НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

НАЗК запрошує до участі у громадському обговоренні законопроектів про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні

06.11.2023
НАЗК запрошує до участі у громадському обговоренні законопроектів про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) запрошує на громадське обговорення проектів Законів України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» та «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення законодавства в сфері здійснення лобіювання та адвокації» (надалі - Проекти Законів України).

Обговорення відбудеться 10 листопада 2023 року о 10:00 у приміщенні НАЗК за адресою: бульв. Миколи Міхновського, 28, м. Київ.

Для участі в обговоренні просимо зареєструватися за посиланням. Реєстрація триває до 17:00 9 листопада 2023 року.

З матеріалами до проектів Законів України для обговорення можна ознайомитися за посиланнями:

1. Проект Закону України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні»;

Пояснювальна записка;

Порівняльна таблиця.

2. Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення законодавства в сфері здійснення лобіювання та адвокації»;

Пояснювальна записка;

Порівняльна таблиця.

3. Порядок денний обговорення

Пропозиції до проектів Законів Українів просимо надавати у формі реєстрації (до проекту Закону України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні»; до проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення законодавства в сфері здійснення лобіювання та адвокації»). 

У разі виникнення технічних проблем просимо надсилати пропозиції за адресою a.yezerska@nazk.gov.ua.

Строк для надання письмових пропозиції - до 17:00 9 листопада 2023 року. 

Консультації з питань організації та проведення заходу для представників громадянського суспільства та заінтересованих осіб надаються за телефоном: (044) 200 06 09 (Анастасія Єзерська).

Для представників засобів масової інформації акредитація відбувається за посиланням https://forms.gle/KqtspJxjvUFDsRMC8 

Прозорість впливу на суб'єктів правотворчості - європейські ліки від корупції

Прийняття проекту Закону України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» є інструментом отримання  громадянським суспільством  даних про всі приховані впливи, у тому числі, з боку олігархів та проросійських сил. Така інформація буде доступна і  у вигляді набору даних для автоматизованого аналізу.

Спроби законодавчого регулювання цієї сфери важливих для кожного громадянина відносин  здійснюються в Україні з 1999 року. Через протидію політично значущих осіб ці спроби залишились безуспішними.

Питання та відповіді щодо Проектів Законів України:

1. Чи стануть лобістами громадські організації? Ні, проект Закону України «Про доброчесне лобіювання та адвокацію в Україні» передбачає окремий статус для громадських організацій, які здійснюють вплив на суб'єктів нормотворчості без мети отримання прибутку та без укладення лобіського контакту, за рахунок грантового фінансування. Вони отримають статус суб'єкта адвокації.

2. Чи зможуть громадські організації та громадяни впливати на владу через мирні зібрання та звернення? Зможуть, адже не є адвокацією діяльність, що обмежується виключно реалізацією права на мирні зібрання, участю у публічних консультаціях та використанням прав громадянами України, особами, які не є громадянами України і законно знаходяться на території України, передбачених Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про доступ до публічної інформації», Законом України «Про соціальний діалог в Україні».

3. Чи зможуть громадські організації адвокатувати прийняття законів та інших нормативних актів? Зможуть. У роботі громадських організацій нічого не зміниться, крім того, що дані та звіти, які зараз розміщені на їх сайтах, будуть в Реєстрі прозорості. У цьому реєстрі розміщуватимуться дані про лобістів та субʼєктів адвокації. Реєстр відповідатиме аналогічному, який діє в Європарламенті, Раді Європи, Європейській комісії. 35% субʼєктів зареєстрованих у останньому складають громадські організації.

4. Хто зацікавлений у тому, щоби впливи залишались прихованими від Українців? Російська федерація, олігархи та корупціонери.

5. На виконання яких міжнародних зобовʼязань та нормативних документів розроблено Проекти Законів України?

 - п.п. а п. 1 ч. 4 Розділу XIV “ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ” Закону України  «Про правотворчу діяльність»;

- ст. 444 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони; 

- Recommendation ix проміжного звіту щодо виконання рекомендацій, наданих в рамках четвертого раунду оцінювання GRECO «Запобігання корупції серед народних депутатів, суддів та прокурорів» від 24 березня 2023 року;

- п. 2.3.3 Антикорупційної стратегії на 2021–2025 роки, затвердженої Законом України від 20.06.2022 № 2322-IX «Про засади державної антикорупційної політики на 2021–2025 роки»;

- п. 1.3.3.1.1 додатка 2 до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки» № 220 від 04.03.2023, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України;

- п. 3 Плану заходів щодо запобігання зловживанню надмірним впливом особами, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархами), затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1582 від 24.11.2011 (зі змінами); 

- Рекомендації Європейської комісії за демократію через право  Ради Європи (Венеційської комісії) (2013 та 2023 року)

6. Коли має бути врегульовано здійснення впливів на субʼєктів нормотворчості? Відповідно до вказаних вище документів вказана сфера суспільних відносин має бути врегульована законодавчо у 2023 році для того, щоб у черговому звіті ГРЕКО у березні 2024 року Україна не потрапила у «чорний список» цієї організації. Перебування у такому списку уповільнить рух країни до членства в ЄС. 

7. Хто відповідно до міжнародних стандартів веде Реєстри прозорості? Органи запобігання корупції.

Прозорість лікує від корупції. Будуємо разом доброчесну владу та справедливе суспільство!

Останні новини

05.12.2025
17:54
Перенесено обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо законності і прозорості політичних фінансів
17:45
НАЗК запрошує долучитися до обговорення проєкту нової Комунікаційної стратегії у сфері запобігання та протидії корупції на 2026–2030 роки
17:01
Корупція на дронах. Що виявило НАЗК, коли детально розібралось в тому, як і хто закуповує БпЛА для армії, - інтерв’ю NV
14:57
Повні перевірки декларацій посадовців МСЕК: недостовірні відомості на понад 148,9 млн грн та ознаки незаконного збагачення на 16,4 млн грн
04.12.2025
19:35
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам прокуратури, правопорядку і протидії злочинності
18:15
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам освіти та науки
18:02
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам публічних закупівель
17:26
Ділянка на 1,6 тис. кв.м, будинок в 330 кв.м і коштовна автівка 2024 року випуску: НАЗК виявило незаконні активи на 23 млн грн у закарпатського митника
12:00
Моніторинг способу життя: НАЗК виявило понад 3,3 млн грн необґрунтованих активів у судді Київщини
03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua