НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Вилучення декларацій з відкритого доступу: хто має право ініціювати?

09.11.2023
Вилучення декларацій з відкритого доступу: хто має право ініціювати?

Незабаром буде відновлено публічний доступ до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр). Законом про відновлення декларування  передбачено, що на період до припинення або скасування воєнного стану у відкритому доступі  не відображатимуться декларації певних категорій суб’єктів декларування. Їх Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) вилучатиме з відкритого доступу після отримання відповідного подання. 

Ініціатором вилучення декларацій з публічної частини Реєстру декларацій є:

1) керівник (за наявності повноважень заступник керівника) державного органу центрального рівня стосовно субʼєктів декларування:

  • які працюють (проходять службу) в цьому органі, у тому числі його територіальних чи структурних підрозділах;
  • які працюють на підприємствах (юридичні особи публічного права), що належать до сфери управління цього державного органу;
  • які звільненні і цей орган – останнє місце роботи, пов’язане з обов’язком подання декларації;
  • які відряджені до такого органу чи підприємств;
2) сільський, селищний голова, міський голова або секретар сільської, селищної, міської ради ради, голова (заступник голови за наявності повноважень) районної у місті ради, районної ради, обласної ради стосовно суб’єктів декларування:

  • які працюють (проходять службу) в цих органах;
  • які працюють на комунальних підприємствах (юридичні особи публічного права), що належать до сфери їх управління;
  • які звільнені з таких органів і підприємств, припинили повноваження депутатів місцевих рад і цей орган – останнє місце роботи (виконання повноважень), пов’язане із обов’язком подати декларацію;
  • які відряджені до цих органів і підприємств;
  • депутатів  місцевих рад;
3) начальник (заступник начальника за наявності повноважень) Генерального штабу Збройних Сил України стосовно:

  • суб’єктів декларування, які проходять службу в Збройних силах України, у тому числі всіх мобілізованих незалежно від органу, в якому працював до мобілізації декларант);
4) Голова (заступник Голови за наявності повноважень) Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, інших військових формувань  стосовно:

  • суб’єктів декларування з числа військовослужбовців цих органів;
5) Голова (заступник Голови за наявності повноважень) Національної поліції України стосовно:

  • поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій;
6) керівники (заступники керівників) розвідувальних органів стосовно:

  • суб’єктів декларування, на яких поширюється ст. 52-1 Закону України “Про запобігання корупції” (далі - Закон);
7) керівники (заступники керівників) інших органів інших державних органів, інших військових формувань, які уповноважені вести облік суб’єктів декларування, зазначених у частинах 7 - 14 ст. 45 Закону, та осіб, відряджених до таких органів.

Увага! Подання про вилучення декларацій з Реєстру залишається без розгляду НАЗК у разі підписання його особою, яка не мала права його підписувати (не є суб’єктом подання), а також у разі, якщо до подання не долучено копію наказу про уповноваження заступника керівника органу на підписання подання (у разі підписання подання заступником керівника).

Звернення декларантів, направлені до НАЗК з проханням вилучити їх документи з відкритого доступу  Реєстру декларацій, залишаються без задоволення! 

Розберемо кілька практичних прикладів та роз’яснимо як потрібно вчинити:

Приклад 1

Суб’єкти декларування - працівники Володимир-Волинської державної податкової інспекції Волинської області мають підстави відповідно до Закону на вилучення декларацій з відкритого доступу. Керівник Володимир-Волинської ДПІ (за наявності підстав) надає інформацію до ГУ ДПС у Волинській області, яке, в свою чергу, передає відповідну інформацію до Державної податкової служби України.

В подальшому Державна податкова служба України за підписом Голови або його заступника (за наявності повноважень) направляє до НАЗК подання про вилучення декларацій з відкритого доступу.

Приклад 2:

Суб’єкти декларування - працівники Карпатського лісового офісу  ДП «Ліси України» мають підстави відповідно до Закону на вилучення декларацій з відкритого доступу. Керівник (директор) Карпатського лісового офісу (за наявності підстав) надає інформацію до ДП «Ліси України», яке, в свою чергу, передає відповідну інформацію до Державного агентства лісових ресурсів України (Держлісагентство). 

В подальшому Держлісагентство за підписом Голови або його заступника (за наявності повноважень) направляє до НАЗК подання про вилучення декларацій з відкритого доступу.

Приклад 3:

Субʼєкти декларування - працівники Управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, яке входить до складу районної державної адміністрації, мають підстави відповідно до Закону на вилучення декларацій з відкритого доступу. В такому випадку керівник Управління надає інформацію Голові районної державної адміністрації і саме Голова (заступник Голови) направляє до НАЗК відповідне подання про вилучення декларацій з відкритого доступу.

Приклад 4:

Колишній депутат районної ради склав повноваження у минулому році та після цього не виконував обов’язки особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, разом з тим він має підстави на вилучення декларацій з публічної частини Реєстру. В такому випадку він може звернутися до голови районної ради, де він виконував повноваження, а голова (заступник голови) районної ради, за наявності підстав, направляє до НАЗК подання про вилучення декларацій колишнього депутата з відкритого доступу. 

Приклад 5:

Працівник Міністерства  мобілізований до лав ЗСУ. Відповідне подання про вилучення його декларацій з відкритого доступу до НАЗК направляє начальник (заступник начальника) Генерального штабу Збройних Сил України. 

Додаткова інформація щодо вилучення декларацій з відкритого доступу міститься за посиланнями: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/vidnovlennya-e-deklaruvannya-yak-vyluchyty-deklaratsiyu-z-vidkrytogo-dostupu/ та https://nazk.gov.ua/uk/novyny/vyluchennya-deklaratsiyi-z-vidkrytogo-dostupu-chy-bude-konflikt-interesiv-u-posadovtsya-yakshho-vin-pidpyshe-i-napravyt-do-nazk-podannya-na-vyluchennya-svoyeyi-deklaratsiyi/ 

Застереження! Опублікована вище інформація є чинною станом на дату публікації, може оновлюватися відповідно до змін законодавства та/або доповнюватися на основі запитів користувачів. Радимо орієнтуватися на роз’яснення, викладені у Базі знань (https://wiki.nazk.gov.ua/), адже саме тут вони систематично оновлюються та є найактуальнішими.

Останні новини

07.11.2025
12:09
Україна зміцнює засади прозорості публічних закупівель: результати пʼятого раунду моніторингу Стамбульського плану дій ОЕСР
11:25
Антикорупційна експертиза: результати НАЗК за жовтень 2025 року
06.11.2025
17:45
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо проекту наказу НАЗК «Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 1 лютого 2019 року № 293»
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua