НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Військові адміністрації: хто із працівників повинен подавати декларації?

20.11.2023
Військові адміністрації: хто із працівників повинен подавати декларації?

Через повномасштабне вторгнення рф в Україну на деяких її територіях утворено тимчасові державні органи - військові адміністрації. Питання обов’язку подання декларацій працівниками цих органів стало одним з найактуальніших. 

За загальним правилом працівники військових адміністрацій (населених пунктів, а також районних, обласних військових адміністрацій), які здійснюють функції представників влади та/або виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції, повинні подавати декларації як посадові та службові особи державних органів (пп. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», далі – Закон).

Водночас можлива ситуація, коли й іншим працівникам військових адміністрацій слід подати декларацію. Такими особами є:

  • державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування  (пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати, у простої, або з якими призупинено дію трудового договору, та які працевлаштовані у військовій адміністрації;
  • особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, особи начальницького складу служби цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України (пп. «д» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), поліцейські (пп. «з» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), які відряджені до військової адміністрації;
  • інші декларанти, які до працевлаштування / відрядження у військову адміністрацію були і залишаються декларантами за іншими посадами / статусами, визначеними в ст. 3 Закону. 
Працівники військових адміністрацій, які здійснюють функції представників влади та/або виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції, та є декларантами за іншою посадою/правовим статусом, набувають дуального (подвійного) статусу декларанта. 

! Вищезазначені правила поширюються й на начальників військових адміністрацій.

Детальніше про те, чи є працівники військових адміністрацій особами, на яких поширюється дія Закону (тобто не лише обов’язок декларування), – у п. 25-2 роз’яснень.

Як заповнювати декларацію особам, які одночасно обіймають дві посади (обидві або одна з яких пов’язані з декларуванням) – п. 19 роз’яснень.

Звертаємо увагу, що у разі утворення військової адміністрації для здійснення повноважень відповідної ради (сільської, селищної, міської, районної чи обласної) депутати таких рад продовжують перебувати у статусі «депутата міської ради» і продовжують бути декларантами, хоч можуть і не здійснювати відповідні повноваження.

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань, адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

15.07.2024
14:56
НАЗК за результатами повної перевірки декларації виявило у одеського ексмитника ознаки необґрунтованих активів на понад 3,2 млн грн
12:49
НАЗК за результатами повної перевірки  виявило ознаки відображення недостовірних відомостей у декларації нардепа на понад 5,8 млн грн
11.07.2024
16:21
НАЗК презентувало на зустрічі OLAF в Брюсселі загальнонаціональні українські інформаційні кампанії, спрямовані на запобігання корупції
12:19
Розбудова інституту викривання в Україні: досягнення та виклики обговорили на щорічній конференції
09:49
Конфлікт інтересів: 17 протоколів, 12 приписів, 93 завершених моніторингів за І півріччя 2024 року
10.07.2024
15:19
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення у народного депутата на понад 70 млн грн
14:34
Цивільна конфіскація: квартиру посадовиці Галицької митниці конфісковано за матеріалами НАЗК
12:10
НАЗК оголошує добір на п’ять нових вакансій
09.07.2024
15:05
Понад 200 повних перевірок декларацій завершило НАЗК: виявлено порушень на 700 млн грн 
13:00
НАЗК ініціює процес оцінки стану імплементації рекомендацій НАТО з розбудови доброчесності
05.07.2024
10:50
НАЗК та СІРЕ співпрацюватимуть в напрямку залучення приватного сектору до ініціатив із розбудови доброчесності та запобігання корупції
09:18
Антикорупційна експертиза: НАЗК у червні виявило корупціогенні фактори у 12 з 310 перевірених проєктів актів
04.07.2024
17:05
Стартувало оцінювання ефективності роботи антикорупційних уповноважених за новою Методологією
15:50
Конфлікт інтересів: червневі протоколи, приписи та рішення суду
03.07.2024
15:38
НАЗК виявило ознаки набуття необґрунтованих активів у ексзаступника Генпрокурора на майже 29 млн грн
14:50
«Викривачі корупції в Україні: успіхи та виклики»: запрошуємо до участі у четвертій щорічній конференції
10:57
За матеріалами НАЗК та ДБР повідомлено про підозру експодатківиці – не задекларувала майно на 3 млн грн
02.07.2024
16:17
Експерти оцінили рівень корупції та роботу антикорупційних органів в Україні: результати дослідження
28.06.2024
18:46
“Прозорі школи” і “Прозорі університети”: Офіс доброчесності НАЗК презентував проєкти для освітян з Волині
15:00
НАЗК та Укрзалізниця підписали меморандум про співпрацю в розбудові культури доброчесності
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua