НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК та Рахункова палата рекомендують Міноборони усунути корупційні ризики у сфері закупівель

03.11.2023
НАЗК та Рахункова палата рекомендують Міноборони усунути корупційні ризики у сфері закупівель

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) проводить моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності посадових осіб Міністерства оборони України, у ході якого ідентифіковано низку ризиків, що сприяють вчиненню корупційних правопорушень при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення.

Серед основних причин поширеності корупції в закупівлях Міноборони - відсутність дієвого контролю за цільовим використанням постачальниками бюджетних коштів, отриманих як передоплата.

Так, більшість постачальників Міноборони отримують передоплату за договорами на рахунки, відкриті у комерційних банках, у зв’язку з чим виникає ризик використання відповідних бюджетних коштів постачальниками всупереч їх цільовому призначенню (розміщення на депозитних рахунках, виконання власних зобов’язань за іншими договорами, надання фінансової допомоги пов’язаним юридичним особам). Такі зловживання постачальників можуть призводити до виникнення дебіторської заборгованості, відтермінування строків виконання, неналежного виконання чи невиконання договірних зобов’язань перед Міністерством. 

Враховуючи важливість мінімізації корупційних ризиків у закупівлях, Національне агентство звернулось до Міноборони з рекомендаціями щодо їх усунення.

Зокрема, Міністерству рекомендовано при проведенні оборонних закупівель на умовах попередньої оплати перераховувати кошти на небюджетні рахунки постачальників, відкриті в органах Державної казначейської служби. Надалі ці кошти можуть бути використані виключно на цілі, визначені умовами договорів з наданням для здійснення платежів підтвердних документів органам казначейської служби.

Таким чином реалізується можливість здійснити подвійний контроль за коштами: від закупівельника та від казначейства, мінімізувати корупційні ризики та уникнути дебіторської заборгованості, яка спричинена тим, що авансові платежі перераховуються компаніям, які виявляються недоброчесними та надалі не виконують належним чином взятих на себе договірних зобов’язань.

Впровадження зазначених рекомендацій потребує вжиття Міноборони низки заходів: 

  • ініціювати внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2017 № 1070, що регламентує порядок здійснення попередньої оплати розпорядниками бюджетних коштів; 
  • затвердити відомче положення щодо здійснення попередньої оплати, передбачити відповідні умови у договорах на закупівлю товарів, робіт і послуг.  
Рахункова палата у Звіті про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, передбачених Міністерству оборони України для придбання речового майна та забезпечення харчування військовослужбовців ЗСУ, рекомендує Міноборони запровадити зазначені рекомендації НАЗК як такі, що “нівелюють корупційні ризики щодо втрат бюджетних коштів унаслідок неефективного та незаконного їх використання в рамках здійснення розрахунків (попередня оплата) за укладеними договорами щодо закупівлі товарів, робіт і послуг”.

Зі Звітом Рахункової палати можна ознайомитись за посиланням:

Звіт РП від 24.10.23 №23-2 (rp.gov.ua)

Останні новини

09.05.2025
13:00
ОЕСР відзначила суттєвий прогрес України у розбудові публічної та ділової доброчесності – Віктор Павлущик
11:18
Повні перевірки декларацій за квітень: НАЗК виявило порушення на майже 459 млн грн
08.05.2025
16:45
Цивільна конфіскація: САП за матеріалами НАЗК заявила позов щодо визнання необґрунтованою частини активу, оформленого на родичку чинного міністра агрополітики 
15:00
Моніторинг способу життя: 4,85 млн грн можуть стягнути в дохід держави з колишнього в.о. керівника Харківського ТЦК
12:20
НАЗК завершило перевірку ДП «Ліси України»: виявлено низку корупційних ризиків та ініційовано п’ять розслідувань
10:53
Міжвідомча робоча група щодо вступу у ЄС схвалила проєкт дорожньої карти «Верховенство права»: що передбачає блок “Боротьба з корупцією”
07.05.2025
18:49
Команда НАЗК на Чернігівщині: корупційні ризики у відбудові та закупівлі, інституційна спроможність антикорупційних уповноважених
09:30
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за I квартал 2025 року
06.05.2025
18:45
Нові вакансії в НАЗК: запрошуємо фахівців у сфері роботи антикорупційних уповноважених, антикорполітики та HR
16:15
Моніторинг способу життя: 5,5 млн грн можуть стягнути в дохід держави з ексначальника Запорізького ТЦК
12:18
Закон vs приватний інтерес: як врегулювати конфлікт посадовцям органів виконавчої влади
05.05.2025
11:39
Анонс Публічна презентація Огляду доброчесності та антикорупційної політики України ОЕСР
09:30
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув 2 млн грн з начальника відділу з питань нотаріату у Закарпатській області
02.05.2025
12:48
Як урядовці та нардепи мають діяти у разі конфлікту інтересів
01.05.2025
17:51
Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Національного агентства з питань запобігання корупції «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 18 січня 2019 року № 43»
11:23
Недостовірні відомості на понад 22,5 млн грн: повні перевірки декларацій ексголовного податківця Тернопільщини
30.04.2025
12:15
НАЗК та антикорупційні установи країн Балтії обговорили питання співпраці в протидії корупції та зміцненні національної безпеки
10:03
Автоматизована перевірка декларацій: що означає отримана довідка в Реєстрі декларацій
28.04.2025
10:31
Сьогодні з 19:00 до 20:00 буде обмежено доступ до Реєстру декларацій
25.04.2025
15:28
НАЗК запропонувало шляхи усунення корупційних ризиків у законопроєкті про державний екологічний контроль під час наради Комітету ВРУ
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua