НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Вилучення декларацій з відкритого доступу: хто має право ініціювати?

09.11.2023
Вилучення декларацій з відкритого доступу: хто має право ініціювати?

Незабаром буде відновлено публічний доступ до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр). Законом про відновлення декларування  передбачено, що на період до припинення або скасування воєнного стану у відкритому доступі  не відображатимуться декларації певних категорій суб’єктів декларування. Їх Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) вилучатиме з відкритого доступу після отримання відповідного подання. 

Ініціатором вилучення декларацій з публічної частини Реєстру декларацій є:

1) керівник (за наявності повноважень заступник керівника) державного органу центрального рівня стосовно субʼєктів декларування:

  • які працюють (проходять службу) в цьому органі, у тому числі його територіальних чи структурних підрозділах;
  • які працюють на підприємствах (юридичні особи публічного права), що належать до сфери управління цього державного органу;
  • які звільненні і цей орган – останнє місце роботи, пов’язане з обов’язком подання декларації;
  • які відряджені до такого органу чи підприємств;
2) сільський, селищний голова, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради ради, голова (заступник голови за наявності повноважень) районної у місті ради, районної ради, обласної ради стосовно суб’єктів декларування:

  • які працюють (проходять службу) в цих органах;
  • які працюють на комунальних підприємствах (юридичні особи публічного права), що належать до сфери їх управління;
  • які звільнені з таких органів і підприємств, припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;
  • які відряджені до цих органів і підприємств;
  • депутатів  місцевих рад;
3) начальник (заступник начальника за наявності повноважень) Генерального штабу Збройних Сил України стосовно:

  • суб’єктів декларування, які проходять службу в Збройних силах України, у тому числі всіх мобілізованих незалежно від органу, в якому працював до мобілізації декларант);
4) Голова (заступник Голови за наявності повноважень) Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, інших військових формувань  стосовно:

  • суб’єктів декларування з числа військовослужбовців цих органів;
5) Голова (заступник Голови за наявності повноважень) Національної поліції України стосовно:

  • поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій;
6) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів стосовно:

  • суб’єктів декларування, на яких поширюється ст. 52-1 Закону України “Про запобігання корупції” (далі - Закон);
7) керівники (заступники керівників) інших органів інших державних органів, інших військових формувань, які уповноважені вести облік суб’єктів декларування, зазначених у частинах 7 - 14 ст. 45 Закону, та осіб, відряджених до таких органів.

Увага! Подання про вилучення декларацій з Реєстру залишається без розгляду НАЗК у разі підписання його особою, яка не мала права його підписувати (не є суб’єктом подання), а також у разі, якщо до подання не долучено копію наказу про уповноваження заступника керівника органу на підписання подання (у разі підписання подання заступником керівника).

Звернення декларантів, направлені до НАЗК з проханням вилучити їх документи з відкритого доступу  Реєстру декларацій, залишаються без задоволення! 

Розберемо кілька практичних прикладів та роз’яснимо як потрібно вчинити:

Приклад 1

Суб’єкти декларування - працівники Володимир-Волинської державної податкової інспекції Волинської області мають підстави відповідно до Закону на вилучення декларацій з відкритого доступу. Керівник Володимир-Волинської ДПІ (за наявності підстав) надає інформацію до ГУ ДПС у Волинській області, яке, в свою чергу, передає відповідну інформацію до Державної податкової служби України.

В подальшому Державна податкова служба України за підписом Голови або його заступника (за наявності повноважень) направляє до НАЗК подання про вилучення декларацій з відкритого доступу.

Приклад 2:

Суб’єкти декларування - працівники Карпатського лісового офісу  ДП «Ліси України» мають підстави відповідно до Закону на вилучення декларацій з відкритого доступу. Керівник (директор) Карпатського лісового офісу (за наявності підстав) надає інформацію до ДП «Ліси України», яке, в свою чергу, передає відповідну інформацію до Державного агентства лісових ресурсів України (Держлісагентство). 

В подальшому Держлісагентство за підписом Голови або його заступника (за наявності повноважень) направляє до НАЗК подання про вилучення декларацій з відкритого доступу.

Приклад 3:

Субʼєкти декларування - працівники Управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, яке входить до складу районної державної адміністрації, мають підстави відповідно до Закону на вилучення декларацій з відкритого доступу. В такому випадку керівник Управління надає інформацію Голові районної державної адміністрації і саме Голова (заступник Голови) направляє до НАЗК відповідне подання про вилучення декларацій з відкритого доступу.

Приклад 4:

Колишній депутат районної ради склав повноваження у минулому році та після цього не виконував обов’язки особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, разом з тим він має підстави на вилучення декларацій з публічної частини Реєстру. В такому випадку він може звернутися до голови районної ради, де він виконував повноваження, а голова (заступник голови) районної ради, за наявності підстав, направляє до НАЗК подання про вилучення декларацій колишнього депутата з відкритого доступу. 

Приклад 5:

Працівник Міністерства  мобілізований до лав ЗСУ. Відповідне подання про вилучення його декларацій з відкритого доступу до НАЗК направляє начальник (заступник начальника) Генерального штабу Збройних Сил України. 

Додаткова інформація щодо вилучення декларацій з відкритого доступу міститься за посиланнями: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/vidnovlennya-e-deklaruvannya-yak-vyluchyty-deklaratsiyu-z-vidkrytogo-dostupu/ та https://nazk.gov.ua/uk/novyny/vyluchennya-deklaratsiyi-z-vidkrytogo-dostupu-chy-bude-konflikt-interesiv-u-posadovtsya-yakshho-vin-pidpyshe-i-napravyt-do-nazk-podannya-na-vyluchennya-svoyeyi-deklaratsiyi/ 

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

20.10.2025
14:27
Антикорупційний комплаєнс – базова вимога для бізнесу, який бере участь у публічних закупівлях чи залучає іноземні інвестиції: Голова НАЗК на CSPF-2025
10:39
Чим відрізняється конфлікт інтересів під час лобіювання від конфлікту інтересів посадовця
17.10.2025
17:06
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам митної сфери
12:34
Україна демонструє сталий прогрес у сфері захисту викривачів - висновки у межах 5-го раунду моніторингу ОЕСР
16.10.2025
16:45
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемам державного регулювання та контролю у сфері економіки
15.10.2025
17:50
Голова НАЗК на OGP: Україна демонструє, що навіть в умовах війни можливо впроваджувати інноваційні механізми підзвітності для зміцнення доброчесності
15:12
Передача розробок Міноборони у серійне виробництво перевіреним компаніям: Уряд затвердив постанову із врахуванням всіх рекомендацій НАЗК
11:55
НАЗК на Donbas Media Forum: прозорість відновлення та роль журналістських розслідувань у регіонах
14.10.2025
17:45
Сіль для доріг з націнкою у 2 млн грн: правоохоронці повідомили про підозру посадовиці КМДА за матеріалами НАЗК
15:46
Зміни до Порядку проведення повних перевірок: що тепер “недостовірні” та “неточні” відомості, нові підстави зупинення та припинення перевірок, захист прав декларантів
13.10.2025
14:31
НАЗК презентує Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026-2030 роки
11:00
Предмет лобіювання: на що може впливати лобіст і які передбачені винятки
10.10.2025
15:23
Україна вдосконалює механізми запобігання конфлікту інтересів та інструменти фінансового контролю - результати оцінки ОЕСР
14:36
НАЗК запрошує до обговорення наступних двох підрозділів Розділу І проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр
10:00
НАЗК запрошує громадськість до електронних консультацій щодо Порядку здійснення моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб
09.10.2025
19:38
НАЗК представило прогрес України у сфері запобігання корупції Моніторинговому комітету ПАРЄ
17:50
Open Government Awards відзначило НАЗК за розробку комплексної системи впровадження Антикорупційної стратегії та ІСМ ДАП
16:00
Повні перевірки декларацій у вересні 2025 року: НАЗК виявило порушення на майже 474 млн грн
10:57
Антикорупційна експертиза: НАЗК надало рекомендації щодо усунення корризиків у сфері оборони, регіонального розвитку, будівництва та правопорядку
08.10.2025
19:18
НАЗК запрошує до обговорення першого підрозділу Розділу ІІ проекту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua