Колишній заступник начальника регіонального сервісного центру МВС однієї з областей підписав накази щодо преміювання себе та осіб, які є його родичами. Саме за це НАЗК склало щодо нього адміністративний протокол.
Проте посадовець міг би уникнути порушення, якби дотримувався рекомендацій про врегулювання конфлікту інтересів.
Що саме потрібно зробити для того, щоби запобігти або врегулювати конфлікт інтересів розповідаємо далі:
Крок 1. Впевніться в тому, що ви дійсно не маєте конфлікт інтересів.
Якщо ви не впевнені в тому чи є у вас конфлікт інтересів, ви можете звернутися до НАЗК за отриманням роз’яснення: https://bit.ly/3v79Xib.
Важливо: отримати роз’яснення можуть саме особи, які мають сумніви щодо наявності в них конфлікту інтересів.
Щоб отримати якнайбільш чітке роз’яснення у зверненні потрібно зазначити таку інформацію:
- зміст ваших повноважень;
- зміст приватного інтересу та ситуації (дії/рішення), стосовно якої (яких) у вас є сумніви щодо наявності конфлікту інтересів;
- документи, які підтверджують інформацію, вказану вище.
Якщо НАЗК підтвердить наявність конфлікту інтересів, дивіться крок два.
Крок 2. Повідомте свого керівника про те, що у вас є реальний чи потенційний конфлікт інтересів до кінця наступного робочого дня від моменту, коли ви дізналися про конфлікт.
Якщо ви перебуваєте на посаді, яка не передбачає наявність безпосереднього керівника (наприклад, міський чи сільський голова), про конфлікт інтересів потрібно повідомити визначений законодавством орган або НАЗК.
Якщо ж ви входите до складу колегіального органу й під час виконання відповідних обов’язків у вас виник конфлікт інтересів, ви зобов’язані про це повідомити колегіальний орган.
Крок 3. Для того, щоби повідомити про конфлікт інтересів свого керівника або НАЗК, скористайтеся зразками.
У законодавстві не зазначено, у якій саме формі необхідно повідомляти про конфлікт інтересів. Проте НАЗК рекомендує повідомляти про реальний/потенційний конфлікт інтересів у письмовій формі з реєстрацією документа відповідно до існуючої системи діловодства.
Якщо ви повідомляєте про конфлікт інтересів безпосереднього керівника, скористайтеся формою за посиланням.
Якщо ваша посада не передбачає наявності безпосереднього керівника, використайте цю форму повідомлення до НАЗК.
Крок 4. Передайте повідомлення керівнику або надішліть його до НАЗК.
Якщо вам потрібно повідомити НАЗК про конфлікт інтересів, надішліть поштовий лист на адресу бульв. Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103.
Зверніть увагу, що публічні особи, на яких поширюються обмеження щодо конфлікту інтересів, повинні дотримуватися чотирьох обов’язкових правил:
- вживати всі заходи, щоби не допустити виникнення реального та потенційного конфлікту інтересів;
- повідомляти про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів;
- не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
- вживати заходи, щоби врегулювати реальний чи потенційний конфлікт інтересів.