НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Військові адміністрації: хто із працівників повинен подавати декларації?

20.11.2023
Військові адміністрації: хто із працівників повинен подавати декларації?

Через повномасштабне вторгнення рф в Україну на деяких її територіях утворено тимчасові державні органи - військові адміністрації. Питання обов’язку подання декларацій працівниками цих органів стало одним з найактуальніших. 

За загальним правилом працівники військових адміністрацій (населених пунктів, а також районних, обласних військових адміністрацій), які здійснюють функції представників влади та/або виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції, повинні подавати декларації як посадові та службові особи державних органів (пп. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», далі – Закон).

Водночас можлива ситуація, коли й іншим працівникам військових адміністрацій слід подати декларацію. Такими особами є:

  • державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування  (пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати, у простої, або з якими призупинено дію трудового договору, та які працевлаштовані у військовій адміністрації;
  • особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, особи начальницького складу служби цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України (пп. «д» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), поліцейські (пп. «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), які відряджені до військової адміністрації;
  • інші декларанти, які до працевлаштування / відрядження у військову адміністрацію були і залишаються декларантами за іншими посадами / статусами, визначеними в ст. 3 Закону. 
Працівники військових адміністрацій, які здійснюють функції представників влади та/або виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції, та є декларантами за іншою посадою/правовим статусом, набувають дуального (подвійного) статусу декларанта. 

! Вищезазначені правила поширюються й на начальників військових адміністрацій.

Детальніше про те, чи є працівники військових адміністрацій особами, на яких поширюється дія Закону (тобто не лише обов’язок декларування), – у п. 25-2 роз’яснень.

Як заповнювати декларацію особам, які одночасно обіймають дві посади (обидві або одна з яких пов’язані з декларуванням) – п. 19 роз’яснень.

Звертаємо увагу, що у разі утворення військової адміністрації для здійснення повноважень відповідної ради (сільської, селищної, міської, районної чи обласної) депутати таких рад продовжують перебувати у статусі «депутата міської ради» і продовжують бути декларантами, хоч можуть і не здійснювати відповідні повноваження.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань, адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

22.01.2025
12:30
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: просвітницькі проєкти для публічних службовців, освітян і молоді
10:48
Надровидобування та публічні закупівлі, зокрема, в сфері освіти - заступник Голови НАЗК розповів про найвразливіші до корупції сфери на Кіровоградщині
21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
16:12
Контакт-центр НАЗК тимчасово не приймає дзвінки. Оновлення: з 16:45 телефонну лінію відновлено
14:58
Технічні аспекти декларування — перевірка терміну дії КЕП, зміна особистих даних, поштової скриньки та номеру телефону
20.01.2025
17:30
Цивільна конфіскація: стягнуто в дохід держави квартиру, якою користувалася родина заступника начальника Полтавського обласного ТЦК та СП
12:16
Результати діяльності НАЗК за 2024 рік: моніторинг і контроль за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів
17.01.2025
16:22
Представники НАЗК взяли участь у дискусії “Обираючи майбутнє: залучення ветеранів та ветеранок до антикорупційної діяльності”
09:58
Результати 2024: моніторинг способу життя і контроль щодо повноти заповнення декларацій
16.01.2025
17:00
Майже 2,8 млн грн посадовиці ГУ ДПС в Івано-Франківській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК зібраними спільно з ДБР
15.01.2025
16:27
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: стратегічний аналіз корупційних ризиків та антикорупційна експертиза
14.01.2025
17:45
Народний обранець потрапив до Реєстру порушників за використання депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів
16:02
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розвиток інституту викривання
13.01.2025
11:07
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання
11:00
Розв'язання конфлікту інтересів: покрокова інструкція для публічних службовців
10.01.2025
17:19
Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик
10:57
«єВідновлення» та «єОселя»: як декларувати?
09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
09:42
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року
08.01.2025
16:56
Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua