалізується можливість здійснити подвійний контроль за коштами: від закупівельника та від казначейства, мінімізувати корупційні ризики та уникнути дебіторської заборгованості, яка спричинена тим, що авансові платежі перераховуються компаніям, які виявляються недоброчесними та надалі не виконують належним чином взятих на себе договірних зобов’язань.

Впровадження зазначених рекомендацій потребує вжиття Міноборони низки заходів: 

  • ініціювати внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2017 № 1070, що регламентує порядок здійснення попередньої оплати розпорядниками бюджетних коштів; 
  • затвердити відомче положення щодо здійснення попередньої оплати, передбачити відповідні умови у договорах на закупівлю товарів, робіт і послуг.  
Рахункова палата у Звіті про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, передбачених Міністерству оборони України для придбання речового майна та забезпечення харчування військовослужбовців ЗСУ, рекомендує Міноборони запровадити зазначені рекомендації НАЗК як такі, що “нівелюють корупційні ризики щодо втрат бюджетних коштів унаслідок неефективного та незаконного їх використання в рамках здійснення розрахунків (попередня оплата) за укладеними договорами щодо закупівлі товарів, робіт і послуг”.

Зі Звітом Рахункової палати можна ознайомитись за посиланням:

Звіт РП від 24.10.23 №23-2 (rp.gov.ua)

Останні новини

21.02.2025
17:13
Найбільше корупційних ризиків на Тернопільщині зосереджені в містобудуванні та землевідведенні: робоча поїздка НАЗК до Тернополя
12:10
Як декларувати спадщину
10:00
Цивільна конфіскація: у посадовця МВС конфіскували 4,6 млн грн і авто за матеріалами НАЗК
20.02.2025
18:00
НАЗК запрошує до консультацій з громадськістю щодо законопроєкту про посилення ролі Громадської ради при Держмитслужбі
17:48
Звіт GRECO: відзначено прогрес України у виконанні антикорупційних рекомендацій для суддів, прокурорів і парламентарів (звіт українською)
14:51
5 нових вакансій в НАЗК: шукаємо дизайнера, спеціалістів з міжнародного співробітництва, HR, ІТ
14:28
Удосконалення лісового законодавства: НАЗК направило до ВРУ рекомендації для усунення корупційних ризиків
19.02.2025
15:51
НАЗК презентувало міжнародним партнерам механізми антикорупційного контролю у відновленні України
14:14
Понад 130 політичних партій не подали звіти до НАЗК за ІV квартал 2024 року
12:13
Корупція боїться твого контролю: НАЗК реалізувало загальнонаціональну інформаційну кампанію
11:10
Обов’язок декларування військовослужбовцями і членами їх сімей: ключові аспекти
18.02.2025
12:40
Запобігання конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації та законодавчі вимоги
17.02.2025
13:00
Цивільна конфіскація: майже 3,3 млн грн можуть стягнути в дохід держави з посадовця Мін'юсту за матеріалами НАЗК та ДБР
14.02.2025
13:30
Як сформувати довідку “Дані для декларації”: покрокова інструкція
12:14
НАЗК розробило рекомендації для усунення корупційних ризиків у лісовому господарстві
13.02.2025
18:00
Порушень на понад 284 млн грн виявило НАЗК за результатами повних перевірок декларацій у січні
13:45
До уваги медіа: запрошуємо на презентацію дослідження “Корупційні ризики у лісовому господарстві”
11:23
Майно за кордоном: чи треба декларувати?
12.02.2025
10:39
НАЗК вдосконалило роз’яснення щодо конфлікту інтересів
11.02.2025
13:19
Начальнику відділу Державної казначейської служби на Полтавщині повідомили про підозру за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua